Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-04-2008, 16:33   #1
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Quiz: Hva slags turist er du?

På Aftenpostens nett side så er det en test om hva slags turist man er. Link her

Jeg er en Partyturist (63%)
Quote:
Partyturisten
Du reiser gjerne til en storby eller til Syden - reisemålet er strengt tatt ikke det viktigste. Det som teller er å ha det moro med venner - og bli kjent med nye folk underveis. På ferie vil du gjerne være nattens prins eller prinsesse. Du rekker kanskje litt soling eller shopping midt på dagen, men det er festen om kvelden som er det viktigste. Sa noen skål? Husk prevensjon!
Og en Kul-tur-isten (56%)
Quote:
Charterferie er for bermen. I stedet søker du den dype innsikten gjennom besøk på museer, kunstutstillinger, gallerier og historiske serverdigheter. Dels besøker du de klassiske storbyer, og dels oppsøker du kulturer langt unna med rik og spennende historie. Det er jo menneskers kultur som gjør det verdt å reise! Du føler deg ikke som en turist, men som en ekte reisende.
De som kjenner meg kan skrive under på at det ikke er meg. Men med de alternativene som jeg svarte på ble til det resultatet...

Last edited by BSSW; 11-04-2008 at 16:47.
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 16:40   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Quiz: Hva slags turist er du?

Ble 80%
Quote:
Den eksklusive
Du har sansen for luksus og velvære. Du reiser gjerne langt og lenge, og betaler mye, for den helt spesielle ferieopplevelsen. Følelsen av eksotisk paradis er viktig for deg. En kort og luksuriøs storbyferie i Europa er heller ikke utelukket.
og 76%
Quote:
Partyturisten
Du reiser gjerne til en storby eller til Syden - reisemålet er strengt tatt ikke det viktigste. Det som teller er å ha det moro med venner - og bli kjent med nye folk underveis. På ferie vil du gjerne være nattens prins eller prinsesse. Du rekker kanskje litt soling eller shopping midt på dagen, men det er festen om kvelden som er det viktigste. Sa noen skål? Husk prevensjon!

Ja hva skal man si.....er definitivt ikke helt feil
Old 11-04-2008, 16:41   #3
Holmion
ScanFlyer Blue

Dette stemte bra!

Jeg ble; Den eksklusive
Du har sansen for luksus og velvære. Du reiser gjerne langt og lenge, og betaler mye, for den helt spesielle ferieopplevelsen. Følelsen av eksotisk paradis er viktig for deg. En kort og luksuriøs storbyferie i Europa er heller ikke utelukket.

I tillegg reiser jeg interkonti på biz når jeg skal på ferie, så ja dyre vaner er meg...
Holmion is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 16:50   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Med tanke på at jeg snart runder "førr" så passer det vel med "Voksen eventyrer" og "Den ekslusive"...
EB is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 17:38   #5
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Hmm..83% "Den eksklusive" og 73% "Voksen eventyrer". Føler meg umiddelbart dobbelt så gammel som jeg faktisk er.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2008, 17:44   #6
Mantis
Crew Chief ass.

Mantis's Avatar

Charterturisten
Sammen med familien reiser du gjerne til et søreuropeisk land i sommerferien. Dere har sikkert prøvd Kreta og Tyrkia før. Vært i Bulgaria allerede? Det som teller for deg er en trygg og avslappende ferie sammen med dine nærmeste. Du gir blaffen i om du treffer naboen på ferie, så lenge du får sol, varme, god mat og fornøyde unger.

81 % | Charterturisten
73 % | Partyturisten

Så sant så sant
Old 11-04-2008, 17:48   #7
Roxman
ScanFlyer Gold

Jeg ble 65% Voksen Eventyrer og 63% Kul-tur-isten... Safari, Transsibirske jernbanen og Inkastien... Alle 3 vil jeg reise på
Old 11-04-2008, 19:51   #8
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Shoppingturisten
Storbyferie er din greie. Har du råd, reiser du gjerne til New York. Du har vært i London, Paris, Roma, Berlin, Barcelona ... ja, du har iallfall vært i mange byer og kredittkortet jobber seg glohett mens du svinser fra butikk til butikk.

Jaja, dette tror jeg er så langt fra sannheten som det er mulig! Jeg bruker nesten 5 minutter på å få fnatt i en butikk
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2008, 09:58   #9
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Idiotisk.

Valgmulighetene i svaret passet sjelden med det jeg ønsket å svare.

De mente jeg var "vaneturisten" som foretrekker campingvogna på Larkollen, og det stemmer så lite med mine feriepreferanser som det overhode går an!
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2008, 16:09   #10
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by Holmion View Post
I tillegg reiser jeg interkonti på biz når jeg skal på ferie, så ja dyre vaner er meg...
Det er vel strengt tatt ikke en dyr vane, bare en grei måte å vite med seg selv at 12 timer i P-klasse på returen fra et varmt sted ikke er en god måte å runde av en grei tur?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2008, 16:15   #11
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by ph-ndr View Post
Det er vel strengt tatt ikke en dyr vane, bare en grei måte å vite med seg selv at 12 timer i P-klasse på returen fra et varmt sted ikke er en god måte å runde av en grei tur?
Jo, jeg synes definitivt det kvalifiserer som "dyr vane". Jeg har ihvertfall problemer med å se at det skulle være noen billig vane.
Old 12-04-2008, 16:28   #12
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Jo, jeg synes definitivt det kvalifiserer som "dyr vane". Jeg har ihvertfall problemer med å se at det skulle være noen billig vane.
Poenget var at det er ikke noe man måler i dyrt eller billig når man gjør det, det er bare noe som er med å gjøre ferien bra, spesielt at avslutningen er bra.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2008, 16:32   #13
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by ph-ndr View Post
Poenget var at det er ikke noe man måler i dyrt eller billig når man gjør det, det er bare noe som er med å gjøre ferien bra, spesielt at avslutningen er bra.
Og det er en dyr vane.
Old 12-04-2008, 16:43   #14
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Det er en meget dyr vane. Man skal være ganske snill med seg selv for å betale en tusenlapp i timen for å sitte bedre.. :-) På den annen side er det lite sannsynlig at han får en sunnmøring i nabosetet...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2008, 00:21   #15
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver

Jeg vet dette er uskyldig morro, men likevel: Den dagen du trenger et dataprogram for å vite hvem du er, ja, fra den dagen har du et virkelig problem ;-)
DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2008, 00:36   #16
seilfly
Infrequent traveller ;-)

Vaneturisten
eller
Kul-tur-isten

Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason

seilfly is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules