![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,343
|
![]()
Hvorfor bruker de penger på å tette igjen disse vinduene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Location: Oslo
Posts: 218
|
![]()
Hva er poenget, egentlig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,022
|
![]()
For å spare penger
![]() De tetter dem igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
De tettes, og poenget er mindre vedlikehold som igjen betyr mindre utgifter. Dessuten har jeg lest et sted at disse vinduene ikke produseres lenger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
På tide at disse "navigere etter stjernene"-vinduene tettes igjen,
har jo ingen funksjon i dag uansett. Som tidligere nevnt skal jo disse uansett vedlikeholdes, og kontrolleres osv. på sjekker - så bare en fordel at de blir tettet igjen. Mindre å sjekke, mindre vedlikehold - blir for en del å spare totalt sett. Mindre støy skal det vel også bli, selv om det også kan oppstå "susing" når de er tettet igjen..
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,842
|
![]()
Ser ut som "nye" motorer også..
Syntes litt av den gamlr sjarmen forsvant uten "brynene".. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Men det er vel bare motor nr 1 og 3 som blir modifisert til MD80 motorer. Nr 2 forblir den samme pga det er for mye som må gjøres for å få plass til en MD80 motor inne i halen.
Mener å huske noe slikt ble nevnt da jeg var på besøk på et verksted som holdt på med en slik modifikasjon
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
UPS har erstattet alle 3 motorer med RR Tay motorer (tilsvarende det en finner på Fokker 70/100) da ser en tydelig en ekstra kul på luftinntaket til motor nr.2
Men dette er bare gjort på B727-100 serien. Gammel: http://www.airliners.net/photo/Unite...QF)/1174649/L/ Ny: http://www.airliners.net/photo/Unite...QF)/1171682/L/
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Hører også med til historien at UPS ikke lenger flyr B727.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Første tur som "gulljente" hos SAS | TOS_EBG | TripReports | 7 | 23-08-2010 01:57 |
Verden første "alt i ett"-flyplass | jcnorway | Flyforum | 1 | 01-08-2010 13:18 |
"Star Alliance" LN-RRL med og uten "winglets" | LN-DAG | Bilder & foto | 22 | 14-01-2010 14:20 |
Noen som kjenner status på "Piloter uten grenser"? | Falcon | Flyforum | 9 | 01-02-2005 15:31 |