![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hei
Beklager om dette har vært diskutert før.. Har fått info om sommerprogrammet til SAS Gode nyheter er at 901/902 er tilbake 4 dager i uken, ARN-PEK kommer til å gå fire dager i uken. Resten av programmet ser ut som i fjor. Mitt spørsmål er: Hvor i huleste kommer flyene fra????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tross hardnakkede rykter om det motsatte,så har SAS fremdeles "tampen" i 2 stk A340-313X fra Air Canada.Det er utdannet nok crew i løpet av høsten/vinteren for ett av disse.Man venter vel på at Mats skal tenke seg ferdig og styret gi sin godkjennelse til anskaffelse av ett eller begge flyene.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hurra! SK 901 har vært savnet! Så lenge man ikke skal videre fra EWR samme dag er det uendelig mye bedre å komme frem sent på kvelden for så å gå rett i seng og så lenge man ikke har sovet hele flyturen er ihvertfall jeg nesten helt i Eastern Time iløpet av 24 timer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Den er like fin for turister også mener jeg.
Hadde min eneste UM flight med SK901 (med tilsluttningsfly fra FBU) på midten av 90tallet så har svært gode minner fra den ruten. Itillegg var min første A340 flight med SK901 i 2002 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://wpy.observer.se/wpyfs/00/00/00/00/00/09/07/B6/wkr0001.pdf
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Helt enig SK 901 er genial. Jeg tok den for et par år siden, var dødstrett da jeg kom frem ettersom jeg sliter skikkelig med å sove på fly, men man kunne jo gå rett i seng og våkne uthvilt til normal tid. Etter hva jeg har lest her på formumet, kunne ruten nesten være uten bookinger på morgenen, men allikevel gå fullstappet p.g.a. ombookinger fra andre selskaper o.l.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS increases traffic to US
In response to increased demand and a desire to offer its customers more flexible solutions, Scandinavian Airlines (SAS) will increase its traffic between Copenhagen and New York with an additional service from May 20th, 2007. "We are keen to offer our customers greater flexibility and respond to the needs from the business and tourism sectors. There is growing demand on our routes to and from the US and, in particular, New York. The new service is an evening departure, which we know is very popular, especially among our business travelers," says Lars Sandahl, Chief Commercial Officer, Scandinavian Airlines International From May 20th, 2007, another flight connection will be offered between Copenhagen and New York in addition to SAS already extensive traffic to the US. SAS will now increase its flights to New York periodically, with the addition of a convenient evening departure. The new service will operate four times a week until August 31st, 2007, offering customers an evening departure from Newark at 23.25, with arrival in Copenhagen at 13.15 and departure from Copenhagen at 18.35, arriving at Newark at 21.05. "This means you can fly to New York for dinner and making it possible to plan an entire day of work prior to the comfortable flight to New York or fly to Scandinavia after an evening out in New York," says Lars Sandahl SAS customers will have access to the very best comfort with the newly configured three class Airbus 340 equipped with SAS's comfortable seats, and new SAS Business Sleepers, throughout Business Class. To create as flexible travel as possible, customers on all SAS intercontinental flights can select between traveling Business Class, Economy Extra or Economy Class. The cabin for Economy Extra is separated from the rest of Economy, the seats are broader and passengers have more legroom. Tickets in this class can be combined with other ticket types, such as Business Class, and the security check is faster because of the Fast Track procedure. The system of three classes creates freedom of choice by which outbound and inbound travel can be made in different service classes depending on the customer's individual needs. This is not the only expansion of services from SAS International. From March 25 th 2007, SAS will also introduce a new non-stop service between Stockholm and Beijing. Scandinavian Airlines International For further information, please contact Kerstin Edenby-Stross, Director Information & Communication, Phone: +46 8 797 12 36 Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.5 million passengers per year. The fleet consists of 11 Airbus 330/340 which serves 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Shanghai, Tokyo, Copenhagen and Stockholm. ------------------------------------------------------------ This information was brought to you by Waymaker http://www.waymaker.net The following files are available for download: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=357764&fn=wkr0001.pdf Download press release in pdf version |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Klikkbar
http://wpy.observer.se/wpyfs/00/00/00/00/00/09/07/B6/wkr0001.pdf
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Etter å ha kikket på rutetabellen, vil jeg hardnakket påstå at SAS IKKE kommer til å klare denne endringen uten nytt materiell...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
"Tross hardnakkede rykter om det motsatte,så har SAS fremdeles "tampen" i 2 stk A340-313X fra Air Canada.Det er utdannet nok crew i løpet av høsten/vinteren for ett av disse.Man venter vel på at Mats skal tenke seg ferdig og styret gi sin godkjennelse til anskaffelse av ett eller begge flyene. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Det ser ut som det er to andre A340-313X som er ledige på markedet, ett opererer på Taiwan og ett i Bahrain, kan det være snakk om en kjerre fra China Airlines og en fra Emirates?
http://www.globalplanesearch.com/vie...40AdsPage1.htm
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kunne ikke lade vær med at kigge på den nu oplagte tidstabel for sommeren og antallet af flyvninger vs antellet af maskiner pt i SAS. Gik så langt som at lave et rotations skema og kom frem til følgende:
1) SAS behøver EN (ikke to) ekstra A340 for at tingene hænger sammen. Det støttes også af det faktum at SAS er igang med at uddanne personale til netop en ekstra A340. 2) København-Beijing går ned på 6 gange om ugen fra dagligt (hvad jeg kan se må det være torsdag som ryger). Så skulle tingene hænge sammen. Beklager meget at jeg ikke kan gengive rotationsplanen her i detaljer, men det er simpelhen for stort. Men sådan i hovedtræk så hænger det således sammen: A330 produktionen passer sig selv ligesom nu (2 på CPH og 2 på ARN - bytter indimellem på EWR). SAS har tilføjet 8 ugenlige flyvninger til den nuværende A340 plan (4 på CPH og 4 på ARN). Alle 8 nye flyvninger kan enkeltvis flyves tur/retur inkl. bytte før/efter indenfor et døgn. Hvis tilføjer en A340 så dækkes 7 af de 8 nye flyvninger. Den sidste dækkes ved at annullere den ene af de nuværende København-Beijing flyvninger. Problemet er så at de nye flyvninger er ud fra to forskellige baser i Skandinavien. Det klares ved at der i Beijing visse dage i ugen byttes maskine mellem CPH og ARN. Altså ind Beijing fra ARN og ud til CPH samt omvendt. Dermed deles den nye maskine mellem CPH og ARN uden "spild". Som sagt det var i grove træk planen, og nogle af jer vil sikkert sige at det kan ikke passe fordi bla bla eller fordi bla bla. Ja måske har i så ret, men der er også mindre detaljer i planen som ikke er medtaget i ovenstående og som er nødvendige for at det hele hænger sammen. Men synes at jeg ville gøre forklaringen enkelt, fremfor alt for forvirrende. På den anden side det kan jo også være jeg tager helt fejl!?!?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det ryktes wetlease av en AY MD11..
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sporer litt av i diskusjonen her, men det gjelder fortsatt SAS Intercont. Har tatt spotsjekk av alle intercont avganger idag og torsdag for å se på hvilke fly som har ny og gammel config.
Jeg kan se at 5 av 7 stk. 340'er har ny config og 2 gammel. Av 4 stk. 330'er så kan jeg si med sikkerhet at 2 har gammel config og 1 ny, det siste flyet vet jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og når kommer OSL-ORD??
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De kan også trenge mer materiell, så de kan ha ett fly overnight i CPH slik at de fikk utført checks som de skal! Og vask!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Så medmindre at der kommer flere nyheder inden sommersæsonen så fastholder jeg at SAS skal have EN A340 ekstra. Derimod tror jeg at der er gode odds for at endnu en måske kommer til næste vintersæson og som indsættes på København-HongKong. Dette er absolut ikke noget jeg ved, men derimod en "feeling" jeg har ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Icelandair - gode priser i sommer (samt litt hikke i prisene?) | Discus | Reiseforum | 1 | 19-03-2013 21:34 |
Air China uppgraderar PEK-ARN från 31/3 | L-1011 | Flyforum | 11 | 27-12-2012 01:24 |
Air China uppgraderar på PEK-ARN | jikswoboB | Flyforum | 8 | 21-07-2008 19:38 |
Första SK994 PEK-ARN | Savipix | Flyforum | 17 | 30-03-2007 15:44 |
SAS starter opp ARN-PEK i mars | Farmer | Flyforum | 4 | 04-12-2006 16:21 |