![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,489
|
![]()
http://www.frontierairlines.com/fron...ss-releases.do
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Hmmm. Jeg skal fly med Frontier i Juli (tror jeg...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Nå går det virkelig unna på andre siden av dammen. Hvem blir neste i Ch.11?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,615
|
![]()
Dette var overraskende. Selskapet har vært drevet rimelig effektivt , så det skal bli interessant å se hva som kan reorganiseres utover nedskalere driften og kvitte seg med de dyreste fly-leiene.
Mulig salg av gater? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,489
|
![]()
Har jeg forstått det riktig så er det uenigheter med en eller flere kredittkortselskaper som fikk begeret til å renne over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Frontier slår seg konkurs pga høye drivstoffpriser. Se link:
http://www.na24.no/imarkedet/article1752642.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Det kom vel ikke som noen bombe desverre... Så får vi håpe på det beste for de ansatte.
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 308
|
![]()
De er vel kun i ch. 11 ennå? Eller er de virkelig konkurs?
__________________
------------------ Marius |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
|
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Skybus, ATA , Aloha og Frontier er i "Chapter 11", så vidt jeg husker. Det er imidlertid bare Frontier som fortsetter å fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,931
|
![]()
Helt korrekt, de er alle i Chapter 11, men Frontier er det eneste selskapet som fortsetter aa operere. Det paastaas at det er EB og vennene hans som er paa ferde og som har "tvunget" Frontier i Chapter 11, et kredittkortselskap oensket aa endre betingelsene i Frontiers kontrakt med dem, og i praksis holde betalingen inntil 3 dager etter at siste flygning var gjennomfoert.....smekk til EB og vennene hans!!!
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Spørs vel likevel om ikke dette er kroken på døren selv om de fortsetter å fly. Er vel et fåtall som tørr booke tur når sjansen for å tape pengene er tilstede. Blir fort en ond spiral av slikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Kanskje, kanskje ikke. United, Northwest, Continental, Delta og et utall andre amerikanske flyselskaper har vært i chapter 11-"konkurs".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Dette er mer kritisk enn hva de store har opplevd. Håper at Frontier klarer å ordne seg finansiering ellers er det rakst kroken på døra der også. Dette er ikke bra!
Det må brukes politiske midler for å drive opp dollaren og oljen ned. Fokuset her er å baile ut bankene som uansvarlig har kastet penger til folk som ikke har råd og de 3% som ikke klarer å betale lånene sine. Dette begynner å bli kritisk for hele bransjen her borte |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
De som klarer seg er de som har penger paa bok og har 'hedget' drivstoff til gunstige(re) priser. Taperene er selskapene med lave priser og hoeye kapitalkostnader (nye fly) og lite cash i banken. Det brenner et blaatt lys for Spirit, Virgin America og Sun Country.
Dette er ikke 'survival of the fittest' men 'survival of the fattest'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
|
![]()
...en mulig løsning er vel at Frontier fusjonerer med en annen aktør. De samarbeider jo med Air Tran men flåtene passer ikke sammen - det gjør derimot flåtene til Frontier og jetBlue, Frontier og Virgin America.
At jeg for smekk av storebror kan jeg leve med...men fakta er at kreditkortselskapene må betale tilbake til kunden hele beløpet om et flyselskap går konkurs og med flere og flere billige billetter som er kjøpt laaaang tid i forveien blir dette en større og større risiko. Flyselskapene har jo fått pengene sine (ofte et par dager etter at billettene er kjøpt) og har ingen krav for å betale tilbake til kunden om de går konkurs... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
EB - du passer som 'UA-fan'. Du er like fusjonskaat som Tilton .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
|
![]()
Tja...om jeg er fusjonskåt er ikke det samme som at jeg ønsker denne utviklingen. Men! at det kommer til å skje endringer (les: fusjoner) i amerikansk luftfart i 2008 og 2009 er vel ikke vanskelig å se - om du ikke er som strutsen og graver hodet ned i sanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
Nei det er jeg ikke - men jeg tror ikke endringene blir paa fusjonssiden. Storfusjoner er for kompliserte. Det er enklere aa la konkurrentene gaa ut av business og overta rutene deres. Se paa Hawaiian som naa ekspanderer for aa dekke opp for kapasiteten som forsvant da Aloha og ATA gikk under.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Frontier + Midwest = Frontier | Someone | Flyforum | 10 | 19-04-2019 11:48 |
Pinnacle inn i Chapter 11 | Someone | Flyforum | 0 | 02-04-2012 08:14 |
Sun Country inn i Chapter 11 | Someone | Flyforum | 6 | 07-10-2008 05:53 |
NW ut av chapter 11 ! | SQ 777 | Flyforum | 2 | 14-01-2007 07:07 |
Northwest Chapter 11 | SQ 777 | Flyforum | 9 | 16-02-2006 12:40 |