Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-06-2007, 10:50   #1
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Nok en agurk

Aftenpostens reisesider slår til igjen:
http://www.aftenposten.no/reise/article1860119.ece

Grensen mellom Sverige og Danmark er ikke akkurat vanskelig å krysse, så det skulle ikke spille noen rolle at København og Sturup ligger i forskjellige land. Waist of spalteplass.
ok, jeg mener bestemt at det ikke stod noe om Torp først, mulig jeg var sløv eller at de la det til senere, uansett ,mener jeg dette er agurknytt.
Old 28-06-2007, 11:37   #2
TheDane
ScanFlyer Blue

Default Re: Nok en agurk

Øhh...nævnes Torp ikke. Jeg ser nu ganske tydeligt i sidste sektion dette nævnt! Hele baggrunden for denne artikel er faktisk en udtalelse fra Københavns Lufthavn Kastrup som udtaler (er også nævnt i denne artikel) at de ikke finder det korrekt at Malmø Sturup omtales som København eller København/Malmø. Jeg forstår godt at Københavns Lufthavn ikke finder dette passende og synes absolut ikke dette er argurkenyt!

Forskellen på Torp og Malmø er at Torp (selvom jeg også finder dette fejlagtigt) er godkendt af IATA som en officiel sekundær Oslo lufthavn. Malmø er på ingen måde (udover internt hos Ryanair og Wizz) godkendt som en officiel København lufthavn.

København har faktisk en officiel sekundær lufthavn nemlig Roskilds/Tune som også hedder Københavns Lufthavn Roskilde og er ejet af samme selskab som ejer Kastrup. Iøjeblikket er der begrænsninger i antallet af start og landinger samt åbningstider og størrelse af fly (længden af banen) på denne lufthavn. Men lufthavnen er godkendt til rutetrafik både indenrigs og udenrigs, selvom ingen benytter den til dette iøjeblikket. Men tidligere har der bl.a. været indenrigsflyvinger med SAAB 340 til Aalborg. Man er nu i gang med en større proces omkring tilladelser til mere trafik, udvidelse af banen og terminalen osv med henblik på at gøre dette til en slags lavpris lufthavn for København. En moderne lufthavn, men med mindre service end på Kastrup og uden landgangs broer, mange butikker osv. Dermed skulle den blive 30-40 % billigere (ud fra hvad jeg har hørt) at benytte for flyselskaberne. Så kan Kastrup nemlig henvise til denne når flyselskaberne der beflyver Kastrup vil have rabat og billigere landingsafgifter.
TheDane is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules