![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Veteranerna på detta forum minns säkert mina gamla sajter om Scanair och Göteborg-Torslanda Flygplats, som funnits i många år på olika adresser.
Tänkte bara meddela att de är samlade på en plats, och att Scanair Magazine fått sin första uppdatering på över två år! Torslandasidorna är oförändrade än så länge men målet är att Scanair Magazine ska få sig en riktig overhaling och långt bort i framtiden finns även planer på en bok, kanske lagom till Scanairs 50-årsjubileum 2011. Om energin finns, vill säga... Startsidan för båda dessa sajter är www.sonnenflieger.se och där kommer de förhoppningsvis att stanna. Välkomna! Hans J |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Collector
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Har fulgt med dine web-sider opp igjennom årene, mye bra her! KEEP UP THE SPIRIT:clap
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Meget bra jobbet:clap
Takk for at du tar vare på historien til dette flotte og spennede selskapet. Skulle gjerne sett at Scanair gjenoppstod i en eller annen form i fremtiden. Eller det er kanskje best at alle de gode minnene får bestå når jeg tenker meg litt om.... Vet du forresten om Scanair-navnet er beskyttet på noen måte? Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Det er veldig godt å høre. Jeg er blant dem som har hatt veldig stor glede av begge sitene.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jag tror fortfarande att SAS äger rättigheterna till namnet, de gjorde i alla fall det när jag jobbade med sajten 2001. Det fanns/finns ett dotterbolag till Viking Airlines, baserat i Atén, som heter/hette Scanair International Airlines för få år sedan. Jag vet inte om det blev några juridiska problem då. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hei Hans! Godt aa ha deg og sidene dine tilbake!
Hva med en revival av B747IC? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
B747IC får nog förbli ett minne, jag har inte kvar varken html eller bilderna... är ju 10 år sedan i år! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Herlig Hans! Dette har jeg ventet på!! Keep up the good work
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kul att ha fått intresset tillbaka!
Jag kan med glädje meddela att Scanair Magazine blivit uppdaterad idag med lite ny kuriosa i Arkivet, och ny info om sajten och framtiden. Det blir förhoppningsvis en BOK om Scanair! Om det går som planerat... ![]() http://scanair.sonnenflieger.se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Dette var bra Hans! Torslanda var første flyplass jeg noen sinne landet på
![]() Finnes det et kart over Torslanda noe sted? Det skulle jeg likt å se.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En liten begynnelse. Med å ta en titt på Google Earth kan man finne restene av to rullebaner på mellom 1800 og 2000 meter lange. Videre røper en liten titt på Multimap at det finnes mange flyrelaterte veier i området, bare ta en titt her: http://www.multimap.com/maps/#t=l&ma... Götalands Län
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() men jag har kartor från 70-talet hemma i arkivet. Om du kan vänta några dagar kan jag kanske fixa dem i digital form... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Jättebra! Det var disse kartene jeg tenkte på.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Torslanda-tornet till salu | HansJ | Flyhistorisk forum | 1 | 08-11-2008 17:44 |
Torslanda 1966: Några kylslagna nostalgibilder | GF1 | Flyhistorisk forum | 2 | 03-03-2008 22:44 |
Boken om Torslanda är klar | HansJ | Flyhistorisk forum | 7 | 18-10-2007 18:12 |
Global Travel Magazine | MD11 | Flyforum | 16 | 11-03-2007 17:18 |