![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9155271&sid=11aV0P3UEz856899&a mp;pos=769&tot=1413&page=31
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Helt propell!
![]()
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 131
|
![]()
Har et plankpolert propellblad fra en CV-440 "metropolitan" stående i stua (ja, jeg er singel...), men den der har jeg ikke plass til....
- E |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Montert den på altanen, sammen med en elektromotor...., så den kunne gå sakte rundt..... -Da tenker jeg at huset (og meg...) hadde vakt oppsyn i nabolaget ja... hehe !
:-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Flyet den propellen har sittet på C-97G 53-3816,var den siste C-97 som ble bygget.Det ble levert i 1955 da som en tanker KC-97.Senere til AeroPacifico XA-PII,flyet ble hugget i mars 2003 i Tucson Arizona.Deler fra dette flyet ble brukt på Berlin Airlift Historical Foundation sin C-97 G" 52-2718 Angel of Deliverance".Denne maskinen er en av to luftdyktige C-97 i verden.Forøvrig er begge flyene som er nevnt her i tråden (med nr) ombygde KC-97.
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
den godeste Frode bor jo ikke langt fra meg, men jeg tror allikevel at 15.000 og 700kg setter litt grenser
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|