![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Kom fra Mumbai i går, og leste mye i finanspressen der borte om flytrafikken.
I morgen åpner Air India daglig nonstop fra Mumbai til NYC med B777LR. De har to maskiner for ruta og det nevnes at en tredje er standbyy i BOM dersom det blir teknisk. Den blir sendt til SIN etter at NYC maskinen har dratt og blir ikke 100 % utnyttet. Men de får flere 777LR'er, så jeg antar etter en stund at de blir mer utenyttelse av den parken. 4. august begynner Jet Airways Mumbai-Brussels-NYC og i september kommer New Delhi-Brussels-Toronto. Begge vil lande i Brussels samtidig begge veier slik at de får en minihub i BRU. Da kan folk fra BOM og DEL bytte fly til begge desinasjoner. Senere kommer BOM-BRU-SFO. Disse rutene blir betjent med nye 773ER. Da vi taxet ut i litt sol i går tidlig, var jeg heldig å se både Air India's flotte nye 777LR og Jet sin tilsvarende flotte 773ER, stå parkert like ved "ute på jordet" . Vi passerte på kloss hold. Er ikke alltid en ser nye fly før de taes i bruk. MEN det mest NYDELIGE :exclamati :exclamati jeg har sett på lenge var en 727-100 ( nærmere bestemt 727-44 ex SAA ZS-EKW fra 1966 ) I us REG N727VJ med WINGLETS og i herlige Kingfisher farger. Muligens en businessjet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og kor er bileta?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Desverre ikke mulig å ta bilder fra der jeg satt over vingen.......
Men Tommy, avisene var fulle av helsider on dette og jeg tror du ville finne C-klassen helt topp. ![]() ![]() Se her folkens: http://home.airindia.in/SBCMS/Webpages/Non-Stop-News.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bra du nevnte det med USA-trafikken til India. Jeg glemte en viktig del i mitt innlegg:
I følge min kilde, "rosa avis" The Economic Times fordeler USA trafikken slik fra India: LH 15 % ( de har satset aktivt på dette markedet, så Indian LH cabincrew på hotellet ) AI 12 % BA 10 % DL 7 % UA 7 % ( EDIT ) AA 7 % ( EDIT ) CO 4 % KL 3 % AF 3 % EK 3% ( EDIT ) NW 2 % ( den ene A332 som fortsetter fra AMS ?? ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og snart får vel Kingfisher rettigheter også. Gjorde så godt jeg kunne de 4 dagene for å hjelpe til. Drakk kun Kingfisher øl, og det er veldig godt.......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bra du passer på meg Tommy, glemte den 7 % og United 7 %. Er litt for søvnig nå. Editerer innlegget ovenfor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tok ikke med Jet heller, de er oppførst med 3 %.... Codeshare ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Prøvd en stund nå, dette er det beste bildet jeg fant av 727. Tilhører billionærsjefen:
http://www.airliners.net/uf/view.file?id=536930644&filename=1182693209qEg4 jQ.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Sterk merkevare i India, men for lyst og med lav % Alc. for min gane ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
5 % på pilsen, lyst. Men kjøpte noen boxer mørkere øl med 8 %
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var nylig innom IC The Grand i DEL og fikk servert Kingfisher i Club loungen fra "murerflaske" med 3,8% styrke. Skal si deg jeg bytta fort over til Foster's :wink
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Her finner du ett skikkelig bilde av N727VJ http://www.airliners.net/open.file/1233120/L/
Flyet er forøvrig utstyrt med 2 P&W JT8D-217 lik de en finner på MD-80, mens midmotoren er den samme eldre JT8D'en bare uten thrust reverser. Utstyrt med winglets i tillegg blir dette en Super 727. ![]()
![]() |
#17 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som Tommy sa er ikke Jet medlem av noen allianse enda. Men er egentlig noen av de indiske selskapene medlem i en allianse?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Voldsom prisøkning domestic USA... | Fnate | Reiseforum | 18 | 16-11-2015 12:46 |
Air India får ikke mere drivstoff i India. | Trdfly | Flyforum | 3 | 09-03-2012 21:10 |
India tar grep i Air India | CK | Flyforum | 4 | 28-05-2011 14:35 |
tur/retur India, Kingfisher/Air India/BA? | torestabell | Reiseforum | 7 | 09-07-2010 15:00 |