![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv...o=c1_re_left_3
Tilbake til 70-80-tallet En ting er iallfall sikkert; oljeprisen spilller ikke på lag med flyselskapene for tiden. - Det er en ekstraordinær situasjon. Fortsetter oljeprisen opp får vi en infrastrukturkrise i hele verden der regjeringer, stater og samfunn begynner å reagere. Servicenivået kommer til å dras ned til der vi var for 20-30 år tilbake, sier Jansson. Jeg som ikke ble født før tidlig 80-tall... hvordan var servicenivået på 70- og 80-tallet? ![]()
__________________
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 10-07-2008 at 09:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Hva slags servicenivå er det man snakker om her? Hvis det er kabinservicene er det jo bare å juble!
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Med andre ord så blir det tilbake til papirbilletter, ikke salg over Internet, ingen automatinnsjekk, men gratis aviser og servering.
Kan det være at DN har blingset med begreper her? Er det reduksjoner i flåtestørrelse og dermed også reduksjon i frekvens til destinasjoner herr Jansson snakker om? Eller er det rett og slett panikk i SAS-butikken?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
Blir flyvertinnene til SAS også 20-30 år yngre?
![]()
__________________
Upcoming flights: None |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Pris/Frekvens, bemanningen er stort sett gitt av myndighetskrav selv i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Altså hvis Mats Jansson tænker på Janne Carlsson dagene, for SAS vedkommende,,ville det være dejligt...tilfredse kunder og en cabin service som var super
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
her er den opprinnelige artikkelen fra di.se
Det kan jo ikke akkuratt være kabinservicen han sikter til, for det første var den dyrer for 30 år siden, og for det andre er det ikke der de store pengene er å hente. Regn heller med rutekutt, færre direktruter og mere hubbing, høyere priser og mindre tilbud. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fra "Vi relanserer service" til "Din tur" | EB | Flyforum | 51 | 24-12-2015 12:11 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Fra "Fly smart" til "Mr. Bissniss" | EB | Flyforum | 65 | 25-04-2008 22:47 |