![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2007
Location: Arlanda
Posts: 765
|
![]()
På ett annat forum finns det ett rykte som sägs komma från en SAS-pilot som påstår att SAS Sverige ska ta alla MD-87 ur trafik och ersätta dem med MD-90 från Blue1. Dessutom ska några 737 från SAS Norge flyttas över till Sverige.
Jag tvivlar starkt på sanningshalten i detta. Vad tror ni som har närkontakt med verkligheten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
OSL Slave
Join Date: May 2006
Location: OSL
Posts: 769
|
![]()
737 fra Norge til Sverige har vært planlagt en stund nå
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
LN-RRC og LN-RRD skal tilbake til Sverige har eg hørt.
Stemmer for å få inn flere MD-90 enn bråkete MD-87 , uten tvil om det |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2007
Location: Warszawa
Posts: 591
|
![]()
Hvilke M87 flyr for SE? 6 flyr for DK, 9 for JK (?) eller jeg rekner feilt...
__________________
LOT oss fly! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Intern swap kan jo virke sannsynlig, men å flytte MD'er fra Blue1 til SAS? Hva sitter Blue1 igjen med da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
Håper SAS tar inn alle MD90 fra Saudi Arabian. De har glass cockpit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Men ifølge årsrapporten til SAS skal vel SAS ta inn syv MD-87?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]() Quote:
Blue1 skall säkerligen göra något åt sin flotta snart men vad som kommer vet få. Mycket på gång kan man väl säga men allt är så levande p.g.a. JK och SAS Group penga situation. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2007
Location: Arlanda
Posts: 765
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det er jo fornuftig å pensjonere MD-87 nå, men å ta MD-90'ene fra Blue1 vil vel tildels sparke beina under operasjonene deres? Da sitter de igjen med noen Avroer og Saab 2000 og det er vel ikke mye å stille med på LHR-operasjonene?
Da spørs det ikke om det er bedre med en "wetlease"-løsning med 737 fra SE eller NO. Har SAS-gruppen noen fly i bestilling om dagen forresten, unntatt CRJ og Q400?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]()
3 stykk 737-800 er det de har i bestillingen om dagen itillegg til CRJ og Q400. Itillegg får vel BT levert 2 brukte 757-200 til neste år hvis jeg husker riktig (det var ihvertfall planen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Feb 2005
Posts: 21
|
![]()
I hear rumours that Blue 1 is taking a number of MD87s in exchange for the MD90s. That will leave Blue 1 with a fleet of RJ85/100s and MD87s - the Saab 2000s have left the fleet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Ja, dump det minst økonomiske på datterselskapene ... LOL .. dette er så dumt at jeg nesten tror på det ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Hva var grunnen til at SAS kvittet seg med MD90 egentlig?
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,873
|
![]()
For faa fly i flaaten, maskinene ble etterhvert utrolig bra. Til aa begynne med var det en smaa problemer, spesiellt med bakkestroem som medfoerte at diverse Computere ombord maatte "resettes"...de ble ogsaa kloenete bestillt uten innebygget trapp foran....spare vekt og dermed spare fuel....vel en endte opp med aa legge inn sandsekker for aa komme i balanse.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]()
Men nu har den en framtrappa och nästan ingen sand (100kg). Detta endast för towing på bakken. Skulle inte behöva det för flygning. Om vi skulle ha lämmnat "Sliding Carpet" kvar skulle den klara sig utan sand!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2007
Location: Arlanda
Posts: 765
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]()
När vi tog över dem!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2007
Location: Arlanda
Posts: 765
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og en del av oss har visst det minst siden mai 2003
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
*Rykte* SAS starter Oslo - Bangkok ? | Christianz | Flyforum | 37 | 24-11-2010 23:49 |
Rykte:Q400NextGen till SAS Sverige | Swedeline F28 | Flyforum | 46 | 26-10-2010 15:21 |
*RYKTE* SAS med rute til SFO | Glenn | Flyforum | 48 | 13-09-2010 11:46 |
Rykte: SAS minskar antal piloter | Bengt | Flyforum | 11 | 17-12-2005 15:41 |