![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lavkostselskapet Norwegian har kastet sine øyne på Afrika. Selskapet vurderer å åpne en flyrute mellom Oslo og turistbyen Marrakech i Marokko.
LINK
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kremt, kremt http://forum.flyprat.no/read.php?TID=19080
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ha ha
![]() ![]() ![]()
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Onsdag 30.05.2007, 07:00, oppdatert 08:08 står det på artikkelen.
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Marokko-nyheten ble jo litt gjemt i 737-800-tråden.
Og, med denne ruten blir DY per definisjon et "interkontinentalt" flyselskap... hehe |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og hva SYNES våre forumister om slik en destinasjon da?
![]() Kommentarer? Erfaringer anyone? ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er ikke Suezkanalen bare et menneskeskapt skille mellom Asia (Midtøsten) og Afrika? Så strengt tatt er vel heller ikke denne en "interkontinental" rute.
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg tror dette kan bli en bra rute. En tur til Marrakech kan lett kombineres med badeferie i Agadir o.l.
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Og jb1, Bosporus-stredet er også naturlig - bør ikke også DYs flighter til Antalya kalles interkontinentale i henhold til din definisjon?
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Stakkars passasjerer som må sitte over 4-5 timer ombord med pitchen til DY. Men nå har vel ikke alle like lange ben som meg da...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Egypt og Dubai kan sikkert også bli aktuellt. Hvilke andre destinasjoner i Nord-Afrika/ Midt østen er bra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kairo?
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Uansett er Marrakech/Marokko et flott reisemål. Og det er jo ikke lang vei til de andre kongebyene i landet heller (med tog/buss). For min del ser det til at Norwegian nærmest legger opp ruter dit jeg har lyst å reise (som Kroatia for et par år siden, og Polen som weekendmål) - så dette blir bare bedre og bedre av DY!
Har vært i Marokko nesten årlig siste 5-6 år - kun i området Agadir-Marrakech. Agadir er en ganske stygg by (bygd opp etter jordskjelv rundt 1960) , men gir en liten smak av det arabiske, kombinert med det franske (fransk koloni) og en dæsj Afrika. Men man kan ligge på stranden og bure seg inne på hotellet om man vil, og da blir det nesten som Kanariøyene. Men man slipper de svenske kjøttbullarna. Marrakech er en helt annen historie, med en intakt gamleby, der Djema El Fna er samlingspunktet. Om kvelden serveres de herligste retter. Og der er slangetemmere og gjøglere. Sistnevnte kan bli litt masete, for de er veldig pågående og skal ha penger av deg. Av mat finnes alt - fra sauehoder til fritert småfisk, og masse gode grønnsaker. Veldig eksotisk og spennende. Og man må sørge for å gå seg vill i den enorme souken. Dog et lite minus at det kan virke litt masete i begynnelsen, men man venner seg til det. Verre er det at det ikke serveres alkohol alle steder... Det finnes mange overnattingsmuligheter i Marrakech, alt fra billige hoteller til fasjonable Riads - flotte gamle hus bygd om til overnattingssteder. Og det finnes utallige fasjonable hotell utenfor gamlebyen, disse med basseng og hele pakken. Hvis jeg reiser til vinteren skal jeg utvilsom få med meg de andre kongebyene, i hvert fall Fez. For øvrig har jeg kun reist på restplassbillett eller Ticket by Apollo til Marokko, så det har vært relativt billig. Første gang var rett etter 11. september og da var det særdeles billig, og få turister der nede. Det var med Ving, som la ned tilbudet til Marokko noen uker etterpå pga manglende etterspørsel. Håper virkelig mange benytter tilbudet til DY og får en smak av dette eksotiske landet - og flytiden er kortere enn til Kanariøyene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
får håpe at dette nå betyr at Norwegian ser det største vekst potensialet fra Norge utenfor Europa........ Begynner det å lukte litt Virgin Blue av Norwegian?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian og UNICEF skal fly nødhjelp til Afrika(SAR) | Trdfly | Flyforum | 3 | 23-11-2014 23:09 |
Nå satser Norwegian med nye ruter til Afrika og Sør-Amerika | storg | Flyforum | 6 | 15-05-2014 11:42 |
Norwegian ønsker å fly til USA, Asia og Afrika | adressa | Flyforum | 169 | 26-10-2009 15:00 |
Norwegian vil fly til Russland | LN-BRK | Flyforum | 39 | 07-05-2005 01:18 |