![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,008
|
![]()
http://www.bloomberg.com/apps/news?p...c&refer=europe
Airbus will begin developing an A380 ``stretch'' after the standard plane reaches full production in 2010, Chief Operating Officer John Leahy said in an interview. Ikke noe er bestemt eller avgjort ennå, men ting tyder på at det vil skje. 380-800 er jo også blitt designet for å kunne strekkes så de totale utviklingskostnadene for en slik modell er vel overkommelige Last edited by Someone; 16-11-2007 at 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Tror nok A380 vil bli litt finere hvis de strekker den litt, idag ser den litt kort og avstumpet ut i forhold til høyden syns jeg.
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,301
|
![]()
Tenk å få den til å se like lang ut som det A346 gjør!! Da hadde man vel lett fått plass til 1500 mennesker ombord.
Hvor lang tid tar det før vi får cruisefly i stedetfor cruiseskip??? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Da vil jeg ha dimensjoner!!!
![]() Lengde, vingespenn, motorthrust o.l. og ikke minst vekt Noen som har muligheten til å regne sånn grovt over det??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,008
|
![]()
Lengden:
http://www.airliners.net/uf/53690290...2231hfKsei.png 380 er vel også designet for å kunne strekes og mener å ha lest at ihvertfall RR Trent 980 er sertifisert for inntill 85Klb thrust |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Jeg tenkte på hvis den skulle strekkes slik at den lignet mer på en A346.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Og jeg som trudde dette flyet var stort nok.
![]()
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
|
![]() Quote:
Det er antatt innen industrien at Emirates en den sansynlige første mulige kunden for den strekte versjonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,008
|
![]()
Emirates har vel også gått ut å sagt at de ønsker en slik versjon, selv om de riktignok har gått ut å sagt de ønsker svært mye annet også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Kanskje den kan være aktuelt som en ny cargo-versjon av A380?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Hvor skal alle disse menneskene komme fra?
Det er nesten ikke så mange mennesker på planeten til å få EK sin fantasi ut i livet...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
Når det gjelder Emirates og Dubai, så tror jeg vi bare såvidt vi har sett begynnelsen av den store trafikkmengden som kommer til å gå dit. Der investeres det helt ekstremt i infrastruktur, hoteller, turistfasiliteter osv osv, med det mål at Dubai skal bli en av verdens største finans og turismedestinasjoner. OG, etter å ha vært der noen ganger de siste årene, så tror jeg faktisk at de lykkes med dette, og har det å falle tilbake på når oljen tar helt slutt om noen år. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Hvorfor skal ikke Airbus strekke en kjempe når Boeing har gjort det flere ganger!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
A380 er jo ganske stor allerede da... Nesten for stor...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,008
|
![]()
Ikke noe problem å fylle en 388. Det er nok mennesker å ta av og det er endel ruter, spesielt i Asia, men også mellom verdensdelene hvor det er store volumer av passasjerer som skal transporteres
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates bestiller A330-900 og A350-900 | Someone | Flyforum | 9 | 18-11-2019 16:16 |
Myrtle Ave. @ Heathrow: MAS 380, SIA 380, Virgin A346 pluss mange flere bilder | oskarflekkefjord | Bilder & foto | 6 | 07-05-2015 09:15 |
Widerøe økte 38% i mai | TCAS | Flyforum | 1 | 09-06-2011 20:18 |
DY økte 28 prosent i august. | ENGM 911 | Flyforum | 1 | 07-09-2010 10:25 |