![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og i den forbindelse er det på sin plass med noen klipp fra media, samt noen bilder fra den store dagen!
Skal også se om jeg ikke kan få publisert noen bilder fra åpningen 18. august 1987 Først ut er lokalavisa med en takk fra ordføreren til "flyplassens far" Takker flyplassens far for jobben
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dagen blir markert sånn sirka slik:
PROGRAM FOR DAGEN Det blir "Åpen Lufthavn" på dagtid mellom 1200 og 1600. - Omvisning på flyplassen - Oppstilling av kjøretøy - Demonstrasjon av brannbil fra Avinor og Vefsn brannvesen - Landing med Sea King (med forbehold) - Fly fra Rana flyklubb (med forbehold) - Taxiflyvning med Hattfjeldal flyklubb (værforbehold) - Landing med microfly - Mulig Lufttransport (Ambulansefly) kommer innom. - Helikopterturer med Nordlandsfly - Spørsmålskonkuranse med premier fra Widerøe, Avis, Hertz - Trekning av sykkel for de som har syklet til flyplassen (Sponset av Bredesen Sykkelservice). - Servering av kake til PUBLIKUM På kvelden blir det en markering for spesielt inviterte gjester fra kommunen og næringsliv samt ansatte ved lufthavnen!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jøss, er det 20 år siden allerede? Jeg husker jeg var med min Far mang en gang der ikke lenge etter åpninga. Den er jo kjent for å gi litt "juling" der på vei inn i en eller annen retning, husker ikke hvilken......
Gratulerer Mosjyyyyen ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og gjett hvem som skrev pressemeldingen WF sendte ut ved åpningen ????
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da håper jeg at dere har en finfin feiring ;-)
Det ble jo ikke slik at jeg fikk anledning til å komme. Hadde jo 6 flotte år som stasjonssjef for WF der før jeg ble fanget i Internettet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Gratulerer til en liten og trivelig flyplass. Har hatt noen fine turer til og fra, samt noen turer som ikke var fullt så fine. Jeg gjentar gjerne hva sidemannen sa en gang det ristet litt: Litt turbulens gjør bare at vi får litt ækstra flyging for pængan!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har scannet bilder og reportasjer som lokalavisa Helgeland Arbeiderblad ikke ville publisere på nett
![]() Enjoy!! Egil
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Måtte redusere størrelsen på noen av bildene (som allerede var i dårlig oppløsning) for å få lastet dem opp
![]() Men her er dem... Egil
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kanskje et dumt spørsmål, men et av avisutklippene kan tolkes slik at banelengden skal økes fra 800 til 830 meter pluss sikkerhetsflater. Vil dette bety at den effektive/operative banelengden økes med 30 meter? Er det isåfall noen grunn til at man velger en slik marginal økning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk for oppklarende svar. :-p Jeg antar det er inn/utflygingen forbi Øyfjellet nord for flyplassen som gir mest problemer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mosjøen | LN-MOW | Flyhistorisk forum | 8 | 24-01-2012 19:32 |
Helikopterstyrt ved Mosjøen | imm | Flyforum | 28 | 14-01-2012 20:37 |
Hinderløp til Mosjøen | LN-MOW | TripReports | 41 | 04-03-2010 08:18 |