![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]()
Ser ut som følgende flight blir den siste med BU flight no.
BU5878 SSH-BGO ank BGO 2055 lt Og "min" flight skifter fra BU595 til SK4623.....Jeg endrer ikke !! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,343
|
![]()
Hvorfor ikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Noen som vet om det er noen som vil "overta" BU som flightnummer? Regner med det er en periode hvor denne bokstavkombinasjon ikke brukes. Har SAS valgt å beholde BU i sin hånd fremover - noen som vet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,343
|
![]()
Slike koder kan være til salgs... USAirways kjøpte sin US hanske mange år etter navnebyttet til USAir. Da kjøpte de det fra et selskap i Afrika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 126
|
![]()
Hvor finner du denne informasjonen?
Sitter å blar igjenom vinterprogrammet for SAS Braathens.. og finner ingen slike endringer? Trodde ikke de gjaldt før 31mars05, da alle godkjenningene for å fly under en iaco er godkjent? Hilsen Rune |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Gå inn på www.amadeus.net, og søk på hvilken som helst dag etter 1 januar, og du vil se att BU ikke eksisterer lenger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ja BU er vekke etter nyttår. Som diskutert her tidligere...altså ikek til våren men NYTTÅR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,343
|
![]()
Følelser lagt til side... Det er da kun fornuftig og mest oversiktlig at selskapet operer med kun en tobokstavskode... Enkelt og greit - i alle fall for passasjerene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 954
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Braathens-navnet er fortsatt tilstede kun av følelsesmessige årsaker. Jeg tror det beste hadde vært om SAS kuttet Braathens-navn etc. Hva er man redd for i SAS siden man utsetter dette i det lengste. Tror virkelig ikke folk reiser mer med SAS når det står Braathens på flyet også. At SAS i tillegg har valgt en dekor på flyene som nesten legger opp til at Braathens-navnet kan fjernes på en enkel og rask måte understøtter vel at de har planer....men ikke offisielt selvsagt. Håper bare Braathens-kaffen (Friele) beholdes ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 85
|
![]()
:hoho
Friele kaffen forsvinner nok...... x-bu maskiner har kaffetraktere (skal vistnok byttes ut når Friele avtalen går ut ved nyttår, høye vedlikeholdskostnader) x-sk maskiner har vannkokere (vanlig pulverkaffe, som idag på sk avganger) ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Var det jeg frykta dessverre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Enig med DY - behold kaffetrakterne, kjør løpet helt ut i forhold til alt det andre.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Siste flight på Rygge | ENTO | Småprat | 3 | 29-08-2016 19:42 |
Siste MD-80 flight [video] | winrace12 | Bilder & foto | 4 | 03-11-2013 11:25 |
Siste flight med Fokker 50 | kimbo | Flyforum | 15 | 01-11-2010 13:16 |
Siste SAS DC-7 flight | Harald Oanes | Flyhistorisk forum | 4 | 03-11-2009 17:12 |