Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-12-2008, 08:04   #1
3tflyer
ScanFlyer Blue

Default Flyplasshotell O'Hare

Skal fly TRD-CPH-ORD-BHM -retur i midten av mars. Booket på wideroe.no og klarte faktisk etter litt søk å få V-klasse begge veier og 100% bonus. Farmer tok den siste sjekken på at det var OK via "chaten", fant også greie seter. Så til spørsmålet: Vi må ha en overnatting på ORD før vi drar til BHM om morgenen. Forslag til flyplasshotell???? Trenger ikke være luksus, nærhet til flyplassen er det viktigste.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2008, 08:13   #2
OEH
ScanFlyer Gold

Default Re: Flyplasshotell O'Hare

https://www.marriott.com/hotels/trav...chicago-ohare/

Anbefaler dette på det varmeste. Rimelig og meget romslig (små leiligheter, 1 eller 2 roms). Og noe så sjeldent som frokost inkludert. En 5 minutters taxitur fra ORD, de har også gratis shuttle.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2008, 09:12   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Har bodd på SpringHill Suites Chicago O'Hare ved et par anledninger.

http://www.marriott.com/hotels/trave...chicago-ohare/
Quote:
All rates at this hotel include complimentary breakfast and in-room high speed internet access

Old 16-12-2008, 14:07   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Hilton ligger vel inne i terminalen, så hvis du kan få en bra pris på dette hotellet, er det sikkert et godt valg.

http://www1.hilton.com/en_US/hi/hote...inois/index.do
Old 16-12-2008, 14:57   #5
view
ScanFlyer Gold

Hilton har best beliggenhet ved terminalen, men koster gjerne litt mer.

Vi bodde på Westin O'Hare i oktober, gratis shuttle og ok priser for standarden.
view is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2008, 15:40   #6
3tflyer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Hilton ligger vel inne i terminalen, så hvis du kan få en bra pris på dette hotellet, er det sikkert et godt valg.

http://www1.hilton.com/en_US/hi/hote...inois/index.do
Mange gode forslag! Hilton ligger nok på omlag 200 dollar, de andre fra 120 og oppover. Vil se ann litt for om det kommer noen tilbud på Hilton. Hilton gir vel også ekstrapoeng på EuroBonus nå.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2008, 15:48   #7
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Hilton ligger på 860kr pr natt på hotels.com for en helg i midten av mars. Ser også Sheraton ligger der for 680kr pr. natt. Det bør nok være mulig å finne en grei deal der.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2008, 15:52   #8
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Finner faktisk 3* hoteller på ORD for $39 pr.natt og 4* for $79 pr.natt på hotwire.com. Dette også for en random helg i mars. Tror jeg hadde sjekket ut Hotwire hvis jeg var deg.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2008, 16:06   #9
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Best Western-hotellet har lave priser og ganske bra standard, for øvrig.
Old 16-12-2008, 16:19   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Har vært bort et av de derre 3* sakene på ORD. Husker ikke hva det het, men er ikke å anbefale. Gulvteppene minnet om en engelsk Pub, servicen var bånn og vinduene var langt fra lydtette (fly og trafikkstøy).

Har lest om andre også som har havnet på mindre stilige moteller i området når de har satse på $39 o.l. varianten. Man kan selvfølgelig være heldig også.......

Old 16-12-2008, 20:13   #11
OEH
ScanFlyer Gold

Fullservice Hilton, Westin, Marriott etc. har ikke høyere standard enn Residence Inn og Springhill Suites (det eneste du ikke får er romservice, og 50% færre MR-poeng, dersom du er medlem). Tvert imot har de langt trangere rom (er man mange må man gjerne ha flere rom), frokost er ikke inkludert, internett-tilgang koster penger etc. Beliggenhet er uansett intet problem når hotellet har gratis shuttle.
Hotellene som jeg og Discus har nevnt gir langt mer for pengene.
Old 16-12-2008, 20:14   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Hilton har suverent best beliggenhet, men de to hotellene som gir mest for pengene og har mest paalitelig shuttleservice er Hyatt Rosemont og Westin O'Hare
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2008, 20:20   #13
Øivind
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Hilton har suverent best beliggenhet, men de to hotellene som gir mest for pengene og har mest paalitelig shuttleservice er Hyatt Rosemont og Westin O'Hare

Kan du presisere hva som gjør at du mener at disse hotellene gir mest for pengene?
Jeg har bodd på Westin og var ikke særlig fornøyd med servicen, og rommene var heller ikke av de beste jeg har sett. Dessuten koster alt ekstra.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2008, 20:25   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Øivind View Post
Kan du presisere hva som gjør at du mener at disse hotellene gir mest for pengene?
Jeg har bodd på Westin og var ikke særlig fornøyd med servicen, og rommene var heller ikke av de beste jeg har sett. Dessuten koster alt ekstra.
Hva sammenligner du med, hva legger du i service? Hampton Inn / Ramada / Residence Inn etc i den lavere prisklassen har internet inkludert og en vits av en frokost (dersom det var det du sikta til). Du faar smaa rom med vindus ac/varmer som braaker noe jaevlig, elendige senger og daarlig standard.

Westin har god standard, Westin's Heavenly Bed, Starbucks kaffe med kaffemasking paa alle rom, Spa shampoo etc, badekaape (er det ingen i rommet, bringer de disse opp gratis) store rom med gode amenities, meget god lydisolering og service. De er ogsaa paalitelig med bringing til og fra flyplassen. For rundt 100 dollar natta er det en god pris for ett Westin
Old 16-12-2008, 20:31   #15
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Fullservice Hilton, Westin, Marriott etc. har ikke høyere standard enn Residence Inn og Springhill Suites (det eneste du ikke får er romservice, og 50% færre MR-poeng, dersom du er medlem). Tvert imot har de langt trangere rom (er man mange må man gjerne ha flere rom), frokost er ikke inkludert, internett-tilgang koster penger etc. Beliggenhet er uansett intet problem når hotellet har gratis shuttle.
Hotellene som jeg og Discus har nevnt gir langt mer for pengene.
For noe tull. Har bodd paa en rekke av hotellene/plukket opp gjester fra mange i tillegg. Westin, Hyatt (baade ORD og Rosemont) og Sheraton Gateway har kjempestore rom, meget spesielle senger, bedre artikler paa badet mot de hotellene du henviser til som ofte koster det samme. I samme kategori finner du Radisson og Hampton Inn, elendige greier spoer du meg. I tillegg er det typisk daarlig isolert, ikke sentralvarme og a/c slik at det braaker noe voldsomt.

Og det du kaller frokost paa disse hotellene er frokostblanding paa papptalerkener, Residence inn har waffle maskin, det er det eneste positive ellers er det bare roekkel. Da ender du opp med internet gratis, ferdig med det
Old 16-12-2008, 20:37   #16
Øivind
ScanFlyer Silver

Quote:
Hva sammenligner du med, hva legger du i service? Hampton Inn / Ramada / Residence Inn etc i den lavere prisklassen har internet inkludert og en vits av en frokost (dersom det var det du sikta til). Du faar smaa rom med vindus ac/varmer som braaker noe jaevlig, elendige senger og daarlig standard.

Westin har god standard, Westin's Heavenly Bed, Starbucks kaffe med kaffemasking paa alle rom, Spa shampoo etc, badekaape (er det ingen i rommet, bringer de disse opp gratis) store rom med gode amenities, meget god lydisolering og service. De er ogsaa paalitelig med bringing til og fra flyplassen. For rundt 100 dollar natta er det en god pris for ett Westin
Badekåpe så jeg ingeting til, men så hadde jeg et standard rom. Mulig jeg hadde fått en badekåpe dersom jeg hadde betalt 100 dollar mer for et "executive room" eller noe. Synes uansett ikke behovet for en badekåpe er påtrengende for en kort natt på et flyplass hotell. Starbucks kaffe er helt ordinær kaffe og ikke noe å bli imponert over.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2008, 20:40   #17
OEH
ScanFlyer Gold

Quote:
Små rom? RI har langt større rom enn de fleste fullservice-hoteller, det er et suite-hotell og de har de nye Marriott-sengene.
Frokosten var faktisk overraskende god. De hadde både bacon, pølser og egg.
Dårlig isolering hadde hotellet heller ikke. Hørte ikke noe bråk overhodet.
Old 16-12-2008, 21:18   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Øivind View Post
Badekåpe så jeg ingeting til, men så hadde jeg et standard rom. Mulig jeg hadde fått en badekåpe dersom jeg hadde betalt 100 dollar mer for et "executive room" eller noe. Synes uansett ikke behovet for en badekåpe er påtrengende for en kort natt på et flyplass hotell. Starbucks kaffe er helt ordinær kaffe og ikke noe å bli imponert over.
For aa forklare litt naermere om hvordan hoteller i USA fungerer for tiden:

Segmentet billighoteller har alle inkludert gratis "frokost" og internet, det er ikke en sjeldenhet, alle har det. Har aldri sentral air condition eller varmesystemer, vindusenheter i rommene. Har aldri restaurant, romservice, bar etc.

I dette segmentet finner du:
Four Points by Sheraton
Hampton Inn (Hilton)
Fairfield Inn (Marriott) Residence Inn (dog er Residence Inn leiligheter mer enn hotell og beregnet paa lengre opphold)
Hyatt Place
med flere
Aapenbart har Residence Inn stoerre boarealet, fordi hotellet foerst og fremst er beregnet paa lengre opphold.

Felles er at frokosten serveres paa papptallerker, det Residence Inn jeg bor paa 4-5 ganger i aaret er den "varme" frokosten groet og vaffelpresse, men noen har observert at det finnes andre ting.

Jeg spiser ihvertfall ikke frokost paa disse hotellene. Fordelen er at de stort sett (bortsett fra rundt flyplasser) har gratis parkering

I det midterste segmentet finner du fullservice hoteller som:

Sheraton
Hyatt Regency
Hilton
Marriott
Westin ( i oeverste sjiktet)

Hotellene har stoerre rom, sentral air, rom service, bar, express klesvask, valet parking etc.

Fordelen med alle disse hotellene er at de har fokus paa komfort. De satser knallhardt paa meget gode senger, bedre kaffemaskiner med Starbucks istedetfor gamle maskiner med Maxwell House (eller brakkvatn), bedre kvalitet paa shampo/saaper, morgenkaaper, minibar (Westin og Hyatt, enkelte Hilton og Sheraton) Noen har selvsagt ikke blitt pusset opp paa en stund, men de fleste hotellene rundt flyplasser har god standard.

Jeg er opptatt av en god natt soevn i en god seng, aa ha tjenester tilgjengelig, mat tilgjengelig.

Paa mange av hotellene som er rundt ORD, er det langt til restauranter og er du over natt gjest, har du ikke bil med deg. Da faar du ta beina fatt dersom du skal ha noe aa spise, kjekt aa ha det tilgjengelig. Mange er slitne og vil ikke forlate hotellrommet, da er det kjekt aa ha ting tilgjengelig.

Saa kan man jo diskutere i det vide og brede hva man foretrekker, men jeg gidder ihvertfall ikke aa bo paa et nullservicehotell bare for aa faa frokost paa isoportallerker og gratis internet.
Old 16-12-2008, 21:28   #19
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Priser i midten av mars:

Westin: 115 USD pr. natt
Sheraton Gateway Suites (hotellet har kun suiter) 90 USD pr. natt
Hyatt Rosemont: 115 pr. natt

Nye, coole hippe Aloft by W (akkurat aapna) 89 dollar pr. natt http://www.starwoodhotels.com/prefer...ropertyID=3124
Old 16-12-2008, 21:37   #20
OEH
ScanFlyer Gold

Jaja, som du selv sier kommer det an på hva man foretrekker. Jeg synes du er litt vel kategorisk, jeg synes det er stor variasjon innen kjedene. Noen RI er bedre enn andre, og frokosten er heller ikke den samme overalt.
Jeg synes ikke bestandig at de såkallte fullservice alternativene er de beste. De kommer helt an på hva formålet med oppholdet er. Er det bare for en natts søvn, vil jeg si det er relativt bortkastet å betale mye mer for å få tilgang til romservice og en badekåpe, selvsagt med mindre dette er noe man prioriterer høyt. Hos Marriott har så godt som alle hoteller i alle kategorier nå den nye Marriott-sengen, som er meget god. Kaffe og kaffemaskin har man tilgang til i alle kjedens hoteller i alle prisklasser.
Så som du selv sier, det kommer an på hva man foretrekker/prioriterer. Siden luksus ikke var viktig for trådstarter, synes jeg min anbefaling var god. RI kan man selvsagt booke for en natt eller to måneder.
Reply

Posting Rules