![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei! 28. august reiser jeg til USA for å besøke en venn. Dette er første gang for meg i USA, og første gangen jeg reiser transatlantisk.
Jeg reiser med Continental OSL-EWR, og en bekjent av meg sier at man kanskje må bekrefte billettene 72 timer før avreise, da mange selskaper har en slik praksis. Til opplysning bestilte jeg billettene online. Et annet spørsmål: Continentals webside sier at "processing time" er 3 timer fra land utenfor USA. Betyr dette at jeg må være på OSL 3 timer før avreise? Det er sikkert mange som synes at spørsmålene mine er håpløse, men jeg har virkelig prøvd å sette meg inn i dette! RSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg reiste med CO for første gang tidligere i sommer, og jeg bekreftet ingen billetter på forhånd.. Bestilte i mars, reiste i juli, og bekreftet absolutt ingetning i mellomtiden..
Hva de mener med "processing time", aner jeg ikke.. vi var der vel kanskje mellom to og tre timer før avgang, men om det hadde noe med det og gjøre, vet jeg ikke.. Et lite tips: Sjekk inn online. Om du sitter klar når innsjekk åpner 24 timer før, kan du lett sikre deg nødutgangsete (radene 15 og 16.. 15 kan ikke lenes bakover..), og du sparer tid på flyplassen, da du kan bruke Business-skranken som bag-drop.. Vi gikk dit, og stod ikke i kø i det hele tatt, mens køen ved economy-skrankene var mer enn passe lang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Innsjekk åpner 08:30 på OSL ja, men som det sies her.. det enkleste er å sjekke inn online å droppe baggen i Elite skranken.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Da skal jeg også komme med et spørsmål jeg selv føler er dumt; på nødutgangssetene er det vindu der? Jeg skal også meget sannsynlig på min første tur til USA noen gang til høsten med CO og ofrer litt benplass hvis det må til for å få vindusplass.
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jepp, nødutangene har vinduer..
Om du klikker her, og blar nedover til bildene, så ser du at jeg haddde vindu når jeg satt på rad 15.. Du ser forresten også et bilde av benplassen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
"gullraden" 16 kan være litt vanskelig å få da halve raden blokkeres helt til det er avklart hvor cockpit crew får hvile seter. Er det plass i BusinessFirst så får de der, hvis ikke så holdes setene 16DEF til hvile seter.
Send meg en PM med fullt navn el booking ref så skal jeg se om jeg kan få reservert 16ABC for deg/dere. s |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ID-billetter | bamseh | Småprat | 60 | 10-08-2016 22:01 |
BA-billetter, ba.com vs WIAS | jcnorway | Reiseforum | 6 | 08-10-2009 14:58 |
DY-billetter | LN-JEJ | Flyforum | 4 | 16-09-2007 23:37 |
OT: U2-billetter | Blubird | Flyforum | 1 | 24-01-2005 13:57 |