![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tenkte jeg skulle legge igjen en liten rapport fra min NYC reise.
Første tur fra OSL-LHR med BA A319 18/9.07 Flyet gikk fra OSL kl 07:50 på rute, besettning på 4. Kabin besetningen var blide å hyggelige, og startet tidlig med serveringen. Vi fikk en liten baguette. Crew'et fikk vite at min kjære og jeg var flygende selv og da var det gjort. 6 flasker med champagne og masse business mat. Var god å brisen før vi fløy ut av Norge. hehe... Turen ellers gikk helt fint ingen turbulens eller noe. Måtte sirkle litt over LHR før vi fikk landet på terminal 4. Det ble buss fra T4 til T3 Hvor AA flyr fra, en tur som går som de alltid gjør... Etter noen timer på LHR så bar det rett ut i gaten hvor en av Dronningene til AA stod og ventet ![]() Boarding gikk etter klasser og så grupper, vi var gruppe 5 så vi måtte vente litt før vi kom oss ombord. LHR-JFK med AA 772 en Asia konfigurert maskin. Det var rent og ryddig, vi fikk ørepropper til å høre hva som forgikk på tv'en i stolryggen foran oss. Litt dårlig at de ikke spanderer på noe litt bedre, noe som jeg fikk sist jeg fløy med dem. Hvor mange de var vet jeg ikke for de var litt her og der i kabinen... Besetningen var JFK base og var snille og hyggelige de også. Sa til de at vi var crew der også og fikk gratis alkohol. Noe som vanligvis koster 5$ per stk. Maten kom etter ca 2 timer, var en varm lunch med kylling eller biff som alternativ. Maten snaker som all flymat, ikke noe… hehe… Så gikk de gjennom med taxfree og mer drikke. Service er jo typisk amerikansk, aå det sier jo sitt… Tittet på litt filmer og slappet av, pich’en er god på AA sine 777 med 34’ om jeg ikke husker feil. Så det klagde jeg ikke på. Bortsett fra den boksen til tv systemet under A-D-F og J setene. Det tar vekk litt plass… Men på den andre siden så er det ikke noe problem å få plass til ting i hattehyllene, de enorme på 777’ene… Turen tok 8t 5m. Gikk stille og rolig for seg og ca 1 time før landing kom de med en liten snacks boks og mer drikke. Flyet landet pent på JFK og vi fikk kjørt rett til gaten. De boarding gikk raskt og effektivt. Eneste var at så å si hele crew’et var av før vi kom oss av… hehe Er det noe jeg har glemt så bare spør. Og det kommer en liten en fra turen tilbake om litt…
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott rapport. Så ut som en meget hyggelig reise til NYC!
Når det gjelder plassen ombord på AAs 777, har begge versjonene 32 i pitch. Jeg har ikke flydd long haul, men jeg synes det var veldig trangt... Det er veldig få fly igjen som har gammel konfig. I løpet av 6 måneder skal alle 777 ha samme config med Flagship Suites. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vi fikk også en omvisning. I galleys og crewrest. Veldig kult... Og foran da seff
![]() Hva pitch angår så har AA på rad 20-27 mer plass pga doen rett før dør par 3. Der er det faktisk 34. Hengre igjen fra MRTC greia. Siden det ikke lot seg sette inn en rad til der da doen er i "veien".
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Flott rapport! Hvordan var belegget på BA-flighten ut fra Oslo?
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Jeg satt nesten helt bakerst DFW-ORD på en 2 seter. Det var skikkelig trangt der jeg satt ihvertfall. I følge Seatguru er det 32", men det føltes som det var verre plass enn det der jeg satt. Godt å vite at det finnes noen rader med bedre plass. Takk for det tipset ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Morsomt å lese rapport fra AA - begynner å bli over 15 år siden jeg fløy America over atlanterhavet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Thanks! Jeg reiste med AA for første gang for noen uker siden. Nassau-Miami-Orlando og trip-report kommer, men venter bare på noen bilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ut på tur aldri sur! FRA-OSL (video) | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 22-12-2018 10:57 |
Ut på tur, aldri sur. Fra BOO til TRD | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 18-11-2013 20:20 |
Ut på tur, aldri sur. Med SAS. | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 23-01-2012 22:59 |
Ut på tur, aldri sur..! | Tændis | Bilder & foto | 3 | 14-10-2008 12:25 |
Ut på tur, aldri sur :-) | petru26 | Bilder & foto | 12 | 05-10-2007 15:59 |