![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Ryanair will make unpaid leave this winter compulsory for its pilots if insufficient of them volunteer to take it, confirms the airline's chief executive Michael O'Leary.
The Irish low-fare airline's boss says periods of unpaid leave, which may vary from a week to three weeks, will be allocated across the pilot workforce without reference to seniority. "If they don't like it they can leave," he adds. http://www.flightglobal.com/articles...ter-leave.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Ja ja, han fornekter seg aldri den karen! Lurer på hva reaksjonene hadde vært her på berget (i en ikke luftfarts-relatert bedrift) på et slik stunt.
__________________
Mine bilder på Airliners |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 105
|
![]()
forskjellen i Norge er at dette ikke er lov. Dermed er resultatet at Sterling, SAS osv.. må sparke de pilotene som har kortest fartstid. Istedenfor fordeler Ryanair dette over hele flyverstaben om vinteren og alle beholder jobben og flyr fult hele sommeren.
Uvant for oss - men er det egentlig noe verre enn å sparke de "yngste" pilotene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
Dette handler jo først og fremst om hvor feit lommeboka på toppen skal bli, ikke om å redde et flyselskap. Jeg skjønner overhode ikke hvorfor man vil arbeide for denne idioten hvis man ikke absolutt må. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 105
|
![]()
finner det merkelig at dersom det skal være så forferdelig å være flyvere her at det da er over 1000 personer som jobber som det. Det har i allefall vært nok av muligheter hos andre flyselskaper det siste året.
Noen av grunnen kan jo være fordelen med å komme hjem hver dag (for de som har familie og ønsker å være med denne), relativt godt betalt, og i allefall tidliger har det vel iallfall ikke vært Ryanair som har redusert antallet ansatte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
Det er ikke noe galt i å bruke frivillig permisjon uten lønn som en måte å komme over kneika på, hvis de ansatte føler at de dermed gir et bidrag til selskapets overlevelse og at de får noe igjen for det. Å få det som et "offer you cannot refuse" er noe annet. dessuten: Hvis dette er noe Ryanair gjør bare for å spare penger og øke profitten skjønner jeg piloter blir sinte over at de må ofre seg for aksjonærene.
Og om Ryanair virkelig må gjøre dette for å holde seg i luften er det virkelig skummelt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 563
|
![]()
her er det mye ekspertise i flyselskapdrift forstår jeg
![]() Det er jo en kjempeide`for å slippe oppsigelser jo. "Det det er intet å hente har selv keiseren tapt sin rett" -Sitat Ukjent |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: Mar 2006
Posts: 17
|
![]()
Dette er ikke noe som er frivillig for pilotene.
To ukers ubetalt ferie (også uten grunnlønn) vil bli gitt til alle piloter på Stansted og i Dublin over vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|