Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-04-2007, 12:54   #1
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Charterflyguide

I marsutgaven til "Reiser og ferie" har man gjort forsøk på å lage "Den store charterflyguiden". Såvidt jeg kan se står det ikke noe om hvordan man har hentet inn informasjon, tydeligvis har artikkelforfatteren gjort noen egne erfaringer, mens andre selskaper har man tydeligvis bare "nettinformasjon" om.

Best ut kom MyTravelAriways med totalt 5,3 poeng. SAS Braathens kommer ut med 4,4 poeng. Og følgende bl.a. følgende kommentarer: "...flyene er realativt nye med en snittalder på 10 år. Det samme kan man ikke si om kabinpersonalet..." og "vår erfaring er at overbetalte og godt voksne kabinansatte i SAS Braathens ikke sløser med smilene og servicegleden når de flyr charter" (Dette har jeg personlig opplevd den ene gangen jeg fløy SAS Charter, forresten)

Er litt overrasket over at Novair ikke kommer bedre ut, men det er der trukket for "miljøprofil" og nettsider. Novair får heller ikke spesielt bra karakteruttelling på at de har bare 199 seter på A320 mens MyTravel har 211 (dette ifølge artikkelen).

Dårligst ut i testen kommer Balkan Holdiays, bl.a. trekk for språkproblemer og flytype (Tupolev 154). En pussighet er at Primera Air får en bra score med 4,5 fordi man ennå ikke har rukket å teste servicen om bord, og således bare baserer seg på fly, benplass, toaletter og språk..

Nåja, særlig overbevisende journalistikk er ikke dette, men det gir nok en bra pekepinn på hva man kan forvente. Ja, om man i det hele tatt forventer noe..
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 12:57   #2
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: Charterflyguide

Quote:
Originally posted by AirbusTero
Dårligst ut i testen kommer Balkan Holdiays, bl.a. trekk for språkproblemer og flytype (Tupolev 154).
BH bruker vel mer eller mindre kun A320 til Norge, så den er litt ironisk.
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 13:04   #3
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,912
Default Re: Charterflyguide

Balkan Holiday bruker kun A320 til Noreg. Jeg vil heller foretrekke en Novair A321 med 199 seter istedenfor trange MyTravel(211seter).
MountainDew is online now   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 13:10   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Charterflyguide

Obs - jeg iler til for å oppklare en "misforståelse". Det står først at de har en flåte av 154-fly, men litt lenger nede står det at de kun bruker innleide 320 til Norge. Beklager! (som nevnt på God morgen-tråden, jeg sov 15 min i natt...) Men hvorfor de da får karakteren 3 for flyene når MyTravel og Novair får 5 skjønner jeg ikke! Men de får lav score også på "miljøprofil" (hva nå dette er..), nettsider, språk og kabinpersonale.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 13:24   #5
Rossiyskie Avialinii
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
Default Re: Charterflyguide

Quote:
Originally posted by Cedlind

Quote:
Originally posted by AirbusTero
Dårligst ut i testen kommer Balkan Holdiays, bl.a. trekk for språkproblemer og flytype (Tupolev 154).
BH bruker vel mer eller mindre kun A320 til Norge, så den er litt ironisk.

Litt off-topic, men er det noen som vet om Balkan Holidays skal fly til Bergen slik som ifjord?
__________________
---
Tidligere brukernavn: Captain Caveades
Rossiyskie Avialinii is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 15:19   #6
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,912
Default Re: Charterflyguide

Ja Balkan skal fly for Apollo fra Flesland!
MountainDew is online now   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 15:35   #7
Rossiyskie Avialinii
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,609
Default Re: Charterflyguide

Quote:
Originally posted by MountainDew

Ja Balkan skal fly for Apollo fra Flesland!

Yes, den er god og takker for svar.
__________________
---
Tidligere brukernavn: Captain Caveades
Rossiyskie Avialinii is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 17:50   #8
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
Default Re: Charterflyguide

Quote:
Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Quote:
Originally posted by Cedlind

Quote:
Originally posted by AirbusTero
Dårligst ut i testen kommer Balkan Holdiays, bl.a. trekk for språkproblemer og flytype (Tupolev 154).
BH bruker vel mer eller mindre kun A320 til Norge, så den er litt ironisk.

Litt off-topic, men er det noen som vet om Balkan Holidays skal fly til Bergen slik som ifjord?
hvilken fjord?
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 18:24   #9
Enhanced
ScanFlyer Blue
 
Enhanced's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: OSL
Posts: 150
Default Re: Charterflyguide

Quote:
Originally posted by AirbusTero
og "vår erfaring er at overbetalte og godt voksne kabinansatte i SAS Braathens ikke sløser med smilene og servicegleden når de flyr charter"
Overbetalt er vel neppe det ordet de kabineansatte nikker mest gjenkjennende til? Høres ut som en typisk myte som "journalisten" gladlig videreformidler.

Morten.
Enhanced is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2007, 18:39   #10
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Default Re: Charterflyguide

Latterlig test, skulle gjerne ha lest den i sin helhet - men ut fra hva jeg leser her; er det i såfall bare sløsing av tid. Har har nok artikkelskriver bare "kokt" sammen, etter beste evne. Novair er vel pr. dags dato en av de romsligste flyene å reise charter i fra Norge (i tillegg til visse fly fra SAS/BU), i tillegg kan jeg ikke forstå av Novair får trekk for sin miljøprofil. NVR var noen av de som var først ute, med nettopp å samarbeide med "GreenSeat". Dermed kunne de som var interessert, gjøre sin flyreise noe "grønnere" (http://www.apollo.no/apollo/GreenSeat.htm) Er meget stor forskjell å reise som pax, i DK sine A321 og NVR sine A321 - men her har kanskje artikkelforfatter mer "erfaring" med å reise med MyTravel enn Novair muligens..
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:22.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.