![]() |
|
![]() |
#1 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Første charter fra Rygge. Blir det en ren charter stasjon??
Les hos F-B.no Edit: Gikk litt fort nå bør linken fungere |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
1 enslig A321 i uka er ikke mye business...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,123
|
![]()
....en forsiktig start, men det blir sikkert mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
:clap
Dette var hyggelig. Skulle de ikke legge fram en stor operatør i Februar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
|
![]()
Sørgelig at det er så sinnsykt mye negativitet på denne siden.
Går det ikke ann å glede seg over norsk luftfart i sin helhet. ![]() Alle må krabbe før enn lærer å gå... er det et ordtak som sier. Alt har en begynnelse! Quote:
__________________
the dreamer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,123
|
![]()
Så lenge man er saklig synes jeg det er helt greit at folk er kritiske, jeg
![]() Det sikrer at flere sider av saken blir belyst. mvh DP |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,541
|
![]()
Litt temperatur rundt Oslofjorden ogsaa ...
![]() Men faren er, naar man sprer seg over tre flyplasser i et saa begrenset geografisk omraade, at ihvertfall en vil ende opp som en 'himmelsk freds plass'. Det er egentlig ingen tjent med. Hvordan skal man stimulere interesse blant operatoerene? 'Intensiver' kommer til mine tanker - men da kommer EU og K-tilsynet og tar deg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
|
![]()
javel... Litt er greit, men når det blir så mye som det er her inne syntes jeg det er
ganske så kipt! Quote:
__________________
the dreamer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,541
|
![]()
Saann vil det alltid vaere i et aapent forum. Man maa bare aktivisere idiotfilteret og sile ut det man ikke liker eller vil vaere med paa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
|
![]()
Sant nok!
![]() Hadde foresten Torp er PANG-START?? Har i hvertfall "lært seg å gå" ![]()
__________________
the dreamer ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]()
Rygge kommer helt sikkert til å få noen selskaper. Tror faktisk at Coastair kan være en av disse. Siden de nå skal over til ren ATR flåte. Men at Rygge skal nå 1 mill pax på 1 år, nei. Det kommer nok til å ta noe tid.
Vi på andre siden av fjord ønsker dem lykke til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
Torp hadde neppe hatt livets rett om ikke hovedflyplassen hadde blitt lagt til Gardermoen - den ekstra avstanden mellom VeTeBu og hovedflyplassen gjorde at TRF fikk et oppsving. Ryanairs etablering hjalp nok også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
valen -
Hvis du virkelig mener at det er mange negative innlegg her så er det trolig fordi du setter likhetstegn mellom uenighet og usaklighet. Jeg er også realistisk kritisk til Rygge, og har uttrykt det mange ganger her. Det skyldes det enkel faktum at få selskaper, om noen i det hele tatt, har varslet oppstart på Rygge. Så det vi vet foreløpig er at det blir noen charterflighter til å begynne med. Når det gjelder Torp, så forventet luftfartsmyndighetene ca 5% avskalling av den samlede trafikk på gamle FBU og den gang GEN, til Torp. Året etter at OSL åpnet var trafikkøkningen på Torp mindre enn disse 5% skulle tilsi. I tiden etter har Torp hatt en fin vekst basert på nye selskaper og nye ruter. Forskjellen på Torp og Rygge er at førstnevnte fungerer som regionalflyplass for hele Vestfold/Grenlandsområdet, mens influensområdet til Rygge er mye mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Slik jeg ser det, så er det ikke noe stort marked for inneriks fra Rygge. Med egen bil kjører man på 1:30 til Gardermoen. Og det er et godt nettverk med flybuss.
Så det skal mye til for å skape et bra inneriks alternativ fra Rygge. Kanskje enkelt ruter men ikke i stor grad. Men, slik situasjonen er på Gardermoen så ser jeg at muligheten for at charter selskaper føler seg tvunget til å flytte avganger til Rygge. For kapasiteten på Gardemoen er sprengt og avstanden til Rygge er ikke lenger enn at man kan forsvare avstanden overfor de reisende. Så kanskje Rygge blir nye Gardermoen (Oslo's charter flyplass). En dårlig løsning etter min mening men det er kanskje realiteten for de neste årene ![]() s |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]()
Østfold + Follo har vel like mange innbyggere som Vestfold + Grenland.
Østfold + Follo = 260 000 + 116 000 = 376 000 innbyggere i nærområdet. Vestfold + Grenland = 220 000 + 110 000 = 330 000 innbyggere. Så ikke kom å si at MLR har et mindre marked enn TRF. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det kan godt hende at det bok mlike mange folk i RSLs nedslagsområde som TRFs - det komemr sikekrt an på hvor du drar grensene for nedslagsområde (Buskerud regnes forresten vanligvis med til TRFs hjemmeområde), det skal jeg ikke si noe om (jeg gidder ikke sjekke statistikken). Men, det som skiller vestsiden av fjorden i forhold til østsiden er nærlingslivet. I Vestfold og særlig Grenlandsområdet er det mye industri som er tilknyttet oljenæringen. Hydro og Statoil har både kontorer, an legg og mange ansatte som bor i området. På Østsiden av fjorden er ikke nærliglivet i like stor grad som på den andre siden både oljerelatert og eksportrettet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyspotting på Gran Canaria | sirpjalle | Flyspotting | 1 | 11-03-2014 01:21 |
DY og Gran Canaria | dimmaua | Flyforum | 1 | 24-10-2012 12:42 |
Gran Canaria jan 10 | kanari | Reiseforum | 1 | 18-11-2009 23:46 |
Spotterbilder Gran Canaria | Airbus 330 | Flyforum | 37 | 13-09-2006 12:05 |
Gran Canaria spotting | enml | Flyforum | 12 | 01-01-2006 20:36 |