Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-08-2008, 09:59   #1
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Afrika (Kenya, Sør-Afrika?)

Tar sjansen på å starte en ny tråd, selv om dette er svært luftige planer fra min side (har fortsatt dårlig samvittighet for å ha startet en Ukraina-tråd uten å reise dit..).

Men nå vurderer jeg en Afrika-tur en eller anen gang fra slutten av februar til begynnelsen i april - alt fra 14 dager til tre uker.

Opprinnelig var tanken å reise til Gambia med charter, noe om klart faller rimeligst. Men jeg reiser trolig alene, og jeg tror det kan bli litt kjedelig der i 14dager.

Etter at jeg så BAs tilbud til Nairobi, under 5.000 kr, så begynte jeg å tenke på at Kenya kan være et alternativ. Det må da være mye mer spennende ift natur etc, og så er det vel fine steder på kysten?

Sør-Afrika er vel det mest "opplagte", men med dyrere flypriser og større geografiske områder man "må" (?) besøke, så blir dette kanskje et litt stort sprang prismessig, da rimeligste Apollo-tur til Gambia, inkludert overnatting, kommer på ca 7.000 kr. (Sør-Afrika kjenner jeg mange som har besøkt, så her trenger jeg ikke tips..)

Tips - også om andre steder, mottas gjerne. Og gjerne også prisantydning på flyreiser og overnatting
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2008, 14:09   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Afrika (Kenya, Sør-Afrika?)

Hvordan er forholdene i Kenya om dagen? Har det roet seg helt der nede? (er vel en som kan svare på det som var nedi der for litt siden) Alternativtet er jo nabolandet Tanzania (selv om du flyr til Kenya)

Var selv i Tanzania for 10 år siden - noen av oss fløy inn til Kilimanjaro Airport, andre til Nairobi og så buss til Tanzania. Hadde "standardrunden" med Kilimanjaro, safari og Zanzibar. Helt toppers, og et sted jeg savner, særlig Zanzibar!

Det går vel fly Nairobi-Zanzibar også tror jeg (sånn omtrent etter rutetabell eller når det passer dem eller noe sånn?). Skal du til Zanzibar så legg inn tid både på kysten og i Stone Town - bodde selv på http://www.emerson-green.com/mainframe.htm - ikke billig, men du verden for et hotell! Og hvis man ikke bor der, så besøk hvertfall restauranten på taket.

Old 17-08-2008, 16:03   #3
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Default Re: Afrika (Kenya, Sør-Afrika?)

Kenya og Sør Afrika er turistifisert så det holder. Velg heller noe som ikke er så velfrisert!

Zambia og Malawi har veldig mye å by på. I Zambia vil jeg anbefale Mukambi Safari Lodge med sine "husdyr" - elefanten Fred, flodhesten Basil, impalaen Joey og utvalgte vortesvin. Vi hadde løver på besøk i gresset da vi var der i fjor. Du får også med deg Victoria-fallene som er spekatulære på den tida. Du kan fly med United Air Charter over fallene i en slik en:

Du flyr da over Zimbabwe, men lander ikke . Malawi har også mye spennende, f.eks. Salima Beach ved Lake Malawi (Hotel Sunbird Livingstonia).

Vi fløy en kombinasjon KLM/Kenya Airways Oslo-Amsterdam-Nairobi-Lilongwe-Lusaka-Nairobi-Amsterdam-Oslo. KQ-segmentene lå lysår foran KLM i service. Det fine er at de har trafikkrettigheter (så vidt jeg kunne forstå i alle fall) mellom LLW og LUN. Ellers er jo Air Malawi en mulighet.

Jeg reiser selv til Sør Afrika om noen måneder, men det er av helt andre og heller spesielle grunner. Det blir ikke noe nasjonalparker eller lignende der.

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules