![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan någon hjälpa mig med hur tillgängliga platser på SK9866 20080623 och SK9919 20080705 ser ut? LÄngre förklaring följer nedan...
Hemma från sommarsemester i Spanien funderade jag på nästa års sommarsemester. Hittade i dag biljetter på www.sas.se för ca 1100 SEK ARN-BCN. Bestämde mig raskt för att boka. På grund av fel på bokningssidan (markerar man 1 person med ålder 12-15 så tolkar den det som en person 2-11 år...) gick inte bokningen igenom. När jag förösker boka på nytt får jag ett nytt pris, ca 1450 SEK. Då det är fyra personer som ska åka så tycker jag det är värt att försöka få det lägre priset. Jag ringer Sas internetsupport som känner igen felet och säger att det ska vara rättat. Han undersöker vad som har hänt, lyckas inte lösa det, men lovar att återkomma på telefon (vilket han inte gör...). Försöker jag boka på dagar alldeles intill får jag också det fina priset på ca 1100 SEK. Så jag är tacksam om någon skulle kunna: 1. Se hur många platser som finns i lägsta pris datumen ovan 2. Berätta något om hur länge "reservationer" hålls kvar i SAS system. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da vil jeg anbefale at du skynder deg å bestille disse billettene på www.wideroe.no
![]() Der er det plasser akkurat nå til NOK 993 per voksen person på disse datoene. Når det gjelder dette med barn 12-15 ligger det inne en "feil" i de fleste skandinaviske bookingsystemene i disse dager. Årsaken til dette er at internasjonal standard for barnebilletter er at disse skal være under 12 år,mens vi i SAS selskapene tillater barnepris inntil barnet fyller 16 år. Da IATA og Amadeus strammet inn bookingpraksisen for barn oppstod det derfor dette problemet som det nå jobbes hardt for å finne en løsning på. I mellomtiden kan du fortsatt bestille billetter online til barn mellom 12 og 15 år på wideroe.no. Bestill ved at du setter alder på barna slik at de er under 12år. I slutten av bestillingsdialogen MÅ du legge inn en merknad om reell alder på barna, og dette rettes opp manuelt. Lykke til med bestillingen til Barcelona ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tack Farmer!
Men när jag kollar på www.wideroe.no igen (jag hade redan gjort det en gång ![]() Jag tror att det är min första misslyckade bokning som har låst priset på den högre nivån. Om någon undrar varför jag ska ha just desssa datum så beror det på att lördagar är bytesdag för hyreslägenheterna dit jag har tänkt mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Den gamla bokningen höll tydligen i i 24 timmar. Nu kunde jag boka och det blev (tyvärr Farmer) på sas.se på grund av att slippa valutaomräkningar (och kontokortsbolagens uppräknade kurser). Dock fanns det bara tre biljetter till det låga priset så nu har jag nästan ett år att invänta en biljett till...
Skulle inte SAS Sverige kunna översätta wideroes rubriker, sätta priser i SEK och lansera det som sin egen web? Det skulle i alla fall fungera mycket bättre än den nuvarande lösningen. Nu fick jag ringa efteråt för att få in en barnrabatt eftersom det var fel i bokningsformuläret (inte i min input). Tack för hjälpen Farmer!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
C/N liste for Mig 21 | Speedbird | Register- og ATC-Forum | 0 | 29-08-2009 13:20 |
Kan någon med access till Amadeus ta en TIMATIC | Savipix | Reiseforum | 2 | 27-04-2009 18:44 |
Kan någon ta sig en F4/TAFPL... | Savipix | Register- og ATC-Forum | 5 | 25-07-2008 22:42 |
Hjälp mig! | Kungsängen | Flyforum | 4 | 03-03-2005 19:08 |