![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Oooops, det ble dyrt
http://www.wafb.com/Global/story.asp?S=8711634 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Er en mekanikker en av de gode, gamle Nikkerne. Eller var det mekaniker, Someone mente ;p?
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() ![]() Men dere med kunnskaper om CRJ, er dette noe som forholdsvis enkelt kan skje "by accident" eller snakker vi potensielt om en skikkelig generaltabbe av dimmensjoner her?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Kjenner ikke CRJ, men uansett er det jo utrolig at vedkommende starter motoren med full throttle og fuel on..
..det er jo noe du absolutt sjekker før du i det hele tatt rører starter-bryteren. Og samtidig at personen ikke trekker tilbake throttel/kutter fuel før tre fly er knust er jo også fantastisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Hele greia høres jo ganske merkelig ut, skulle gjerne like å vite hva som egentlig skjedde her.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Huff, utifra bildene så ser det ut som en krigssone omtrent. Hvis det ikke blir w/o, så blir det iallefall mye arbeid å fikse det her.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
Hørrtes overhodet ikke bra ut. Hvor finnes det bilder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,689
|
![]()
Var det ikke en Fokker 50 som startet i hangaren på Sola mens den stod på jekker en gang?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Som sagt i kommentar under artikkel så er det nok flere ting som har gått galt her. Slik jeg har forstått det så har det vært snakk om motorvask. I så fall skal motoren kun kjøres på starter og ikke få tilførsel av fuel eller ignition. En uerfaren mekaniker skal ikke settes til å gjøre noe slikt alene, og med motor "igang" skal man heller ikke forlate cockpit. Hvis hun satt i cockpit så har hun sikkert fått panikk når hun har hørt motoren "spoole" opp til take-off power (eller der omkring). En parkert maskin skal jo også ha chocks på minst et sett med hjul, men hvis en motor har 85% (som det vel var snakk om) take-off power så er det nok til å få flyet til å hoppe av chocks.
Uansett så er dette en lei hendelse som heldigvis forgikk uten skader på personer. Håper ihvertfall at folk lærer av denne hendelsen slik at det ikke skjer igjen.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mekaniker sparket for å ha sabotert fly | LN-MOW | Flyforum | 0 | 07-09-2019 03:38 |
Mekaniker med dårlig dag på jobben | Someone | Småprat | 2 | 06-05-2016 23:47 |
Tragisk ulykke mekaniker sugd inn i CO737 motor. | LN-AFG | Flyforum | 0 | 10-10-2010 22:22 |
Hvem sa at mekaniker | krølle | Flyforum | 2 | 05-01-2007 12:05 |
Boeing 747 kjørte over mekaniker | TG923 | Flyforum | 5 | 26-06-2006 14:52 |