Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-08-2007, 00:56   #1
RSL
ScanFlyer Silver

Default Bekrefting av billetter

Hei! 28. august reiser jeg til USA for å besøke en venn. Dette er første gang for meg i USA, og første gangen jeg reiser transatlantisk.

Jeg reiser med Continental OSL-EWR, og en bekjent av meg sier at man kanskje må bekrefte billettene 72 timer før avreise, da mange selskaper har en slik praksis. Til opplysning bestilte jeg billettene online.

Et annet spørsmål: Continentals webside sier at "processing time" er 3 timer fra land utenfor USA. Betyr dette at jeg må være på OSL 3 timer før avreise?

Det er sikkert mange som synes at spørsmålene mine er håpløse, men jeg har virkelig prøvd å sette meg inn i dette!

RSL
RSL is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2007, 02:20   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Bekrefting av billetter

Jeg reiste med CO for første gang tidligere i sommer, og jeg bekreftet ingen billetter på forhånd.. Bestilte i mars, reiste i juli, og bekreftet absolutt ingetning i mellomtiden..

Hva de mener med "processing time", aner jeg ikke.. vi var der vel kanskje mellom to og tre timer før avgang, men om det hadde noe med det og gjøre, vet jeg ikke..

Et lite tips: Sjekk inn online. Om du sitter klar når innsjekk åpner 24 timer før, kan du lett sikre deg nødutgangsete (radene 15 og 16.. 15 kan ikke lenes bakover..), og du sparer tid på flyplassen, da du kan bruke Business-skranken som bag-drop.. Vi gikk dit, og stod ikke i kø i det hele tatt, mens køen ved economy-skrankene var mer enn passe lang.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2007, 08:02   #3
Thomas
ScanFlyer Rusty

Innsjekk åpner 08:30 på OSL ja, men som det sies her.. det enkleste er å sjekke inn online å droppe baggen i Elite skranken.
Old 07-08-2007, 11:49   #4
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Da skal jeg også komme med et spørsmål jeg selv føler er dumt; på nødutgangssetene er det vindu der? Jeg skal også meget sannsynlig på min første tur til USA noen gang til høsten med CO og ofrer litt benplass hvis det må til for å få vindusplass.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2007, 11:55   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Jepp, nødutangene har vinduer..

Om du klikker her, og blar nedover til bildene, så ser du at jeg haddde vindu når jeg satt på rad 15.. Du ser forresten også et bilde av benplassen..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2007, 17:00   #6
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

"gullraden" 16 kan være litt vanskelig å få da halve raden blokkeres helt til det er avklart hvor cockpit crew får hvile seter. Er det plass i BusinessFirst så får de der, hvis ikke så holdes setene 16DEF til hvile seter.

Send meg en PM med fullt navn el booking ref så skal jeg se om jeg kan få reservert 16ABC for deg/dere.

s
learjet is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules