![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]()
Og med det står Airbus uten noen produksjonslinje for fraktmaskiner, og den neste planlagte i rekken (A330F) er fortsatt et godt stykke unna i tid.
FedEx A300F4-600 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Var A300F så bra da siden de legger ned linja?
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Den kunne vel sikkert Boeing også fått med 747 og 737. Det er jo 60'talls design uansett hvordan du vrir og vender på det...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
A300 har jo hatt akkurat samme målene og design siden den fløy første gang i 1972. 737 NG og 747-400 (nå 748) er noe helt annet både design og størrelse siden de ble lansert på slutten av 60 tallet.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]()
Grunnen til at linja blir lagt ned er enkelt og greit mangel på bestillinger. A300/310-familien har solgt over 820 individer, første flygning var 28/10-72.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]() Quote:
Ikke helt, de første A300-modellene var kortere enn dagens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]() Quote:
Tatt rett ut av husken , så andre kan korrigere meg om jeg tar feil. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Husken er bra den OJB - OO-TEF/MSN 2 var i juli 2003 ikke mer. Da hadde den flydd for Air Algerie og Air Inter i tillegg til TEA. Den ble satt på bakken i slutten av November 1990 etter å ha hatt 31 028 timer i luften og 14 925 landinger. Flyet ble avregistrert 29. September 1994. I 1995 var det også snakk om å bruke flyet som restaurant, men noe slikt ble ikke av.
A300B1 MSN 1 kan man i dag finne deler av på tre steder: München/Museum Von Meisterwerke, Airbus i Toulouse og Le Bourget Den eldste fremdeles flyvende A300 er MSN 3 - en A300B2-103 og flyr i dag ZERO G-turer for bl.a. ESA http://www.airliners.net/open.file/1225822/L/
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ferien hit har blitt dyrere den siste tiden... | Fnate | Småprat | 2 | 26-08-2016 23:56 |
Siste Airbus A300 | SE-SAM | Samlerhjørnet | 6 | 09-12-2009 21:06 |
Den siste 747-400 (pax) er levert | LN-MOW | Flyforum | 6 | 18-03-2007 17:47 |
2.500 kolli har blitt borte på Gardermoen i løpet av de siste to ukene. | sail4fun | Flyforum | 42 | 27-07-2006 17:29 |
Da er siste 717 levert på Long Beach | brendas | Flyforum | 1 | 24-05-2006 06:01 |