Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-08-2007, 20:47   #1
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Bergen - London

Dette er min første innlegg på forumet

Setter stor pris på all kunnskap som blir delt og jeg er svært interessert i å lese
innleggene som kommer inn

Men når jeg ser på sas sin flygning mellom BGO og LGW som blir operert med en sliten -500 maskin..

Er det ikke andre maskiner som feks en -600 maskin med europa konfigurasjon tilgjengelig som kunne gjort ruten noe mer attraktiv ?
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2007, 21:20   #2
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
Default Re: Bergen - London

Hva er såååå mye mere attraktivt med en -600 kontra en -500 ? At det er en 10-12 år nyere maskin ja, men ellers?

PS! Velkommen til forumet også!

__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2007, 22:03   #3
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Bergen - London

jeg syns hvertfall at -600 er bedre støymessig som betyr noe på en slik tur, bedre plass

om man sitter på economy ekstra eller buisness, bedre seter og generelt har hvertfall

jeg opplevd at interiøret i BU sine eldre -500 er noe slitent..!

Ellers er vel ikke forskjellene store

__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2007, 23:30   #4
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
Default Re: Bergen - London

ER det ikke litt rart at BGO flyet går til Gatwick når alle de andre SAS flyene går til Heathrow?

Det har kanskje noe med tilgjengelige slots tider å gjøre? Men det må da være dyrere å håndtere en avgang fra en annen flyplass? Men det er kanskje en lukrativ rute?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2007, 23:42   #5
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Bergen - London

Det er vel ikke marked for en rute fra BGO til Heathrow såvidt jeg har forstått..

I tillegg å få slot tider på Heathrow er vel rimelig vanskelig..!

Men når man sjekker bookingtallene for ruten til LGW virker ikke de så veldig gode..

Jeg har selv tatt flyet noen ganger, og alle gangene har det vært ca 2/3 fullt ..!

Derfor tenkte jeg gjerne at en mindre -600 maskin kunne likegodt gjøre jobben
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2007, 23:58   #6
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Re: Bergen - London

737-500 og 737-600 er like store. -600 ble lansert som arvtager til -500 så du vinner lite på å sette inn en -600 som er tyngre og derfor dyrere å operere.
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2007, 07:40   #7
Pjokken
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 222
Default Re: Bergen - London

Synes 600 er stygg å se på jeg. Er en grunn til at den kalles "lillegrisen"
Pjokken is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2007, 09:41   #8
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Bergen - London

Stygg er den , men med Euroconfig og WGS så har den i alle fall litt bedre plass foran både i bredde og pitch, samt nyere og freshere interiør.
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2007, 11:31   #9
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Bergen - London

at den flyr til LGW skyldes at det ikke er lett å få slots på LHR (that's an understatement), og at BGO i motsetning til SVG og OSL har et lite business-segment (som krever LHR). Hvilken versjon av 737 som brukes avhenger vel litt av hva som er tilgjengelig av maskiner, og hvilke andre fly som er på BGO
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2007, 13:10   #10
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Bergen - London

Quote:
Originally posted by CK

at den flyr til LGW skyldes at det ikke er lett å få slots på LHR (that's an understatement), og at BGO i motsetning til SVG og OSL har et lite business-segment (som krever LHR). Hvilken versjon av 737 som brukes avhenger vel litt av hva som er tilgjengelig av maskiner, og hvilke andre fly som er på BGO
Jeg har aldri opplevd noe annet enn en sliten -500 på turen.

Det skal være sagt at setene til BU sine gamle -500 er merkbart smalere enn SK sine smågriser.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian øker på Bergen-London ThePassenger Flyforum 23 28-12-2024 17:41
Wizz Air UK starter London Luton - Oslo/Bergen Someone Flyforum 37 07-02-2020 15:39
Hvorfor flyr ikke SAS Bergen - London? Star Flyer Flyforum 20 16-06-2014 22:15
Bergen-København-London Heathrow-London Gatwick-Bergen FlightDeck TripReports 15 18-04-2009 12:51
SAS reduserer på Bergen-London FlightDeck Flyforum 6 10-09-2008 09:09


All times are GMT +2. The time now is 22:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.