![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
FBU4EVER... eller andre,
har noen i SAS ymtet om hva som foretrekkes av B787 og A350? Det bør jo kanskje komme en ordre snart, for levering blir bare pushet lengre og lengre ut i fremtida etter som ordrebøkene hoper seg opp.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,232
|
![]()
787 sier vel ryktene blant annet i flere poster her på forumet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
Jeg er fornøyd om de bare foretrekker et eller annet. Hva som helst...
![]()
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
være naturligt at forsætte med Airbus, når man nu engang har bestemt sig for denne. Og her så jeg gerne at man valgte A340-600, men det er min personlige mening... Hvis man skulle vælge Boeing, kunne det være B777-200 istedet for B787.. Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]() Quote:
![]() Men om SAS ikke skal drite seg ut IGJEN, så må de da for all del ikke velge noe som er for stort. Og A359 er det vel 343 størelse på. Og den har de sagt at er "litt" stor for Scandinavia, eller? Og amen for skriveleif...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,383
|
![]()
DC10`erne var vel mye eldre enn dagens A340/A330 når B767 ble bestilt... B767 igjen var vel også mye eldre enn dagens A340/300 flåten når bestillingen kom på A340/330 - så jeg skjønner ikke helt hva er det som haster...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]() Det er selvsagt godt mulig at SK kommer til at 787 egner seg best, men det er i så fall neppe med tanke på hva som eventuelt måtte egne seg på OSL!
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
SK på OSL kan vi vel like gjerne gi opp når det gjelder intercont. Desverre
![]() Så får vi bare håpe at DY feks begynner med noe etterhvert ![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Men SK har funnet ut at det ikke er lønnsomt med IC-ruter fra Norge, og det må vi jo bare akseptere. Synd at det er sånn, men that's life. Som det blir nevnt i andre tråder, for utenlandske aktører (hørte jeg Bangkok Airways A350? ![]() ![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Det eneste konkrete fra SAS Intercont. er en presseuttalelse fra i fjor høst.Der nevnte de muligheten for bestilling av inntil 16 787 med leveranser fra ca. 2014.
Etter det,har Airbus lansert en forbedret utgave av A350. Frem til en eventuell bestilling av nytt materiell vil man nøye seg med å lease inn kapasitet i form av brukte A330-300,-200 og A340.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]() Quote:
Det eneste (men dog ikke så rent lite...) minuset siden sist, er Continentals inntreden på markedet.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,515
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
Forøvrig er min hellige overbevisning, at vi ser mer IC på OSL i årene fremover, både øst- og vestover. Det lekker så mye IC-trafikk til både CPH, ARN og HEL at det er et tidsspørsmål før flere selskaper vil ha en større del av den kaka. Eksempelvis har sektoren OSL-BKK har nok årlige pax til å forsvare 3 ukentlige avganger med widebodies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Jeg har ikke tatt stilling i postingen min til hva som har blitt bedre rent administrasjonsmessig og med kollektivavtaler, men jeg tar utgangspunkt i hva SK selv har konkludert med offentlig. Og da har vi intet valg annet enn å sette lit til utenlandske aktører som f.eks. Continental.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]() Quote:
Som FBU4EVER skriver, at SAS vil basere seg på å wetlease fly av typen A330-200/300, før en ordre, kan bli vanskelig å få til kjapt, markedet er ganske så tørket for de flyene SAS vil ha. A330 med Rolls Royce motorer er noe av det mest populære en finne på bruktmarkedet. A340-300X blir raskt snappet opp når de kommer på markedet. Eldre modeller av A340-200 og 300 er lettere å oppdrive, men det er ikke mange å få tak i for tiden. Håper SAS får tak i de to A340'ene Air Canada har tilbydt, for det kan ta litt tid før nye fly er å oppdrive.
__________________
Upcoming Flights: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
WET..., det er vel ikke i hht avtalene....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
noen som vet hvilket fly som tar disse turene? | Norwegian737 | Register- og ATC-Forum | 2 | 30-06-2017 20:51 |
Noen som vet hva som skjedde med Lufthansa DLH432 ? | -Daniel92 | Småprat | 14 | 16-05-2011 23:46 |
Noen som vet hvem eller hva dette er? | FBU 4EVER | Flyforum | 2 | 18-06-2008 14:28 |
B787 eller A350 med hyppige besøk på GM... | Blubird | Flyforum | 0 | 01-07-2006 11:03 |
Noen som vet hvilken SAS maskin som er på TRF i dag ? | sail4fun | Flyforum | 3 | 04-06-2005 17:40 |