![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei, til neste skole-år skal jeg velge flyfag, videre til avionikk. men så får jeg ikke helt til å bestemme hvem av skolene jeg skal velge, de to jeg tenker mest på er ved skedsmo /Gardermoen eller i Bodø.. Etter som jeg driver med flyfoto hadde Gardermoen vært den beste plassen. Er det noen her ute som kjenner til noen av de skolene? Kom gjerne med innspill.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kom til Sola. Verdens flotteste beligenhet, å gratis transport til nærbutikken (tja, nesten hvertfall eller hur?
![]() Nedenfor ligger 2 filmer fra skolen. http://uk.youtube.com/watch?v=ZxVz8LKasls
http://uk.youtube.com/watch?v=UcIJnw...eature=related
Mine bilder på JetPhotos.net Last edited by Roxman; 26-02-2008 at 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg kan selvfølgelig ikke annet enn å anbefale Bodø. Etter utdannelsen må du gjennom en lærlingeperiode, og der er WF meget gode på dette med lærlingeordninger.
![]() |
#4 |
Browncoat
|
![]()
Likte i da de i den siste videoen sto i giv akt når Oddbjørn om ut av Cheyennenen
![]() Man skal ha det gøy når en lærer. Jeg anbefaler Sola...men i og med at jeg har gått der selv så veier vel ikke den anbefaling så mye
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann!
Jeg kjenner lederen ved Flylinjen paa Skedsmo veldig godt og han er en utrolig dyktig kar. Vet at de var de foerste som filkk JAR godkjennelse i Norge. De er i ferd med aa sette opp en DC10 simulator og en MD80 Procedure Trainer som skal brukes i undervisningen. De har ogsaa en MD80 full motion simulator som ligger sammenpakket, men skal settes opp naar de faar bygget ferdig. Vi donerte ogsaa en DC10-10/CF6-6D motor som de bruker i undervisningen og jeg vet at de har hatt et utvekslingsprogram med GE Caledonian der flere elever dro til Scotland for en tid. ...men som de andre sier her saa er det sikker mange andre gode muligheter ogsaa...! Dag
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk får mange svar, hørtes ut som alle disse skolene var veldig bra,
Hvordan er bomulighetene ved de skolene med tanke på hybler å slikt? er det lett å få tak på de?
![]() |
#7 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Men du må ta ditt valg ut ifra de tingene du synes er viktige. Og gjerne etter hva du vil videre. Men uansett lykke til hvis du skal begynne på flyfag, det er ikke noe fag for late. ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Boforholdene i Stavanger området generelt har vært dårlig over tid. Som BSSW sier, så var det flere av årets kull på Flyfag avd Sola, som ikke hadde noe sted å bo når de kom her. Dette ble løst me at skolen/fylket betalte for overnatting på hotel el. men etter noen uker var alle inne i fast leilighet/hybel.. Bli fort kjent med noen å flytt sammen er vell d som er beste løsning.
Lykke til videre.. ![]() ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Asiana stewardesse-skole | jefi99 | Småprat | 6 | 22-07-2012 08:49 |
Studievalg på Videregående Skole | 77W | General Aviation og sjøfly | 2 | 15-11-2010 17:12 |
Hvilken skole? | Thomas Andrieux | General Aviation og sjøfly | 31 | 11-01-2009 23:28 |
Hvilken skole? | LN-ASM | General Aviation og sjøfly | 3 | 29-04-2008 17:38 |
Dansk skole for pilotutdanning | ice | Flyforum | 0 | 22-03-2007 04:55 |