![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ok, har to "upcomings" utover vinteren, og følte for at nå var tiden inne til å skrive litt om dem..
Har i flere år vært fan av bandet Status Quo, men har aldri "anstrengt" meg noe mer for å se dem, en at jeg har dratt dit jeg selv kan kjøre (Oslo, Jessheim og Vallset), samt en tur til GOT for et par år siden.. Gutta gjestet Jessheim sommer, og leverte en knall bra konsert, og i motsetning til tidligere år, hadde de også en ny setliste (De kjører safe, spille samme låtliste kveld etter kveld, år etter år.. helt til i sommer), og jeg fikk lyst til å se de igjen.. Begynte så å kikke litt på turnelista, og fant ut at Wembley Arena passet bra: En lørdag like før jul, betyr at man ikke trenger å ta fri fra jobben.. Fant plasser på ticketmaster.co.uk, og skulle så forhøre meg om de plassene var noe bra.. Det endte med at jeg putselig satt der med gratisbilletter, fra noen som ikke hadde bruk for billettene sine, og det et par rader foran de jeg selv fant ![]() Flyr ned med BA763 lørdag 13. Desember, og opp igjen med BA768 dagen etter, selvsagt i biz, og med god tid i loungen i T5 på LHR ![]() Så inn på Wembley Arena, hvor Status Quo spiller, oppvarmet av Manfred Mann, før man deretter stikker til måltidet etter konserten... Valgte BA768 på hjemturen, for å sikre meg god tid i loungen.. Med utsjekk på hotellet senest 12, har jeg nesten 5 timer på meg, og bør klare hvertfall 3 av de, med litt terminalspotting fra en over snittet behagelig stol, med et par av de over snittet gode baconrundstykkene, og en to-tre cola med sitronskive og isbiter (har mest sannsynlig en bil jeg skal kjøre hem, så vi går nok for cola). Så hopper vi fram et par måneder: Her om dagen, fikk den irske fansen oppfylt ønske om en turne (tror ikke de har vært der på en stund..). Jeg fant så ut, at en Quo-konsert, var en god unnskylding til å besøke Irland.. Konserten er Søndag 8. Februar, og selv om ikke noe er planlagt enda (bestilte nettopp konsertbilletten), satser jeg på å forlate landet på lørdagen, og returen på mandag.. (eller kanskje tirsdag? hmm). SAS flyr selvsagt direkte (dog ikke på lørdag.. synd det..), men sånt er for pingler ![]() Mest sannsynlig, går turen via LHR, og da selvsagt igjen med BA, foran gardinen; ned på lørdag, og opp igjen på mandagen.. Mellom LHR og DUB, benytter unge Martin anledningen til å prøve ut et par nye selskaper, og kommer mest sannsynlig til å test ut både BMI, og Aer Lingus.. Planen er enten å fly ned med BA763, og videre samme dag, evt. ta en senere flight til LHR (BA767), en natt på LHR, og BMI over neste dag.. Satser nok på det, siden det blir "Separate Bookings".. Retur fra DUB med EI på mandagen, med en goooood connection på LHR, for å rekke det som mest sannsynlig blir BA770 til OSL.. Vet at man kan booke BA code-share på EI via ba.com, men er usikker på de lar en sjekke bagasjen direkte om man har to separate billetter, så siste flighten til OSL er nok det sikreste.. Selvsagt kan en booke OSL-LHR-DUB gjennomgående, men da må en selvsagt betale blodpris for å få sitte foran gardinen... De selger tydelgivis ikke R-klasse (tidligere kjent som I) som en connecting flight.. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kort rapport fra SAS Ireland LIN - ARN | SBT | TripReports | 32 | 21-05-2018 16:16 |
Dobble poenge mellom Skandinavia og UK/Ireland i nov/des | Someone | Reiseforum | 0 | 14-10-2010 14:46 |
Aer Lingus - Ireland's CIVILIZED Airline | CK | Flyforum | 0 | 27-01-2010 09:13 |