![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Etter nettopp å ha fløyet med SK sin rute mellom LCY og OSL kunne jeg registrere at flyet jeg nå fløy med hadde 3 + 2 seating (med dertilhørende komfort). Tidligere mener jeg bestemt at det har vært 3 + 3 seating (og naturlig nok litt for trangt...). Er konfigurasjonen forskjelling på de ulike individene, eller har man byttet ut setene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Det var da hvertfall 2 + 3 da jeg fløy OSL - LCY i november i fjor!
VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Det var 3+3 sist jeg fløy OSL-LCY, og vi var enige om at reklamen som skulle vise hvordan "OSLONDON" ble nærmere hverandre og henspeilte på hvordan setene var kommet nærmere hverandre.
Men veldig flott dersom de har fått 3+2 config. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
Transwede, ja, innbakt i sas gruppa.
Jeg mener at RJ85/100 aka ARJ100/200 skulle være kun 2x3 seating. Denne typen er ikke av det breieste, og kan minne om en MD8x/9/DC9x i kroppsbredden. - Dette er vel egentlig eneste jet-flytypen som er tillatt å lande på LCY da den har gode bremseegenskaper ved bratt nedstigningsrate samtidig som lavt støynivå (?). Det var vel noe jeg leste et sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Wishmaster: Også A318 får lande på LCY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Wishmaster, det er noen jungeljeter (Embraer) som er klarert til LCY også
![]() Her er en ERJ135/Legacy tatt på dokk-kanten Og vi fløy inn med Avro RJ70 EI-COQ (i dag SE-DJP) og den hadde 3+3 seating
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 12-06-2008 at 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Har ikke Transwede også RJ70? Men det var altså 3 + 2, og sist jeg reiste samme ruten (i februar eller mars i år) var det 3 + 3 (jeg hadde sørget for å få aisleplass, slik at jeg skulle unngå å sitte inneklemt). 3 + 2 var helt ok, rent plassmessig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
|
![]()
Det har dem, SE-DJY
![]() ![]()
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]()
den jeg fløy t/r Zürich med i dag hadde iallfall 3+3.. og jeg hadde det ikke helt komfortabelt på sete 3A på tur nedover gitt..
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,010
|
![]()
hmmmm har de byttet sete konfig på maskinen de bruker på OSl-LCY etter at man fant ut at 3+3 ikke er akseptabelt i Avro eller var dette bare et unntak? 3+2 er ganske bra i en Avro (les min trip rapport fra Brussels Airlines) mens 3+3 er trangt som fy
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Transwede har en RJ70 med 70 seter (2+3-konfigurasjon), en RJ70 med 82 seter (3+3-konfigurasjon) og to RJ85 med 95 seter (3+3 konfigurasjon). Den første, SE-DJY, brukes primært på OSL-LCY-OSL, men går også mye på f.eks. CPH-NCE-CPH. En av RJ85-maskinene flyr for øvrig for Air One.
Last edited by FlightDeck; 13-06-2008 at 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
![]() På ARN-LCY har man økt fra RJ70 til RJ85 på grunn av etterspørselen, men på OSL-LCY har man ikke klart det samme. Last edited by FlightDeck; 13-06-2008 at 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
Det var vel dèt at jeg leste dette for en god stund siden, og da var det ment med større flytyper, og ikke de små EMB145, og 318 var heller ikke i operativ tilstand den tida. Det var vel en 6-7 år siden, jeg leste dette... Så jeg er ikke helt oppdatert på den fronten heller ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Embraer har også fått godkjent 170 for operasjoner på LCY, men jeg kjenner ikke til at noen selskaper bruker E170 på LCY ennå. For det meste går det i Avro, F50, EMB-145, DH3/DH4 og en haug med biz-jets
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 87
|
![]()
Setekonfig til rj70/rj85
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thomas Cook - setekonfig | Boeing | Reiseforum | 12 | 23-01-2012 22:33 |
Setekonfig SAS 737-700 | ToreD | Reiseforum | 16 | 08-11-2011 08:38 |
Transwede avvecklar | Jörgen | Flyforum | 6 | 06-05-2010 11:58 |
To kjempefina Transwede! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 2 | 15-11-2009 00:42 |
Transwede | Jens W | Flyforum | 8 | 03-04-2005 15:39 |