![]() |
|
![]() |
#1 |
Scanflyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
|
![]()
Flyr snart med LH til ATL, og første gang med Airbus på long haul. Har hørt at A340 take off'n er spesiell av seg selv, da climben til cruise altitude tar lengre tid enn Boeing. Kan noen fortelle hvordan det er?
__________________
Upcoming flights: Tja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() Alternativt, så lager du en ny tråd med tittelen "A340 har veldig små hårfønere under vingene, er bare for damer, og et pingle-fly", kler på deg tilstrekkelig mengde asbest, åpner sinnet, og venter på at Onkel Stein lander på NRT i kveld og leser innlegget ditt. ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,120
|
![]()
Flåsemakerne på A.net påstår at A340 ikke stiger, den bare fortsetter rett frem og at det er jordas krumming som gjør at den vinner høyde.
Selv synes jeg A340 er en fin maskin å fly med. Rimelig lavt stønivå gjør at jeg trives godt ombord. Gled deg til en fin tur! :-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
340-500 & 600 har vel adskillig større vifter? Det er vel bare -200 og -300'ene som har de små CFM-56 motorene? Om jeg ikke husker helt feil?
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,452
|
![]()
Det er korrekt, Morten. Spesielt -500 klatrer som en vaarkaat linerle i sommersolen.
Det er et kjent fenomen at MTOW fot A340-300 maa reduseres med ett tonn per meter obstacle i climb-out sonen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Enig, jeg er av de som mener det er kurvingen på jorden som gjør at det går opp
![]() Hårfønere egner seg på badet og ikke på fly...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Hehe, enig i at det tar tid opp til cruise ja.
Men når den først kommer opp og har fått opp farta så er den meget behagelig og støysvak. 777 er som en rakett i forhold, men støyer mer, synes jeg... Dessuten er ikke "fønerne" så små når du kommer nærme innpå (se avatar)... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
777 er ikke braakete paa cruise. Hoerer ikke puck fra motorene foran rad 15
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]()
Neeeiida, hører ingenting! bare sjekk ut videoen. Aldri fløyet 777 på first class, så vet ikke hvordan det høres ut der fremme, men stille er det iallefall ikke!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]()
Hørte motorene godt på TG 773 (Business). Ikke så mye på cruise rigtig nok men mer under oppstigning og innflygning. Dessuten er det litt anderledes bak blant de uvaskede masser som ph-ndr så fint kaller dem.
![]() Men der er vel ikke du, Tommy ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
777-300 med GE-115 (SQ sine, anyway) høres mer ut som en båndsag. Det er det samme som GE90'ene, men bare høyere frekvens, og det var rimelig snodig å høre de. Jeg forsøker å komme meg på tur igjen, jeg skal forsøke å høre etter. Ellers, mine minner om hvordan 777 høres ut baki der er basert på minner fra 2002... ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Har overhodet ikke noe aa utsette paa cruise stoeyen paa UAs P&W. Det flyet har jeg tilbragt mange hundretalls timer i (dog ikke bak) og det er stille som grava fremme naar man er oppe i cruise. hummingen -A nevner gjoer ihvertfall meg sovnig.
Naar det gjelder andre 777, kan jeg aerlig talt ikke erindre at det er mer braakete enn Citroen leketoyet.. AA hoere en UA 777 takse ute er MUSIKK! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,915
|
![]()
Bak vingen på 777 er det mye mer bråk en på en A340
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Det kom faktisk litt overraskende på meg at det lå ute såpass mange filmer på YouTube fra First og biz class turer på fly! Det var jo nesten bedre enn trip-reports!!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() Ellers, stikk på FT og søk på "dotdotdot". ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]() Quote:
Er jo slik på alle motorer da, i større og mindre grad. Alle bypassmotorer har blader hvor tuppen bryter lydmuren, og derfor hører man masse små "boom"-er som tyilsammen høres ut som en motorsag/kvern osv osv. Men lyden på 777 er lett å kjenne igjen. Høres ganske godt på A340-300 også. Deilig lyd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EVE A340 | HenningVideoSpotter | Spotteralerts | 3 | 02-12-2013 23:47 |
A340-300 og a340-500 | svgspotter | Flyteknisk forum | 3 | 14-11-2009 09:58 |
LX A340 | sk931 | Flyforum | 11 | 28-10-2009 19:28 |
SK's A340......... | LN-FHU | Flyforum | 2 | 10-02-2005 09:25 |
AC A340-spørsmål | Blubird | Flyforum | 0 | 03-02-2005 19:54 |