![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]()
Ser nå på rutekalenderen at SAS DK vil begynne å fly en avgang 22:10 fra OSL til CPH. Idag går siste CPH fly 20:30, og det virker som det er denne, SK473 som blir flyttet. Dette blir isåfall en avgang uten pax som skal videre fra CPH samme dag. Samtidig virker det som det har dukket opp et nytt rutenummer, SK467, med avgang 20:20 som skal flys av SAS Norge.
Selv om jeg er litt usikker på hvordan det vil gå har jeg lenge ønsket meg en senere avgang enn dagens 20:30 avgang. Last edited by Someone; 08-01-2008 at 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 157
|
![]()
Umiddelbart lyder det meget tidligt med en sidste afgang kl. 2030, så jeg forstår da udmærket at man forsøger med en senere, kan kun undre mig over, at det ikke er prøvet før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Det var en 2130-avgang en periode da jeg jobbet paa FBU. Etter hva jeg husker, var det ingen stor suksess ....
Saa sent er det ingen transfer, og lokalmarkedet er nok for det meste begrenset til de som vil paa fylletur til Koeben. Dette er nok mest en posisjoneringsavgang .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
sK467 tar over rutetiden til 473 kl 2020 og sk473 skal gå kl 2210. Det blir da ingen cnx i CPH og videre øst eller vestover, men sikkert en god flt for Dansker som vil hjem etter endt arbeidsdag i Oslo.Ruteskiftet er fra 24/25mars
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]() Quote:
Quote:
Erfaringsmessig er det ofte ganske enkelt å få billige billetter på "oppsamlingsavgangen" 22:45 (siste avgang CPH-OSL) andre veien ![]() Last edited by Someone; 08-01-2008 at 15:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 157
|
![]() Quote:
desuden må der være en del lokale Køwenhawnere der skal hjem efter en dag i Norge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Er der nogen som har mulighed for at se hvor mange afgange SAS i løbet af 2007 har haft mellem henholdsvis CPH-OSL og CPH-ARN.
Aktual status pr. dags dato er 13x daglig på CPH-OSL og 13x daglig på CPH-ARN. Pr. 13/1-08 14x daglig CPH-OSL og 14x daglig CPH-ARN. Pr. 31/3-08 14x daglig CPH-OSL og 15x daglig CPH-ARN. Det kunne være interessant om der er tale om en udvidelse af betjeningen på hovedstadstrianglen.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
En liten apropops. Hehe. Når vi først er inne på SAS DK og ic ruter videre og slikt, har jeg alltid lurt på en ting. Er det slik at det kun er piloter fra SAS SE og SAS DK som flyr de internasjonale rutene fra CPH/ARN, eller er det også flygere/flyvertinner fra SAS NO?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Vel, det er jo bare å spørre FBU-ever . Han er god nordmann som noen og flyver A330 for Sas, og det er helt sikkert mange flere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
|
![]()
Du kan jo spørre FBU 4EVER
![]()
__________________
...og også RYGflyer |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
|
![]()
Der var jeg for sent ute gitt!
__________________
...og også RYGflyer |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Well, svaret er jo for piloter at de bemannes fra NO/SE/DK
For kabinen så var det også der frem til 2003 bemaning fra NO/SE/DK, men etter 2003 (+/-) er det ingen nyrekrutering fra SAS Norge til cabinen i SAS IC, men de Norske jenter og gutter som fløy IC for fortsette med det. De Norske kabinansatt som fly ic fly også 737 , altså kombinasjon Airbus og 737. Slik som kabinansatte i SE og DK fly kombinasjon av AL og 737 og/eller MD eller 321/319. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Og hvordan er dette fordelt? Mellom Sas NO/DK/SE? Både når det gjelder piloter og flyvertinner
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Kabinen var vel 3-2-2 (DK-SE-NO) delt i produksjonen bla a. historisk for ikke å knele IC hver gang Danskene streiket...
Husker ikke om det er noen regel for cockpit, eller om det er behov/senioritet/søknad som gjelder |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus A 320 Neo mellom OSL-CPH - eller CPH-OSL | ATC-flyradar | Småprat | 17 | 25-04-2017 20:21 |
BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-SVG-CPH-EWR-YHZ | 737-405 | TripReports | 32 | 16-12-2014 01:13 |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |
En sen fredag aften på CPH | Morty77 | Bilder & foto | 12 | 14-08-2010 22:53 |
OSL-CPH-IAD-SXM-SAB-SXM-CLT-ORD-SEA-CPH-OSL (Christmas Table '09) | Speedbird | TripReports | 90 | 20-02-2009 21:34 |