![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1720846.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,297
|
![]()
Bare et triks for å tjene mer penger! Ikke si det høyt til noen, for da kan andre flyselskap få noen gode ideer!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]()
Lavpris....:clap :clap
__________________
upcoming flights.. mange |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]()
Håper disse passasjerene tar denne saken videre og krever pengene tilbake. Får håpe for Ryanair sin skyld at dette bare var en glipp...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
men, er det Ryanair (Servisair??) sin vekt i London som viser for mye, eller er det WFs vekt på TRF som viser for lite??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,297
|
![]()
Saken bør vel være klar når det står i artikkelen at uten noe bagasje på viste vekta 6,2 kg. Og at personen bak skranken justerte det når han ble klar over det, men da var halvparten av passasjerene allerede sjekket inn!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Vektene på norske flyplasser er etter hva jeg vet undelagt kontroll av Justervesenet da de brukes i forbindelse med "kjøp og salg" .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
digitale vekter kan vel som regel justeres enkelt. Til og med vekta hjemme på kjøkkenet har en funksjon som gjør at man kan putte på en halv kilo med ett eller annet, for så å trykke på en knapp for å nullstille den før man putter på mer.
Tar man av denne halve kiloen med masse, vil vekten vise 0,5 kilo tom. Jeg skulle være svært svært forundret om dette ikke var oppdaget av kunder dersom det hadde vært slik lenge. 6 kilo er så mye at folk vil kjenne forskjell. Dette er garantert ikke noe bevisst triks fra Ryanair for å få inn mer penger. Ingen kan vel være så dumme at de virkelig tror det? IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 85
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]() Quote:
Tror du har tenkt feil!! den vil vise -0,5 kg.. og legger du på noe som veier 5 kg da, viser den 4.5, så det tjener jo isåfall kunden på ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,892
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Jeg er overbevist at dette ikke er Ryanair policy, men en tilfeldig hendelse.
Hvor fort blir ikke sånne ting avslørt? Og Ryanair gir ikke provisjon til noen bakkemannskap. Garantert! 6 kilo feil, tror virkelig noen dette ville pågå lenge uten å bli avslørt? Ærlig talt...
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det er riktig at alle vektene på norske lufthavner er justert og kontrollert av justervesenet (jeg tror det er hvert annen år), men de er mekaniske maskiner og det skjer innimellom at det er feil på de. Det er vanlig at handlingsselskapet som inndriver overvekten også får betalt for jobben. Men det er ikke noe som gir 'bonus' e.l. til personen som tar inn overvekten.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
akkurat, og tror noen at ledelsen i Servsair går og stiller vektene 6 kilo feil for å få inn mer provisjon? Nei dette grenser til det latterlige. At man er ute etter å ta Ryanair er en ting, men kom med noe mer realistisk enn dette i så fall.
Tror ikke dere at folk følger med argusøyne på vektene på bagasjen som veies. Og tror dere ikke at en feil i denne størelsen ville bli oppdaget i løpet av ett minutt eller to? Mange (kanskje de fleste) som reiser med Ryanair veier bagasjen sin på badevekta hjemme. De vet de må betale overvekt dersom de har det. Og forsøker å holde seg innenfor grensen på 15 kilo. Det er jeg overbevist om at er tilfelle for de aller fleste. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vekt/balanse | ENTO | Flyteknisk forum | 13 | 07-02-2017 21:50 |
Vekt og balanse på Dash 8 | robertaas | Flyteknisk forum | 102 | 10-07-2015 12:20 |
Vekt på maling | Trety | Flyteknisk forum | 12 | 15-12-2009 10:26 |
Småfly, vekt og EASA... | LN-SSL | Flyforum | 1 | 19-10-2006 14:38 |