![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I et lite ledig minutt begynte jeg å studere kartet på pulten min og tenke på hvilke hovedsteder i Europa som ikke kan nås med direktefly fra Osl i løpet av ett år. Nå kan vi sikkert diskutere hva som er i Europa, men jeg har satt grensa ved svartehavet. Vet ikke om Moldova regnes som Europa.
Jeg kom på disse: Bern - ingen rute Bucaresti - ingen rute Kiev - ingen rute Sarajevo - ingen rute Minsk - ingen rute Ankara - ingen rute Ljubljana - ingen rute Tirana - ingen rute Bratislava - ingen rute Kun sesong Sofia - kun sommer Valletta - kun sommer? Har jeg fått med meg alt? I så fall har vi et meget godt tilbud, vi 4.6 mill nordmenn. Roar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Belfast og Cardiff!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bern - ingen rute
Bucaresti - ingen rute Kiev - ingen rute Sarajevo - ingen rute Minsk - ingen rute Ankara - ingen rute Ljubljana - ingen rute Tirana - ingen rute Bratislava - ingen rute Luxembourg - ingen rute Chisinau - ingen rute Sofia - ingen rute Zagreb - ingen rute Podgorica - ingen rute Skopje - ingen rute i tillegg har vi Monaco, San marino, Andorra, Vatikanstaten og Liechtenstein, men dette er jo land som ikke har nevneverdig rutetrafikk eller flyplass |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I hvilket land er Podgorica hovedstad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ...bare en liten digresjon... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
bratislava bure da være godt dekket gjennom hyppige avganger til Budapest og Wien. det er vel ikke lengre enn fra Torp til Oslo enn det er fra Bratislava til Wien.
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ankara er i Asia. Moldova er i Europa. Tok du med Nicosia?
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
evig optimist
|
![]()
Wien-Bratislava er ikke lange biten. Ser man bort ifra en langtekkelig passkontroll på grensa, så er det i området en liten times kjøring. Den tiden ble drastisk innkortet med taxi motsatt vei, octavia`n hadde visst farts-sperre på 150. Og da mener jeg minimumfart :-). Fin by!! Anbefales.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vil anta at en kan komme seg ganske raskt mellom Luxembourg, Brüssel, Amsterdam også....og Bern til Geneve/Zurich etc
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Nonstop eller ikke nonstop- forbindelse; det er mange hovedsteder som ikke har slik forbindelse som vanligvis er langt enklere å komme til enn noen av de som har. Eks. Bratislava vs. Beograd (som har en gang i uka).
Tipper at neste hovedsteder ut med nonstop forbindelse blir Sarajevo og Bratislava.
![]() |
#17 | ||||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Wien og Budapest. Nå er jo Slovakia også blitt medlem av EU (2004), Noe som sikkert gjør det bare lettere og lettere å passere grensene.
![]() |
![]() |
#18 | |||||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
No worries mate...
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
No worries at all...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian til Kathmandu i forbindelse med jordskjelvet | 1944vintage | Småprat | 29 | 06-05-2015 23:33 |
Hvilke 2 ruteflyplasser uten trafikk dem i mellom er nærmest hverandre? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 24 | 12-09-2013 11:25 |
Sosial dumping i forbindelse med ekspansjonen av OSL | The Ticketor | Småprat | 1 | 13-05-2013 14:37 |
Hvilke SAS B737 er uten winglets? | sk931 | Flyforum | 9 | 11-11-2010 10:42 |
Noe til BGO i forbindelse med Cold response? | Toby91 | Flyforum | 4 | 20-02-2010 13:46 |