![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hadde en hyggelig tur i LN-KKH mellom Oslo og Stavanger i dag. Til tross for at Otto Sverdtrup bare var på litt av halen, har Norwegian tilpasset designet til skjemaet som de nye Boeing 737-800-maskinene har. Flyet er merket med flytype, registreringen er flyttet, logoen har blitt flyttet fra bakdøren til over de bakerste vinduene og det har i tillegg kommet en logo på innsiden av motorene.
Dette bildet fra 23. mars viser noen av tilpasningene: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=128387 Last edited by FlightDeck; 27-03-2008 at 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
De har også byttet rødfarge, en som er etter min mening mye finere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
På bildet som er linket til over så ser man vel den gamle fargen på toppen av sideroret? Enig i at den nye fargen er penere.
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Problemet med rødfargen er mer at det røde pigmentet som benyttes ikke er fargeekte og bleikes over tid på grunn av påvirkninger fra miljøet. Dere kan bare ta en titt på motordekslene til SAS-NO-smågrisene som flyr rundt med bare Scandinavian Airlines-dekaler og sammenligner med de nylakkerte LN-TUx som nettopp har kommet tilbake fra Shannon så ser dere også at SAS har problemer med sin rødtone.
Det samme vil dere også se i bilverdenen, ikke metalliske røde lakktyper falmer (oksiderer) utrolig raskt og for å beholde et noenlunde bra utseende er fjerning av topplaget med polish veldig viktig. De mest fargeekte pigmentene er "sølv" og blåtoner, siden disse er av ikke-organisk opprinnelse. De røde fargepigmentene er organiske forbindelser som kjemisk forandrer seg på grunn av påvirkninger fra luft (oksygen), sollys (UV) og surhet (sur nedbør). Kjemikeren ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Norwegian har hatt etterhvert mange fly inne til lakkering, ved Shannon i Irland, og de som har vært der har alle fått den nye litt dypere og MYE finere rødfargen, alle de samme har fått flyttet stickers med både reg'en og "norwegian.no" navnet, og flere kommer.....
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja men det er kun KKH som har akkurat denne mørke rødfargen trur jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
For øvrig burde LN-KKB være første fly i køen til Shannon - maskinen har jo feil font i logoen. Utrolig uprofft. Dessuten er det ikke særlig lækkert når de kjente nordmennene på så mange fly fjernes fra halve halen, har fløyet både Sverdrup og Undset denne måneden - begge har forsvunnet fra 2/3 av halen...
Last edited by FlightDeck; 27-03-2008 at 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Stemmer at KKB har feil font. Men jeg syns faktisk denne fonten er kulere og syns alle burde få den.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
KKB er egentlig lakkert feil. Den skulle lakkeres som alle andre, med den nye mørke fargen, og merke på innsiden av motorene. Problemet var at de i Irland lakkerte med lakkeringen til NG-flyene. Da ble skriften alt for stor, og det ser helt rart ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
rødfarge er ikke lett. på 1980-tallet jobbet min gamle fra som PR-sjef i VG og under hans ansvarsområde lå bl.a. give-aways og VG-artikler. De hadde MINST et skap fullt av saker og ting med "feil" rødfarge....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
critical mind
|
![]()
KKG, KKH -> haleror ble ikke nymalt, derfor stickers pa denne
KKB Logofont type: Scandinavian De rödfarger variierer litt pa de DY maskiner som ogsa skyldes til faktum at noen fly ble malt i EIN, noen i Filton, noen i SEN, 2 i SJO, en i CHC og en AMS...
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva med KKA? Synes den hadde så mørk rødfarge når jeg fløy med den på mandag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
KKA har en ny og "frisk rødfarge, det samme har KKW
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå har jeg ikke sett KKA faktisk, men det stemmer vel godt det. Men men med KKW kan jeg si meg enig.
http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=123652
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Stod ved siden av en times forsinket KKB i dag tidlig i Bergen - og jeg syntes både farge og font (skrifttype) var stilig. Håper resten av flåten får samme font foran...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Rødfarge meg her og rødfarge meg der. Det hjelper ikke med finere rødfarge om ikke det grunnleggende er på plass - nemlig et fint designskjema for hele flyet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da må jeg si meg sterk uenig, har absolutt sansen for DY's livery, enkelt men pent. Og jeg tror det er mange som er enig med meg, men sikkert mange som er uenig med meg.....
Men livery-et er pent det, og det er dessuten lett gjenkjennlig, og det er jo og en del av vitsen ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
KKB har en annen skrift på "norwegian.no"??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja - KKB har en "tynnere" skrifttype...stilig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slik blir Norwegian nye fly (benplass, nye stoler m.m.) | seatsniffer | Flyforum | 43 | 22-05-2009 15:21 |
Norwegian og nye fly - igjen | Skyhigh | Flyforum | 16 | 17-04-2009 11:06 |
Norwegian og nye fly | LTH | Flyforum | 22 | 26-08-2008 16:48 |
*SPEKULASJONSTRÅD*: Norwegian: Nye fly - nye destinasjoner | stripes | Flyforum | 56 | 20-11-2007 22:03 |
Pegasus med nye stickers... | Trety | Flyforum | 0 | 26-10-2005 15:39 |