![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Haandteringen av saken er iallefall upaaklagelig. Og for aa ta igjen det tapte har de chartet inn ATA, Omni og North American for aa ta unna strandede pax.
http://www.usatoday.com/travel/news/2007-02-16-jetblue-issues_x.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Sånn apropos kaos på amerikanske flyplasser og strandede passasjerer; snakket akkurat med opphavet, de sitter på IAD, SK925 var forsinket fra CPH, så de rakk ikke UA videre til MIA. Det var siste fly for dagen og nesten alle fly til Florida er fulle denne helgen pga Spring Break. Etter planen skulle de gått ombord i skipet i Miami i morgen, nå ser det ut til at de må fly til Aruba og møte det der. Dette blir dyrt for SAS, tror de er en ganske stor gruppe! I CPH fikk de faktisk beskjed om at UA skulle vente på gruppen, men det stemte tydeligvis ikke. Og jo forresten, BAGASJEN er i MIA.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Naar gaar skuta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
1700 såvidt jeg skjønte. Problemet er at de er så mange.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
CO har en del plasser via Houston ...
IAD-IAH: 1 CO 1009 R2 A2 D2 SA17FEB IADIAH 0600 0830 737 0 M I2 Z2 W4 S4 Y4 B4 H4 Q4 M4 N4 K4 L4 T4 V4 X4 U4 O4 Det er ogsaa muligheter Reagan-Houston: 1 CO 559 R2 A2 D2 SA17FEB DCAIAH 0600 0835 737 0 M I2 Z2 W4 S4 Y4 B4 H4 Q4 M4 N4 K4 L4 T4 V4 X4 U4 O4 IAH-MIA 2 CO 1690 R2 A2 D2 SA17FEB IAHMIA 1015 1343 737 0 M I2 Z2 W4 S4 Y4 B4 H4 Q4 M4 N4 K4 L4 T4 V4 X4 U4 O4 Det er ogsaa muligheter IAH-FLL (Houston-Ft Lauderdale) 2 CO 1457 R2 A2 D2 SA17FEB IAHFLL 0910 1244 737 0 S I2 Z2 W4 S4 Y4 B4 H4 Q4 M4 N4 K4 L4 T4 V4 X4 U4 O4 3 CO 1448 R2 A2 D2 SA17FEB IAHFLL 1025 1356 757 0 M I2 Z2 W4 S4 Y4 B4 H4 Q4 M4 N4 K4 L4 T4 V4 X4 U4 O4 Naa vet jeg ikke hvor mange de er, men det skulle vaere mulig aa faa avgaarde en god del pax ved aa kombinere litt her ... Ellers er det fullt over hele fjaela .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Takker, skal bringe det videre, da spørs det bare hvor smidige VIA/United er.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
SAS kan reroute billettene paa 'involuntary rerouting'. De er sannsynligvis SAS dokumenter, saa da er det ingen hindring i aa gjoere dette. VIA maa faa tak i noen i SAS som kan ta en 'executive decision'. UA paa IAD er trolig hjelpeloese og neddynget.
Alternativt maa VIA kjoepe billetter ... overnatting(er) og nye billetter til AUA koster ogsaa dyrt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
SAS anerkjenner bare at de har et ansvar for å få dem til MIA, men ikke at de rekker båten. VIA derimot har vel solgt en pakkereise og sliter dermed litt mer. Begge jobber uansett med saken, men det ligger vel an til AUA via NYC. At UA er hjelpeløse overasker meg IKKE!
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
10 timer ombord i et fly på bakken???? Hva ville jetBlue ha gjort om de da kunne fått fly - ventet ytterligere noen timer på nytt crew for crewt kunne vel ikke jobbe etter så mange timer ombord???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Det har vaert etpar dager fra helvete for jetBlue. leste nettopp at de har parkert hele Emb-190 flaaten for aa 'stille tilbake den operasjonelle klokken' og faa ting tilbake paa skinner.
Drastisk, men noedvendig. jetBlue viser at de er voksne nok til aa ta toeffe avgjoerelser istedet for aa la det hangle. Det er toeft for de ansatte og passasjerene, men man har iallefall konkret informasjon aa forholde seg til. http://biz.yahoo.com/pz/070217/113952.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Hmm, NWA fikk vel pepper for akkurat det samme på DTW for en del år siden!?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Og siden vi snakker om jetBlue ... de har en liten overraskelse paa lur for A320 nummer 100 som snart skal leveres ...
http://www.airliners.net/open.file/1176254/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Heftig "ny" haledesign... Bestiller den for en av mine turer i april...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Foreldrene mine kom seg fra IAD til FLL med JetBlue i går, men 3 timer for sent til å rekke båten. Så nå ligger det an til AA752 MIA-AUA. Det er bra min far er flyinteressert...
(de forløbige tilbakemeldingene på JetBlue lover bra for turen din i April EB)
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Dette er KRISE for jetBlue, som har surfet på positiv bølge siden de startet. Kan virke som de gamblet på at det skulle gå an å fly, for at det ikke skulel koste dem så mye. Hvordan stpr det til med finansene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Finansene var vel på bedringens vei etter at de tok noen grep om utviklingen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Og kaoset har bare blitt verre... De sliter også i dag med å få tingene tilbake på skinner.. Huff, været får voldsomme konsekvenser i dette landet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Hvordan går det hos CO - de holder jo til borte i gata og flyr vel på mange av de samme destinasjonene fra EWR?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,878
|
![]()
JetBlue gamblet og tapte....det kunne like gjerne ha blitt suksess....det JetbLue gamblet paa var at vaeret skulle lette tidligere enn det det gjorde....og i saa fall ville de ha kommet bedre ut av dette enn de andre....
Det som JetBlue sier selv at sliter med, og som analytikerte er enig i, er at de ikke har en organisasjon stor nok til aa takle et slikt kaos.....alle ledd er finjustert for smooth operations, og det er nettopp i det operasjonelle sentret at de ikke har nok mennesker som vet hva de skal gjoere...folk stiller opp frivillig, men mangler opplaering saa de er mere i veien enn til hjelp....allt bunner ned i mangel paa Crew Deler som sitter spredd rundt om i systemt uten noe system for aa faa tak i dem....eller for Crew Delene til aa faa tak i operations.... Interessant blir det aa se hvordan de kommer seg ut av denne....ut i fra signalene tror jeg de kommer godt ut.....saa lenge prisene er lave nok glemmer folk fort...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kaos i München i dag (28 juli) | Someone | Småprat | 7 | 30-07-2018 19:01 |
Norwegian snur etter massiv service-kritikk | Tommy777 | Småprat | 19 | 20-06-2013 19:36 |
AA faar kritikk for overdreven fuelbesparing | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-07-2008 19:25 |
Kraftig kritikk etter ulykke | imm | Flyforum | 50 | 12-09-2007 01:24 |
jetBlue faar foerste Emb-190 | LN-MOW | Flyforum | 13 | 16-09-2005 08:26 |