![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Gir Lufthansa mulighet for reservasjon av sete når man bestiller Business Class longhaul?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og ikke bare i business class heller
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Skulle bare mangle når man bestiller i business...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selvsagt har du mulighet til det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Mitt første innlegg
![]() Stemmer det at det ikke er mulig å sjekke inn online eller på automat hvis man flyr med Lufthansa innad i Europa? Skal fly OSL-DUS og finner ingenting på nettsidene deres som sier noe om f.eks online check-in... I så fall... hvorfor tilbyr de ikke noe slikt?? OSL-DUS opereres av 'Canadair Regional Jet 200', mens returen DUS-OSL opereres av B737-600. Noen som kan si noe om disse to flytypene? Spesielt den første var ukjent for meg... Hvor i flyet er det best seter? Reiser vanlig økonomi og vi er 2 stk som reiser sammen. Skulle gjerne hatt muligheten til å reservere setene på forhånd, men hvis de ikke tilbyr online innsjekking så er det jo vanskelig... Må man sjekke inn over skranke på OSL på denne flighten?? Litt mer info: OSL-DUS: LH3159 Operated by Eurowings (Canadair Regional Jet 200) DUS-OSL: SK819 Operated by SAS Norway (B737-600) Mulig at jeg da kan sjekke inn returen på sas.no?? Last edited by jcnorway; 06-04-2008 at 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det stemmer at man ikke kan sjekke inn online med LH fra Norge, men husker jeg rett kan du fremdeles velge sete. Uansett så trenger du ikke gå i skranke på OSL, da du skal kunne bruke SAS sine automater.
Her er forresten setekart for CRJ-200 http://www.lufthansa.com/cdautils/me...dia_435958.pdf Hvis returen din er oppført med 737-600 betyr det at det er SAS som flyr og da kan du sjekke inn på nett (sas.no) og velge sete 22t før avgang |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Velkommen til forumet. Her står det noe:http://www.lufthansa.com/online/port...45&cid=1000390
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Noen som har fløyet med CRJ-200 tidligere? Er dette et ok fly? Ser det kun er 2-setere, noe som egentlig passer fint. Da får man jo sitte sammen uansett selv om man ikke får sjekket inn online på forhånd. Hva mener du at man fremdeles kan velge sete selv om man ikke kan sjekke inn online med LH? Hvor får du valgt dette på forhånd? Ved online innsjekk på returen med SAS, er det det 5-'sifrede' ref.nr (bokstaver/tall) jeg trenger for å gjøre dette via sas.no? På e-ticket'en står det et lengre ref.nr som passer til å sjekke på f.eks. checkmytrip.com. Også står det en 5-sifret ref for LH-flighten og en annen 5-sifret ref for SK-flighten. Er det sistnevnte som kan brukes for online innsjekk hos sas.no? Reisen er ikke bestilt på sas.no, men det har vel ikke noe å si? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har fløyet CRJ200 en del ganger, men det er en stund siden nå. Flyet er lite.... Selv om jeg bare er 175 høy så virker det som om man må bøye meg ned når man går i midtgangen. Lite plass i overhead bins. Jeg tror LH pleier å ta i mot handbaggasje utenfor flyet og legge dette i "baggasjerommet". Du får baggasjen tilbake utenfor flyet ved destinasjonen (om de ikke har endret rutiner). Et annet problem (?) er at vinduene er plassert ganske lavt, slik at man ikke får sett ut (noe som vel strengt tatt bare er ugunstig om man vil se ut på fly og diverse på flyplassen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker for informasjon
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
OSL Slave
|
![]()
Er ikke endret noe der nei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nå har jeg forsøkt litt og oppdaget ved en tilfeldighet noe rart.
Har en LH-flight som jeg i følge LH sine nettsider ikke kan sjekke inn via nett siden avgangsflyplass er i Norge (LH3159 OSL-DUS). Nysgjerrig som jeg er så gikk jeg inn på sas.no og valgte online innsjekk. Tastet inn etternavn + e-ticket og bestillingsreferanse. Brukte Amadeus bestillingsreferansen (6 tegn) og vips så kunne jeg faktisk både velge sete, sjekke inn og printe boardingpass for LH-flighten ved hjelp av online innsjekk på sas.no!! Så nå har jeg sjekket inn. Hvordan er det mulig?? På turen tilbake til OSL så flyr jeg med SAS så da regner jeg med at jeg enten kan bruke Amadeus-ref. eller SAS sin egen referanse (5 tegn) for å sjekke inn DUS-OSL på sas.no... Merkelige greier... noen som kan forklare? Godt å vite at SAS fikser online innsjekk for LH ![]() Last edited by jcnorway; 15-05-2008 at 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Les denne så ser du at det spesifikt står at man ikke kan sjekke inn LH-flighter fra Norge:
http://www.lufthansa.com/online/port...0328#ancN65652 Tror ikke det er LH som opererer LH3159 OSL-DUS. Står 'Operated by Eurowings', så det er Eurowings som flyr ruten på vegne av LH. Hvorfor jeg da kan sjekke inn denne flighten på sas.no vet jeg ikke noe om... det gikk i alle fall... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Da flyr i så fall Eurowings for SAS Norge, og ikke for LH, fordi Lufthansa flyr ikke Oslo-Dusseldorf. Hvis jeg ikke helt har gått glipp av noe her...
![]() Edit: Og det ser kanskje slik ut. Jammen hadde ikke LH begynt å fly, ja. Der hadde jeg gått glipp av noe!! Rart det ikke var mulig å sjekke inn online med LH. Beklager hvis jeg skapte enda mer forvirring.
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) Last edited by litt-amatør; 15-05-2008 at 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Alt i orden
![]() Noen andre som kan svare på hvorfor man kan sjekke inn online en LH-flight på sas.no, når man ikke kan sjekke inn online på LH sine sider? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tror jeg har funnet ut av det.
SK8573 og LH3159 er begge OSL-DUS kl 09:55. Denne flighten opereres av Eurowings. Mulig det kan forklare hvorfor det var mulig å sjekke inn LH3159 på sas.no. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Setereservasjon ved kjøp Expedia/United | Are G | Reiseforum | 2 | 02-05-2015 02:08 |
Problemer med setereservasjon hos Lufthansa | Klette | Reiseforum | 21 | 18-04-2014 16:01 |
Setereservasjon SAS ved bestilling via wf.no | jjessen | Reiseforum | 2 | 12-11-2012 22:24 |
Setereservasjon SK (for nte gang) ved codeshare med SQ. | SudCaravelle | Reiseforum | 11 | 03-12-2009 11:01 |
Setereservasjon Lufthansa | jb1 | Reiseforum | 8 | 27-05-2009 14:56 |