![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vurderer å bestille meg et Eurobonus-kort ettersom det kan bli noen turer over dammen nå fremover. Jeg har allerede bestillt første tur, igjennom Kilroy, men vil jeg få noen poeng for denne turen om jeg bestiller EB-kort nå (trip details i signatur)?
Er det noen andre bonusprogrammer dere kan anbefale? Ser at om man reiser på de billigste billettene, noe jeg som oftest kommer til å gjøre, er ikke opptjeningen så veldig bra. Men kan man få bonuspoeng om jeg f.eks. har bonuskort gjennom United og reiser med SAS? Ser at SAS har det.
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Man får vel bonuspoeng i alle klasser hos SAS? Men er det mulig å finne ut hvilken bookingklasse jeg har fått? Har sett igjennom billetten jeg fikk tilsendt på e-mail, men det stod ikke noe der.
Er det noen som har erfaringer med bonusprogrammet til United? Ser du får 100 % av poengene med økonomi-billetter hos United, men jeg greide ikke å finne ut hvor mye du får om man reiser med andre selskap innenfor Star Alliance.
![]() |
#4 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Du kan også ta en titt på disse sidene å sammenligne opptjeningssummene med både UA og SK sitt bonusprogramm på SK-flight.
UA Mileage Plus på SK: http://www.united.com/page/article/0,,1191,00.html SAS EB på SK: http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medle...k-/Opptjening/ SAS EB på Star Alliance (klikk på logo til selskapet): http://www.sas.no/no/EuroBonus/EuroB...iance-members/ UA Mileage Plus på Star Alliance (klikk på flyselskapet): http://www.united.com/page/article/0...e=RelatedLinks Last edited by LN-RRA; 10-03-2008 at 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
hvis du for det meste skal fly til og i Nord-Amerika, vil jeg absolutt anbefale deg Mileage Plus. Ved å lese gjennom betingelsene vil du se at det i all hovedsak er et vesentlig mer generøst program enn EB. Du får selvsagt miles i hele Star Alliance, og jeg tror MP er blandt de mest generøse i forhold til billige bookingklasser. Prøv også å fly transatlantisk med UA eller LH, da får du 100% miles i MP uansett bookingklasse. Når du har passert 25000 miles blir du Premier (* silver) og får da 100% ekstra redeemable miles hos UA og LH transatlantisk. Du får også da Economy Plus uten tillegg i pris, uansett bookingklasse. Jeg tror nok også MP er er det programet hvor det er lettest oppnå *Gold med de fordeler det innebærer. Selv er jeg Premier Executive (*Gold) på fjerde året nå, og er veldig godt fornøyd. - Thore |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
En liten rettelse: Når man kvalifiserer seg til Premier (Star Sølv), får man 25% ekstra redeemable miles på UA/US og LH. Du må opp på Premier Executive (50K EQ miles pr. år) for å få 100% ekstra poeng |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for svar. Da regner jeg med at jeg bestiller et MP-kort om ikke så alt for lenge.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Siden det er spørsmål om eurobonus her inne vil jeg høre om man får bonuspoeng på
ID-billetter også når man er ute og reiser. Bare for at jeg kanskje får meg en tur med id-billett snart, kjekt om man får poeng også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mener å ha hørt at man ikke får poeng på ID-billetter..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Forståelig nok egentlig, bare vitebegjærligheten (nysgjerrigheten) min som trigget
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Det gis ikke bonuspoeng på R og N klasse, som er ID-billetter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Til og fra DAB anbefales et FB-kort, hvis da ikke UA flyr IAD-DAB året rundt for tiden. Da ville jeg valgt *A fremfor Skyteam. Å fly til og fra MCO er temmelig upraktisk, det er utrolig godt å dra med en kveldsavgang fra DAB når flyplassen er 5 minutter fra der man bor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kun seasonal nedover, men US Air flyr via CLT og PHL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selvsagt Tommy, 25% som Premier. Er visst en stund siden jeg var der.....
![]() - Thore |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da fikk jeg meldt meg inn i Milage Plus, men er det noen glupinger som vet hvordan man går frem for å få bonuspoeng for den turen jeg har i april?
EDIT: Fant det ut http://www.united.com/page/article/0,6722,51599,00.html. Satser på at det går bra selv om turen er booker gjennom Kilroy?
------------------ Marius Last edited by Marius_S; 11-03-2008 at 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
a) Du kan vente til innsjekk i TRD og registrere kortet der
b) Ser du har bestilt gjennom Kilroy, ring og be de legge inn kortet i bookingen din. Da kan du samtidig spørre hvilken bookingklasse du har på WF og SK flightene. Tipper W, K (begge 25%) eller V (100%) Last edited by Eriksan; 11-03-2008 at 23:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok, da prøver vi å ringe Kilroy så snart jeg får kortet. Takker!
![]() |
#18 |
Eurobonus Diamond
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da har jeg fått snakket med Kilroy og fått de til å registrere kortet.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott. Fikk du vite hvilken bookingklasse det var?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024) | oy-viv | Reiseforum | 383 | 21-08-2024 12:22 |
EuroBonus DinersClub spørsmål | CaptainMorgan | Reiseforum | 20 | 26-07-2014 21:24 |
Spørsmål an Eurobonus. | rampen | Reiseforum | 2 | 13-10-2012 21:57 |
Spørsmål om Eurobonus | PerJen | Reiseforum | 20 | 29-11-2011 10:15 |
Eurobonus-spørsmål | ENGM RAMP | Reiseforum | 2 | 21-09-2009 23:36 |