![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
voksesmerter for de oransje??
De har nylig overtatt GB Airways, og det er mulig det oppkjøpet nå slår ut på resultatene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,036
|
![]()
Det er uansett ikke lett å være flyselskap i disse tider. Her er en liten oversikt over aksjekursene til mange store flyselskaper. Oversikten gjelder Jan-Nov 2007.
Lufthansa - 9.4% Børsverdi SEK 79787 mill Ryanair - 15.1% Børsverdi SEK 70563 mill AirFranse/KLM - 6,3% Børsverdi SEK 64469 mill British Airways - 23,4% Børsverdi SEK 51701 mill Easyjet - 15.1% Børsverdi SEK 31002 mill Iberia - 8 % Børsverdi SEK 28805 mill Sas Konsernet - 11,9% Børsverdi SEK 16080 mill Allitalia - 8.6% Børsverdi SEK 10650 mill Finnair - 20,6% Børsverdi SEK 7008 mill Norwgian - 1.9% Børsverdi SEK 3596 mill Det er innteresant at Norwegian faktisk var det eneste flyselskap med oppgang i aksjeverdiene i Novemeber med 69.9% men totalen endte på en liten minus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,571
|
![]()
Den oversikten kan ikke være riktig. F.eks så sted NAS med nesten 80% i 2007 ikke sank, som denne oversikten påstår
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Og da endte Easyjet med at smide 14% på 1 dag
![]() Der er helt klar nogle der IKKE har tiltro til selskabet, lyder næsten som noget frasalg fra sagaøen ! http://uk.finance.yahoo.com/q/bc?s=E...=on&z=m&q=l&c=
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,036
|
![]()
Siden de,herrer Moderator av en eller annen grunn har valgt å stenge den tråden (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=26534 )som jeg opprettet selv med disse tallene som jeg la inn tidligere i dag i denne tråden, så kan jeg da svare her at disse tallene er hentet fra Sas Inside magasin. Hvis moderator tror at jeg driver og "fusker" med tall så stemmer altså ikke det og jeg utbeder meg derfor en forlklaring på hvorfor tråden ble stengt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,631
|
![]()
Tja ... det var ikke jeg som stengte den, men jeg ser heller ikke behov for to poster om samme tema ...
![]() Ingen som sier at du fusker - men det det behoever ikke aa bety at kilden er korrekt. 2007 vil uansett ikke gaa inn i historien som noe stort aar for flybransjen ... Men hadde jeg hatt kapital, er det enkelte aksjer jeg klart ville vurdert aa kjoepe naa: - Southwest. Med bransjens laveste gjeld og stoerste kapitalbehodning, er det lite galt de kan gjoere. De er effektivt 'paa toppen av haugen'. - Continental: Solid produkt, sterk kontantbeholdning .. de kommer tilbake. - SAS: Som kakkerlakken - umulig aa bli kvitt - kommer alltid sterkere tilbake, NAS har foroevrig gaatt fra 93 til 155 paa de siste 12 maandedene ... sterkt. De er imidlertid saapass hoeyt naa at jeg ville passe meg for aa kjoepe. .. Last edited by LN-MOW; 09-01-2008 at 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Det var jeg som stengte den, mente det holdt med en tråd siden tema var det samme, så slapp vi evnt nok en tråd med f.eks Iberia -8% osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|