![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God Morgon fran Las Palmas!!
Flog ner till LPA i Sondags morse och helt otraffat utanfor SAS technicals stod kanske en fem 737or bredvid varandra och jag ar helt helt saker pa att en av dem var utan ogonbryn, vi stod stilla ett tag innan vi rullade till bana 3 sa han ta en titt, sa nu ar fragan.. Vad jag vet har inte SAS fatt nagon ny 737a annu? Hej sa lange!!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
får jeg spøre hva Eyebrows er?? elle øyenbryn som det sikkkert er på norsk?
![]()
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Alle SAS B737 har disse vinduer, men f.ex nyeste modeller hos FR har dem ikke Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann Ole og dere andre!
Alle B737'ene kommer fra Boeing uten eyebrow windows (vindu #4 og #5) nå, men vi har allerede startet å "plugge" disse vinduene på B737'ene våres. Masse problemer med disse vinduene og en Airworthiness Directive er på vei. Boeing's nye B737 QRH sier at flyet må lande på nærmeste tilegnede flyplass hvis #4 vindu sprekker. Dag
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg syns at 737 ble bedre uten øyenbryn'ene jeg da...
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Naar du siger at CO er begyndt at plugge disse windows er det vel paa de aeldre Boeings ...I og med at nye leveres uden windows 4 og 5, er det ikke rigtigt opfattet ?? Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Jeg syns eyebrows ser penest ut, men det er fordi det alltid har vært slik siden 707 kom i produksjon. Føles bare som noe mangler uten dem.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei igjen Ole!
Vi modifiserer alle de tidligere B737NG (-700/-800/-900) som ble levert med #4 og #5 "eyebrow" vinduer med en "plugg". Vi sparer faktisk over 20 lbs i vekt paa denne modifikasjonen og en masse vedlikeholdsproblemer. De nye B737NG'ene som leveres naa kommer uten #4 og #5 vinduer. I tillegg vil vi starte samme modifikasjon paa B737-300/-500. BU662! Etter at Boeing reviderte QRH for spekker i #4 vindu, siden det stort sett er umilig aa vite hvilket lag som er sprukket, og anbefaler aa lande paa naermeste "suitable" flyplass, ble det et enkelt regnestykke for oss, selv om AD'en ikke er ute enda... ![]() Og ja, det er litt mindre stoey, cirka 3dB med hele modifiseringen og mindre sjenerende sollys i flight deck, men som du sier ikke det som driver dette programmet... ![]() Dag
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ordförande utan koll | Savipix | Flyforum | 9 | 18-03-2010 10:04 |
737-405 og 505 utan eyebrows? | Swedeline F28 | Flyforum | 2 | 29-01-2010 20:11 |
SAS utan styrfart | BU595 | Flyforum | 10 | 16-01-2007 09:10 |
Shave off the eyebrows... | Blubird | Flyforum | 9 | 07-01-2007 17:01 |
SAS-plan lyfte utan passagerare | jikswoboB | Flyforum | 3 | 02-04-2006 10:50 |