Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-01-2005, 08:42   #1
Herlov
ScanFlyer Molded

Default Rygge-oppdatering ..

Ja, nå nærmer det seg ..

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/4459584.html

I can't wait. :smokin
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2005, 18:12   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Rygge-oppdatering ..

Og idag kjørte FB en tosiders artikkel om prosjektet, finner desverre ingen online.

Det skal daglig være forhandlinger med flere konkrete aktører på flysiden, og det kom frem i artikkelen at Ryanair mer eller mindre var spikret - uoffisielt sådan.
Et annet selskap som ble navngitt var Air-Berlin, som skal være interessert i Rygge, kanskje den største overraskelsen hittil.

Sannsynligheten for at vi får vite mer i februar er ganske stor...æ glær mæ!
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2005, 18:37   #3
Herlov
ScanFlyer Molded

Her har du artiklene;

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050129/NYHET/41570804&SearchID=73197566955275

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050129/NYHET/41570708

Old 30-01-2005, 01:59   #4
DY
ScanFlyer Dusty

Hva er det med journalister som automatisk tror at selv om Ryanair SKULLE starte en rute til Moss, så skulle de åpne en "base" der?? Vet journalister hva en "base" er egentlig? Hvor stor er sjansen for at Ryanair etablerer en base på Rygge....ganske minimal vil jeg tro.

Får ellers håpe at Hapag-Loyd, Air Berlin og Easyjet heller velger Gardermoen om de skulle starte ruter i Skandinavia
DY is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2005, 05:57   #5
amatør
ScanFlyer Gold

Enig med DY,la oss håpe at flest mulig aktører velger OSL framfor Rygge og Torp!
amatør is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2005, 11:46   #6
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Håper vi får et godt rutetilbud på Rygge med tiden, slik av vi slipper å dra langt pokker i vold opp i tåkeheimen på Jessheim hver bidige gang man skal fly.
Old 30-01-2005, 12:19   #7
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

Quote:
Originally posted by amatør
Enig med DY,la oss håpe at flest mulig aktører velger OSL framfor Rygge og Torp!
Det vil alltid være flest aktører på hovedflyplassen. La folk i distriktene også få mulighet til å reise, uten å kjøre mil etter mil for å komme til OSL.
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2005, 12:34   #8
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Er Moss en del av distrikts-Norge?
EB is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2005, 13:11   #9
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

Quote:
Originally posted by EB
Er Moss en del av distrikts-Norge?
Skjønte du ikke det jeg mente EB?
Old 31-01-2005, 08:07   #10
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Originally posted by amatør
Synes ikke helt at vi skal blande Torp oppi denne diskusjonen, Torp ligger tross alt ganske mye lengre unna Gardermoen enn Rygge gjør. Dessuten dekker Torp et stort område sørover også, det er ikke bare Oslofolk som bruker den flyplassen...
Old 31-01-2005, 08:19   #11
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Michael O'Leary sitter i Dublin og ler seg fillete - med støtte fra lokale myndigheter og staten får nå Ryanair en flott mulighet til å presse TRF på pris - nettopp nå som TRF hadde hatt muligheten til å skivse noe mere penger ut av Ryanair, ettersom selskapet nå har vært der lenge uten å få til den helt eksepsjonelle ekspansjonen. Markedet på TRF begynner å mettes, og SAS Braathens rykker inn med TO utenlandsruter som vel er noe mer sexy for lokalbefolkningen enn PIK og HHN (og tilogmed Bergamo). En gavepakke til Ryanair! Jeg ler høyd den dagen Mosselukta "International" sitter der med terminal og tax-free butikk, og en fin presentasjon fra Ryanair - og MO'L har skaffet seg en ny fin kontrakt på TRF, og d***ter langt i Rygge! Hele Rygge-prosjektet lukter vindt helt inn i hovedstaden, og blir - om det blir en realitet - et pengesluk som får Geiteryggen, Lista og Leirin til å blekne.... Heia Norge!

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2005, 09:07   #12
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by CK
Michael O'Leary sitter i Dublin og ler seg fillete - med støtte fra lokale myndigheter og staten får nå Ryanair en flott mulighet til å presse TRF på pris - nettopp nå som TRF hadde hatt muligheten til å skivse noe mere penger ut av Ryanair, ettersom selskapet nå har vært der lenge uten å få til den helt eksepsjonelle ekspansjonen. Markedet på TRF begynner å mettes, og SAS Braathens rykker inn med TO utenlandsruter som vel er noe mer sexy for lokalbefolkningen enn PIK og HHN (og tilogmed Bergamo). En gavepakke til Ryanair! Jeg ler høyd den dagen Mosselukta "International" sitter der med terminal og tax-free butikk, og en fin presentasjon fra Ryanair - og MO'L har skaffet seg en ny fin kontrakt på TRF, og d***ter langt i Rygge! Hele Rygge-prosjektet lukter vindt helt inn i hovedstaden, og blir - om det blir en realitet - et pengesluk som får Geiteryggen, Lista og Leirin til å blekne.... Heia Norge!

Det skal bli j**** spennende å se hvem som må bite i seg ordene sine. Kanskje det blir meg, men jeg håper selvsagt det blir deg ..

Tiden vil vise hva som skjer, og det er ikke så mye tid igjen nå.
Old 31-01-2005, 10:23   #13
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Det er ingen ting som en lokaliseringsdebatt... Oslo vs. Rygge, Norge vs. Sverige eller Danmark...
EB is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2005, 12:57   #14
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Det var da voldsomt til utblåsning til en så moderat kar som deg å være CK... :smokin

Jeg stoler ikke helt på at det er din personlige mening som gjenspeiles her, men heller en videreformidling av SAS sin frykt for Rygge. JEG på min side vil le GODT den dagen jeg kan ta flyet fra RYGGE fremfor fra GARDERMOEN, kan man tenke seg noe bedre? 20 minutter i bilen, og vips så er jeg på flyplassen! Rett og slett fare for at dette kan bli småbehagelig...

Heia Rygge!
Old 31-01-2005, 19:05   #15
NB
ScanFlyer Blue

Trodde Ryanair kun flyr til flyplasser langt inni i skogen jeg
Nei da, men man trenger ikke Ryanair på Rygge. Kan jo like gjerne være easyJet, Wizzair eller kanskje FlyMe som kommer... Eller så er det vel marked for Coast Air til Bergen?
NB is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2005, 20:31   #16
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

Quote:
Originally posted by CK
Jeg er faktisk helt enig med CK her. Ryanair har aldri startet noen base før de har etablert en rute/r. Det å tro at Rygge blir base med det første er å tro på julenissen. Vi får se hvem så får rett. Har forresten Orkla noe erfaring med drift av flyplass? Siden de er den største eieren!
Old 31-01-2005, 20:57   #17
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Nå er det heller ingen som har sagt at FR kommer til Rygge. Alt er spekulasjoner, og det vet alle på forumet så inderlig vel...

Selv den mest inbitte motstander av Rygge må innerst inne innse at flyplassen har livets rett, om enn med et mindre utvalg ruter. Har sagt det før, og sier det igjen, jeg tror det går på noe av det mest erkenorske for mange her, ren og skjær misunnelse! For å gjenta CK; Heia Norge!
Reply

Posting Rules