![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I marsutgaven til "Reiser og ferie" har man gjort forsøk på å lage "Den store charterflyguiden". Såvidt jeg kan se står det ikke noe om hvordan man har hentet inn informasjon, tydeligvis har artikkelforfatteren gjort noen egne erfaringer, mens andre selskaper har man tydeligvis bare "nettinformasjon" om.
Best ut kom MyTravelAriways med totalt 5,3 poeng. SAS Braathens kommer ut med 4,4 poeng. Og følgende bl.a. følgende kommentarer: "...flyene er realativt nye med en snittalder på 10 år. Det samme kan man ikke si om kabinpersonalet..." ![]() Er litt overrasket over at Novair ikke kommer bedre ut, men det er der trukket for "miljøprofil" og nettsider. Novair får heller ikke spesielt bra karakteruttelling på at de har bare 199 seter på A320 mens MyTravel har 211 (dette ifølge artikkelen). Dårligst ut i testen kommer Balkan Holdiays, bl.a. trekk for språkproblemer og flytype (Tupolev 154). En pussighet er at Primera Air får en bra score med 4,5 fordi man ennå ikke har rukket å teste servicen om bord, og således bare baserer seg på fly, benplass, toaletter og språk.. Nåja, særlig overbevisende journalistikk er ikke dette, men det gir nok en bra pekepinn på hva man kan forvente. Ja, om man i det hele tatt forventer noe.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Balkan Holiday bruker kun A320 til Noreg. Jeg vil heller foretrekke en Novair A321 med 199 seter istedenfor trange MyTravel(211seter).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Obs - jeg iler til for å oppklare en "misforståelse". Det står først at de har en flåte av 154-fly, men litt lenger nede står det at de kun bruker innleide 320 til Norge. Beklager! (som nevnt på God morgen-tråden, jeg sov 15 min i natt...) Men hvorfor de da får karakteren 3 for flyene når MyTravel og Novair får 5 skjønner jeg ikke! Men de får lav score også på "miljøprofil" (hva nå dette er..), nettsider, språk og kabinpersonale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Litt off-topic, men er det noen som vet om Balkan Holidays skal fly til Bergen slik som ifjord?
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja Balkan skal fly for Apollo fra Flesland!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Yes, den er god og takker for svar.
![]() |
![]() |
#8 | |||
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Morten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Latterlig test, skulle gjerne ha lest den i sin helhet - men ut fra hva jeg leser her; er det i såfall bare sløsing av tid. Har har nok artikkelskriver bare "kokt" sammen, etter beste evne. Novair er vel pr. dags dato en av de romsligste flyene å reise charter i fra Norge (i tillegg til visse fly fra SAS/BU), i tillegg kan jeg ikke forstå av Novair får trekk for sin miljøprofil. NVR var noen av de som var først ute, med nettopp å samarbeide med "GreenSeat". Dermed kunne de som var interessert, gjøre sin flyreise noe "grønnere" (http://www.apollo.no/apollo/GreenSeat.htm) Er meget stor forskjell å reise som pax, i DK sine A321 og NVR sine A321 - men her har kanskje artikkelforfatter mer "erfaring" med å reise med MyTravel enn Novair muligens..
![]()
![]() |
|
|