![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette ligner vel mye på LH's fokus, så dette må vel må sett og vis bekrefte at fokus på "LCC" ikke alltid er det rette?
![]() EDIT: Glemte å legge inn link Fest på sterke flytall Flyeuropa sliter, men engelsk flykjempe leverer meget sterkt. Et av verdens største flyselskap, British Airways, mer enn dobler bunnlinjen i siste kvartal. Dette fører til fest på London-børsen, hvor aksjekursen var opp nesten 8 prosent i morgentimene fredag. British Airways har valgt en strategi å ikke løpe etter billigflyselskapene. I stedet har det britiske flyselskapet fokusert på forretningskunder som vil fly mellom London og USA, altså i den andre delen av luksusskalaen enn billigselskapene. Dette ga British Airways et nettoresultat i siste kvartal på 680 millioner pund, eller rundt 6,7 milliarder kroner. Dette er opp fra 290 millioner pund i samme periode i fjor. Omsetningen steg samtidig med 3,1 prosent til 8,75 millioner pund.
Mine bilder på Airliners Last edited by sirpjalle; 16-05-2008 at 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sterke tall fra BA
![]() ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, meget gode tall fra BA. Mer enn nok til aa betale alle boetene de har mottatt i det siste.
![]() Det vi ser er at de gamle, store, sterke som er tro mot sitt eget produkt leverer meget gode tall. SAS derimot har et saapass forvirrende konsept og strategi at ansatte selv ikke vet hvordan ting skal vaere. Ting for suksess: Gjoer Eurobonus til et konkurransedyktig markedsvaapen. Gi alle kundene minst 100% poeng og kjoer mange kampanjer for aa vinne tilbake alle kundene som sier "foer fikk jeg jo minst hver 10. reise gratis hos SAS, naa faar jeg ikke hver 40. engang. Og naar jeg kjoeper billett, aner jeg ikke hvor mange poeng jeg tjener. Da kan jeg liksaagodt fly DY". Oek langdistanseflaaten til 20 maskiner eller selg International til LH. Markedet er der, men SAS vil aldri tjene penger med denne mikroflaaten. Revamp websidene slik at det blir lett aa finne billige billetter. En lavpriskalender er enkelt aa lage og soerger for et mektig mersalg Fjern 50.- bookinggebyret for webbookinger. Drit i reisebyraaene, det funker i USA. Ingen flyselskap tar bookinggebyr paa nett her, mens reisebyraaene gjoer det Gi samme service paa alle rutene. Gaa tilbake til den gamle servicen paa langdistanse. Folk ler seg ihjel naar de hoerer at de faar to drinker gratis og maa betale etter det. Skikkelig god frokost paa alle kortdistanserutene, en liten sandwich ala LH resten av dagen. Det kalles differensiering, er markedsavdelingen paa SAS helt paa jordet?? Naar DY vinner terreng i et meget kraftig voksende marked og SAS nesten ikke har vekst, er det soleklart at slike ting maa til for aa vinne veksten. Fyller du opp 10% mer av flyene betaler det mye mer enn hva dette koster. Slutt aa lek LCC hybrid, folk blir forvirra og har ingen grunn til aa velge SAS. Gi kundene grunner for aa velge SAS!! Gi EBG og EBS kundene bedre service og oppmerksomhet. Det koster ingenting aa gi de som flyr mest best service. Janne boer komme tilbake med SMILEKURS!! Jobb med samholdet i butikken. SAS ansatte staar ofte frem som bitre, sure som vil gjoere alt for aa "ta" ledelsen. Man gir blaffen i kunder og om butikken gaar bra. Gjoer som Larry Kellner! Jobb sammen mot felles maal, ikke troe ting nedover hodet paa de ansatte, ha dem med! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Men AY klarer jo å tjene penger med en mindre intercont flåte så det skulle jo være mulig hos SK også! Forøvrig veldig bra innlegg Tommy777, bortsett fra det med reisebyråene. SK er helt avhengig av de store forretningsreisebyråene da de gir store volumer. SK har på ingen måte en organisasjon for å ta alt dette selv. Og det blir iallefall ikke aktuellt nå med enda flere nedskjæringer i organisasjonen.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Jeg tror det er rom for at reisebyraaene tar bookinggebyr, mens sas.no ikke tar dette. Funker ihvertfall glitrende i USA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg hadde min første tur i Club World nå nylig, og det frister såpass mye til gjentagelse at min neste tur allerede er bestilt. Etter min mening slår de LH ned i støvlene.
BA har et knallbra business produkt, og enda bedre blir det når alle longhaul-ruter flytter til T5 som er en fantastisk terminal, med to meget bra Terrace Lounger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Terminal 5 fungerer jo bra nå.
Blir spennende å se hvordan det går når mesteparten av langdistase-flyvningene flytter dit den 5. juni.. Regner med at de har planlagt denne fasen bedre enn forrige gang. Når alt er kommet i gjenge kommer det til å bli en meget bra flyplass å connecte fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Men samtidig så ser ikke fremtiden spesielt lys ut. Analytikerene spår et nær 0 resultat for de neste årene og det er ventet at BA vil parkere fly fra høsten av. BA skal visst merke økt konkuranse til og fra USA etter at Open-Skies ble innført og det er jo dette markedet som tradisjonelt har vært BA sitt mest lønnsomme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Enig i alt du sier Tommy 777.
Veldig bra at BA klarer å gå i rett retning, til tross for kraftig økning i fuel priser. Ingen har vel noen gang sagt at det BARE er LCC som er det rette. Men at enkelte (som SAS) ikke har noen klar profil: De fremstår verken som LCC eller fullservice selskap. Og med et svært forvirrende konsept for oss kunder. Mat inkludert på noen ruter, men ikke på andre... bare for å nevne noe. IMM |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
- Norge + Servige frokost til 0900 innenlands, Danmark kl. 0930 - Etter frokost innenriks: Norge gratis kaffe/te ellers salg, Sverige salg, Danmark ingen ting (kilde sas.no/se/dk) Sist jeg fløy t/r OSL-CPH betalte jeg NOK 35 for kaffe+muffin med SAS-DK og NOK 30 med SAS-NO. Gi folk god service, et smil og en kaffekopp uansett så vet alle hva de får og folk smiler tilbake. Men WIF tar jo kaka av kreativitet (eller er det SAS som skal krediteres for dette også?) Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjempehyggelig at BA gjør det godt...Gratulerer!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aviation Geek Fest 2015 | PettR | Flyforum | 5 | 26-08-2014 23:22 |
Fest setebeltet - Kapteinen skal på WC | SBT | Småprat | 21 | 13-10-2011 12:50 |
Ex BU FEST | exflyplassdame | Flyforum | 5 | 01-11-2007 08:17 |
Sterke LH tall og ny flybestilling | Someone | Flyforum | 1 | 26-07-2007 19:25 |
Sterke BA tall | Someone | Flyforum | 0 | 03-02-2006 14:34 |