![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
En mann får legehjelp etter at mikroflyet han førte styrtet i Søgne på Sørlandet mandag kveld.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=500399 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Huff - ikke lengeside det gikk et i Østfold også - ikke bra!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Håper det går bra med flygeren.
Dette er vel den 3. på kort tid nå... Uff. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Kan se ut som det var mer enn bare skrubbsår. ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Microfly detter ned som fluer. Hva er galt? Er det noe med opplæringen, eller er det gung-ho attitude hos microflyvere?
Blandt de microflyvere jeg har møtt har jeg ikke fått noe gung-ho intrykk, men likefullt synes jeg det er uforholdsmessig mye ulykker med disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
N/A
|
![]()
Påstanden om at mikroflyene detter ned som fluer synes jeg er litt drøy, og hvis du har noen tall som støtter påstanden, så vil jeg gjerne se dem.
Det er vel ikke mye mer "gung-ho" blant mikroflygere enn blant PPL-A innehavere, men det er da noen hos begge. Personlig synes jeg vel kanskje at teoridelen av opplæringen burde vært mer omfattende enn den er, men så er jo jeg noe av et aero-naut i utgangspunktet... ![]() Til syvende og sist så hviler jo opplæringen og overføring av god "airmanship" på instruktøren som tar seg av praksisen, og spørsmålet er vel kanskje om alle er skikket til den oppgaven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Mikroflygere er en ting. Mikrofly kan jo også være så mangt, alt fra "skikkelige fly" til "badebåter som henger under et tørkestativ". Har ikke prøvd noen av delene, kjenner heller ikke til hvilke konvolutt de har å operere innenfor, men noe sier meg at noen av "farkostene" antagelig fort kan komme opp i kritiske situasjoner ifht. et vanlig stabile fly. Så vidt jeg kan huske er det jo ikke så mange mirkofly (av typen som ser ut som normale fly) som har ramlet ned pga. pilotfeil?!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Microfly styrtet i Utsjok Kommune, Finnland | LN-VLE | General Aviation og sjøfly | 0 | 24-09-2012 15:53 |
Landingsuhell på Stord med microfly | LN-VLE | General Aviation og sjøfly | 0 | 23-09-2012 19:04 |
Kjøp og salg av småfly og microfly i Norge? | Tjab | General Aviation og sjøfly | 3 | 24-05-2012 15:28 |
Microfly nødlandet i Austvoll | erlingjo | Flyforum | 0 | 27-08-2010 21:36 |