![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,588
|
![]()
I dagens DN finner man en artikkel på side 33 som gir en del klare svar for mange angående Finnairs investering i DY.
Videre sier Kjos noe om resultater og videre satsing. Han gir uttrykk for at de er usikre på Rygge-BGO ruten , men vil stå løpet ut 2008 før de tar noen beslutninger om videre liv for ruten. Forøvrig går trafikken etter planen og forventningene fra Rygge for DY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Snakket han om hvor mange kvartal DY har penger paa bok til aa tape 250 mill?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Nå må du huske på at regnskapsmessig tap ikke er det samme som at det går like mye cash ut av selskapet. Effekten på cash flow'en i Q1 for DY var ca minus 54 millioner. Med cash og tilsvarende på ca 450 millioner etter Q1 så kan de holde det gående i 9 kvartaler med samme negative effekt på cash flow'en.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
|
![]() Quote:
Tror nok ikke akkurat at NAS kommer til å havne i en akutt pengeknipe. Hvis det virkelig skulle knipe, kan de vel altids selge noen av flyopsjonene sine, på linje med SAS sitt salg av diverse løsøre de siste årene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]() Quote:
det er typisk et tegn på de sidste krampetrækninger ! Derimod skal driften forbedres !
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Fra Cash Flow Statement:
(NOK 1 000) 1st Q2008 / 1st Q 2007 / full year 2007 Net cash flows from operating activities 14 423 238 498 497 920 Net cash flows from investing activites -63 419 -18 453 -532 619 Net cash flows from financial activities -5 946 76 500 306 425
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,588
|
![]() Quote:
DY har vel aldri sagt at de skal sette alle sine fly i bestilling i egen operasjon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
|
![]() Quote:
Uansett hva folk måtte tro om NAS og Kjos; Oppgaven deres er ikke nødvendigvis å fly flest mulig nordmenn billigst mulig. Oppgaven er å gi aksjonærene avkastning på pengene. Om pengene kommer fra investeringer eller flying, er faktisk revnende likegyldig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian söker AOC i Sverige - Norwegian Air Sweden | HenrikL92 | Flyforum | 45 | 06-02-2020 21:02 |
Norwegian selger seg ned i Bank Norwegian | Someone | Småprat | 1 | 20-12-2017 08:05 |
Norwegian etablerer nytt fraktselskap - Norwegian Cargo AS | Discus | Flyforum | 18 | 24-04-2013 12:27 |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |
Norwegian Norge og Norwegian Sverige - ulike bagasjeregler? | FlightDeck | Flyforum | 4 | 11-04-2008 12:01 |