![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hei!
Jeg får en venn av meg i fra Belgia opp til Tromsø nå i juli/august. Han skal fly BRU-CPH-OSL-TOS med SAS. Han lurer på om bagasjen hans kommer frem med det at han må bytte fly 2 ganger. Så lurer han på om han må igjennom en ny sikkerhetskontroll i OSL da han kommer fra utlandet og skal på innenlands. Noen som vet dette? Håper på kjapt svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Han må hente ut bagasjen på OSL og ta den gjennom tollen, og gå gjennom security
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takker for ekstremt kjapt svar her!
Må han da gjøre det samme i CPH da han lander der? Eneste problemet her er at han har kun 1t 5 min fra han lander på OSL til neste flight går til TOS å er det kø i sikkerhetskontrollen så vil han ikke rekke flighten sin til TOS. Last edited by LN-KRF; 13-06-2008 at 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
at your service!
|
![]()
Men i og med at han har ein samanhengande bilett (etter rutinga å dømme), så vil han verte booka om til neste moglege avgang til Tromsø, evt hotell i Oslo dersom flyet er forseinka!
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja vi får satse på det, problemet er at han aldri har vært på OSL før, så er godt mulig jeg flyr ned til Oslo for å møte han så da fly i lag til TOS. Vi får se hva som skjer!
Men takk for svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Nei, bare passe på å få sjekketinn til TOS i BRU så går det rett gjennom i CPH. Ingen security, ingen baggasjetukling bare å flytte seg selv fra gate til gate. Sjekk TV-monitor når han har gått av flyet og sikt på neste gate.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og OM det tar for lang tid å få bagasjen,så er det bare å springe avgårde for å rekke neste fly. Bagasjen blir ettersendt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har vært på OSL både morgen og ettermiddag endel ganger det siste året, og det har aldri vært noe særlig kø. Jeg har for det meste vært igjennom i løpet av toppen 5 minutter. Det er slett ikke alltid jeg har med bagasje, men det er lenge siden jeg har ventet mer enn 10 minutter på bagasjen ved ankomst. Så dersom ikke ting går helt galt bør 1 time og 5 minutter være tilstrekkelig.
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
1 time på Gardermoen er i det minste laget, og alt bør gå som smurt for at man skal rekke det neste flyet, spurte en som jobber i SAS kundeservice om dette og han svarte meg følgende:
"Klokka å tikke når flyet kommer til gate. 10 min til at crewet får åpna dørene og du kommer deg ut av flyet. 5 min til å komme deg ned i bagasje anlegget. 15 min (her kan det gå opptil enhalv time. til å få bagasjen din. 10-15 min til å komme deg opp til insjekks automatene og kø ved denne. 5-10 min for å få levert bagasjen. 5-10 min i sikkerhetskontroll kø og yttligere iallefall 5-10 for å komme deg ut til flyet. " Etter at jeg fikk svaret tok jeg og byttet bilett til et senere fly for å få bedre tid. Jeg ventet foresten litt over en halvtime på bagasjen da jeg ankom. Alex. EDIT: I tilegg skal man huske at Boarding på den neste avgangen starter cirka 15/20 minutter før avgangs tiden, og når man har kommet til avgangstid skal gaten være stengt og flyet skal være klar for pushback.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
...men hvis du har sjekket inn baggasje så vil jeg tro at de roper litt på deg før de leter frem din baggasje for å fjerne den fra flyet...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Men har man sjekket baggasjen helt gjennom så trenger man ikke å sjekke inn på nytt, bare droppe baggasjen! 5-10 min i sikkerhetskontrollen skal jeg være med på men mer enn 5 minutter fra sikkerhetskontrollen til flyet??? Man behøver jo ikke slepe beina etter seg hvis man har dårlig tid. En annen ting når man har gjennomgående billett/sjekket helt gjennom er at flyselskapt tar ansvar for å få deg og baggasjen din vidre! Jeg har ved forsinkelser opplevd at SAS har gitt beskjed til pax (fra utland til innland) med kort forbindelse om å gå rett til ny gate, og at SGS har avtalt med tollen at de tar baggasjen direkte. Er det mye forsinkelser er selvfølgelig 1 time lite, men da er fort to timer lite eller tre timer. Rekorden min er omtrent en time fra jeg gikk av flyet til jeg stod på utsiden av tollen, men på den annen side har jeg opplevd 10 minutter fra flyet satt hjulene på rullebanen til flytoget gikk fra OSL og jeg var ombord på det! (dog kun med håndbaggasje) Nå må man ikke dramatisere alt for mye - i de aller fleste tilfellene går dette helt fint! Sikkert noen her inne som kan si hva SAS har satt opp som minimum connection på OSL for internajsonalt til innland.
![]() |
![]() |
#15 |
OSL Slave
|
![]()
Er vel 45 min hvis jeg husker rett ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Transfer innland-utland BGO mulig? | chrisljo | Reiseforum | 10 | 16-03-2013 10:06 |
Transfertid utland - innland på CPH | litt-amatør | Reiseforum | 5 | 01-07-2011 00:57 |
Mer smidig transfer fra Utland til Innland på OSL ? | Farmer | Flyforum | 20 | 27-05-2007 15:57 |