![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]()
Den britiske delen av TUI svartelister turister som bevisst klager for å få penger igjen på sydenferien. Da begynner kundene å bli utspekulert spør du meg.
![]() http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=538602
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain Last edited by DonRuud; 24-10-2008 at 17:26. Reason: Setningsoppbygning er no herk:rolleyes: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
Høres et greit ut mener nå jeg. Kunden har ikke alltid rett og selskapet må stå fritt til å selge til hvem de vil
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Litt apropos denne, men her er jo det NRKs FBI som får på pukkelen:
http://www.klikk.no/reise/sologbad/article348854.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]() Quote:
Særdeles klønete formulert av meg, Selvsagt mener jeg at selskapene står i sin fulle rett til å gjøre det. Kunden mener jeg har blitt utspekulert.
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
Samme søren hva du selger så merker man at kunder kan være nokså sleipe, og at de blir stadig mer utspekulerte. Kunden har alltid rett... nesten! Men ikke mer en det...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
![]() ![]() On topic må jeg si at det høres greit ut å svarteliste kunder som tydeligvis misbruker klagemulighetene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Kjør gjerne "Elisabeth Realfsen"-saken AirbusTero, nå ble
jeg veldig nysgjerrig - har ofte irritert meg over håpløs journalistikk på både DinSide og andre steder!
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Hehe, har sånt å gjøre, har sånt å føre
![]() Jepp, den dama er litt "skravlete". Jobben min er delvis å følge med på TV, delvis å sammenfatte saker av interesse for våre kunder. Bensinpris er en slik ting en del er opptatt av, også medieomtalen av bensinpriser. Blant oss som kaller oss medieovervåkere stod aldri Realfsen høyt i kurs. For et par år siden var hun i studio for å fortelle seerne om hvordan man kunne spare penger på sine bensininnkjøp. Det var snakk om at det en ukedag, la oss si tirsdager, oftere var billigere bensin enn andre ukedager. Programlederen spurte konkret om hvor mye en vanlig bilist kunne spare på å fylle bensn på en tirsdag vs en vanlig ukedag. Det kom meget tydelig fra Realfsen: - Det dreide seg om et par-tre tusen kroner i året ! ![]() Selv om jeg ikke har bil, stusset jeg over tallet. Det gjorde tydeligvis ikke verken DinSide.no eller TV2.no. Saken ble også liggende på nettet. Ok - det er greit å forsnakke seg. Men her må hun ha koblet ut hodet. Det er også greit en tidlig morgenstund, men selv ikke etter et par henvendelser til DinSide, Realfsen direkte på mail og til TV2.no ble feilen på nettsidene rettet opp! ![]() Det gikk en liten j**** i meg, og jeg kontaktet en eks-kollega som jobber i Hegnar Media. Et par dager fikk hun seg imildertid en liten oppstrammer, på sistesiden i Finansavisen (humorsiden) kunne man lese om lag dette: "Elisabeth Realfsen - sist sett svettende bak et ratt!". ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]()
AirbusTero - genialt
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
He he, herlig! Hadde vært interessant å se reaksjonen hennes "live", når
hun evt. så denne notisen bakerst på Finansavisen.. ![]()
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Er vel best å holde kjeft og la være å klage da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Svartelistingen av disse såkallte "kundene", er jo folk som er EKSTREME
til å klage. Når de klager på hver bidige chartertur, og er notoriske til å bl.a. velge hoteller som ikke er helt ferdige - eller andre forhold som gjør at de kan klare å finne flere "momenter" å klage på; ja da har jeg full forståelse for at noe må gjøres. Dette er et fenomen som nok er mer gjeldende i England og USA, men uansett utgjør disse håpløse folkene kun noen få promille av de totale reisende.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Glemt navn på charterselskap | SKY-LIMITED | Småprat | 3 | 09-04-2014 23:57 |
Kreative klagere | LCH | Flyforum | 3 | 06-12-2010 19:29 |
Tyske charterselskap på 70-tallet | flyKSU | Flyhistorisk forum | 3 | 12-01-2008 21:10 |
Nytt svensk charterselskap | CK | Flyforum | 6 | 23-10-2006 22:27 |