![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
http://www.nettavisen.no/innenriks/article1081093.ece
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke overrasket, mattilbudet på OSL er rett og slett r..va, dessuten er det dyrt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det som hadde vært interessant i denne artikkelen hadde vært opplysning om hva de betaler til OSL i form av arealleie og andel av omsetningen som OSL krever av alle som driver butikk/servering i terminalen.
På FBU i sin tid måtte Narvesen betale 1 million kr/kvm/år i leie til lufthavnen.Det er iallefall ikke blitt billigere på OSL! Da vi flyttet til OSL i 1998,måtte SAS ut med 3,5 mill/mnd i leie av de arealene de har i serviceblokk øst. OSL tar ågerpriser,med høye priser hos buttikkene som følge.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, det er vel de med penger som klager mest på prisen.... Flyplasser jo generelt dyre på serveringssteder, det følger vel av husleien. Hvis det er gratis påfyll av kaffe synes jeg ikke detter er ekstremt - i alle fall er kritikken noe lettvint. Jeg betalte tilsvarende beløp, tror det var nøyaktig 118 kr for en liten "rekebaguette" og en flaske bonAqua på et kjøpesenter i Ålesund for en stund siden. Synes Stavrum fikk mer for pengene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kunne ihvertfall hatt ansattkantine slik som de har borte på STS!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som sagt tidligere er ikke dette overraskende i det hele tatt..
Men at prisen er høyere, er jo logisk. Dette er jo de eneste stedene i nærheten du kan kjøpe mat hos. For de reisende er det ikke noen McDonalds, e.l. som ligger i gang avstand. Det er det samme som vi ser på kinoer, osv. Kioskene der tar mye mer enn en vanelig kiosk, fordi de er "nærmest", og mange ganger de eneste som har åpent. Men for all del, jeg har ikke noe imot en pris endring, men kommer vel ikke til å endre seg noe for oss med adgangskort uansett.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sist jeg handlet på monolitten hadde jeg ikke noe å si på prisen. Om jeg husker riktig betalte jeg ca 200kr for lasgagne med 0,4l øl til. I kassa fikk jeg beskjed om at kaffe og en muffins var innkludert som dessert.
Om man synes det er for dyrt, får man heller ta med seg matpakke. Mountain Dew, kantina på STS er slett ikke ille:wink , selv om den er langt etter det vi får her ute ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, OSL er dritdyr, men det verste synes jeg er at de ikke har en skikkelig kafe, med vanlig, ordentlig middagsmat. Det er litt for trendy på innland og litt for smått på utland.
Heldigvis gode baguetter på upper crust - nok mat og ikke for dyre. Som man kan snike med seg opp i Sinnatagen og slappe av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
På Stortinget koster det 25 kroner for en stor og god lasagne m/mozzerella med masse salat. På Gardermoen er det 200 kr for lasagne og en liten øl. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det var for å ha et sammenlikningsgrunnlag for når det private forhold til når det offentlige selger en tjeneste. Såvidt jeg vet, går driften til resturanten på Stortinget akkurat i null |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Verdens dyreste tskjorte? | Polaris | Småprat | 2 | 26-10-2011 12:53 |
Arthur (53) er Norges dyreste flypassasjer | Twin Otter | Småprat | 23 | 08-03-2011 14:31 |
Fredriksen har bestilt Norges dyreste privatfly | MountainDew | Flyforum | 14 | 15-12-2007 02:53 |
Verdens dyreste | putzmeister | Flyforum | 0 | 15-02-2007 15:17 |
OT: Verdens dyreste hotell | morr | Flyforum | 3 | 07-03-2005 19:24 |