Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-01-2007, 08:01   #1
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Hei

Beklager om dette har vært diskutert før..

Har fått info om sommerprogrammet til SAS

Gode nyheter er at 901/902 er tilbake 4 dager i uken, ARN-PEK kommer til å gå fire dager i uken.

Resten av programmet ser ut som i fjor.

Mitt spørsmål er: Hvor i huleste kommer flyene fra?????
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 08:33   #2
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Tross hardnakkede rykter om det motsatte,så har SAS fremdeles "tampen" i 2 stk A340-313X fra Air Canada.Det er utdannet nok crew i løpet av høsten/vinteren for ett av disse.Man venter vel på at Mats skal tenke seg ferdig og styret gi sin godkjennelse til anskaffelse av ett eller begge flyene.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 08:37   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Hurra! SK 901 har vært savnet! Så lenge man ikke skal videre fra EWR samme dag er det uendelig mye bedre å komme frem sent på kvelden for så å gå rett i seng og så lenge man ikke har sovet hele flyturen er ihvertfall jeg nesten helt i Eastern Time iløpet av 24 timer!
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 08:44   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Quote:
Originally posted by Someone

Hurra! SK 901 har vært savnet! Så lenge man ikke skal videre fra EWR samme dag er det uendelig mye bedre å komme frem sent på kvelden for så å gå rett i seng og så lenge man ikke har sovet hele flyturen er ihvertfall jeg nesten helt i Eastern Time iløpet av 24 timer!
901 er genial! Du kan jobbe hele dagen i Norge, ta flyet til NYC og være på jobb i NYC morgenen etter helt uthvilt
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 08:53   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,937
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Den er like fin for turister også mener jeg.

Hadde min eneste UM flight med SK901 (med tilsluttningsfly fra FBU) på midten av 90tallet så har svært gode minner fra den ruten. Itillegg var min første A340 flight med SK901 i 2002
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 09:50   #6
MD90
ScanFlyer Blue
 
MD90's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

http://wpy.observer.se/wpyfs/00/00/00/00/00/09/07/B6/wkr0001.pdf
MD90 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 10:12   #7
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,605
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Helt enig SK 901 er genial. Jeg tok den for et par år siden, var dødstrett da jeg kom frem ettersom jeg sliter skikkelig med å sove på fly, men man kunne jo gå rett i seng og våkne uthvilt til normal tid. Etter hva jeg har lest her på formumet, kunne ruten nesten være uten bookinger på morgenen, men allikevel gå fullstappet p.g.a. ombookinger fra andre selskaper o.l.
__________________
Upcoming flights:
APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 10:27   #8
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

SAS increases traffic to US

In response to increased demand and a desire to offer its customers more flexible solutions, Scandinavian Airlines (SAS) will increase its traffic between Copenhagen and New York with an additional service from May 20th, 2007.

"We are keen to offer our customers greater flexibility and respond to the needs from the business and tourism sectors. There is growing demand on our routes to and from the US and, in particular, New York. The new service is an evening departure, which we know is very popular, especially among our business travelers," says Lars Sandahl, Chief Commercial Officer, Scandinavian Airlines International

From May 20th, 2007, another flight connection will be offered between Copenhagen and New York in addition to SAS already extensive traffic to the US.
SAS will now increase its flights to New York periodically, with the addition of a convenient evening departure.

The new service will operate four times a week until August 31st, 2007, offering customers an evening departure from Newark at 23.25, with arrival in Copenhagen at 13.15 and departure from Copenhagen at 18.35, arriving at Newark at 21.05.

"This means you can fly to New York for dinner and making it possible to plan an entire day of work prior to the comfortable flight to New York or fly to Scandinavia after an evening out in New York," says Lars Sandahl

SAS customers will have access to the very best comfort with the newly configured three class Airbus 340 equipped with SAS's comfortable seats, and new SAS Business Sleepers, throughout Business Class.

To create as flexible travel as possible, customers on all SAS intercontinental flights can select between traveling Business Class, Economy Extra or Economy Class. The cabin for Economy Extra is separated from the rest of Economy, the seats are broader and passengers have more legroom. Tickets in this class can be combined with other ticket types, such as Business Class, and the security check is faster because of the Fast Track procedure. The system of three classes creates freedom of choice by which outbound and inbound travel can be made in different service classes depending on the customer's individual needs.

This is not the only expansion of services from SAS International. From March 25 th 2007, SAS will also introduce a new non-stop service between Stockholm and Beijing.


Scandinavian Airlines International



For further information, please contact
Kerstin Edenby-Stross, Director Information & Communication, Phone: +46 8 797 12
36


Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.5
million passengers per year. The fleet consists of 11 Airbus 330/340 which
serves 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok,
Beijing, Shanghai, Tokyo, Copenhagen and Stockholm.

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Waymaker http://www.waymaker.net
The following files are available for download:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=357764&fn=wkr0001.pdf Download press release in pdf version


Savipix is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 11:02   #9
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Klikkbar

http://wpy.observer.se/wpyfs/00/00/00/00/00/09/07/B6/wkr0001.pdf
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 16:54   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Etter å ha kikket på rutetabellen, vil jeg hardnakket påstå at SAS IKKE kommer til å klare denne endringen uten nytt materiell...
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 17:00   #11
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Quote:
Originally posted by Tommy777

Etter å ha kikket på rutetabellen, vil jeg hardnakket påstå at SAS IKKE kommer til å klare denne endringen uten nytt materiell...
Fra FBU - Forever:

"Tross hardnakkede rykter om det motsatte,så har SAS fremdeles "tampen" i 2 stk A340-313X fra Air Canada.Det er utdannet nok crew i løpet av høsten/vinteren for ett av disse.Man venter vel på at Mats skal tenke seg ferdig og styret gi sin godkjennelse til anskaffelse av ett eller begge flyene. "
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 17:00   #12
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Quote:
Originally posted by Tommy777

Etter å ha kikket på rutetabellen, vil jeg hardnakket påstå at SAS IKKE kommer til å klare denne endringen uten nytt materiell...
Da er vi to!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2007, 17:06   #13
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Det ser ut som det er to andre A340-313X som er ledige på markedet, ett opererer på Taiwan og ett i Bahrain, kan det være snakk om en kjerre fra China Airlines og en fra Emirates?

http://www.globalplanesearch.com/vie...40AdsPage1.htm
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 01:06   #14
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Kunne ikke lade vær med at kigge på den nu oplagte tidstabel for sommeren og antallet af flyvninger vs antellet af maskiner pt i SAS. Gik så langt som at lave et rotations skema og kom frem til følgende:

1) SAS behøver EN (ikke to) ekstra A340 for at tingene hænger sammen. Det støttes også af det faktum at SAS er igang med at uddanne personale til netop en ekstra A340.

2) København-Beijing går ned på 6 gange om ugen fra dagligt (hvad jeg kan se må det være torsdag som ryger).

Så skulle tingene hænge sammen. Beklager meget at jeg ikke kan gengive rotationsplanen her i detaljer, men det er simpelhen for stort. Men sådan i hovedtræk så hænger det således sammen:

A330 produktionen passer sig selv ligesom nu (2 på CPH og 2 på ARN - bytter indimellem på EWR).

SAS har tilføjet 8 ugenlige flyvninger til den nuværende A340 plan (4 på CPH og 4 på ARN). Alle 8 nye flyvninger kan enkeltvis flyves tur/retur inkl. bytte før/efter indenfor et døgn. Hvis tilføjer en A340 så dækkes 7 af de 8 nye flyvninger. Den sidste dækkes ved at annullere den ene af de nuværende København-Beijing flyvninger. Problemet er så at de nye flyvninger er ud fra to forskellige baser i Skandinavien. Det klares ved at der i Beijing visse dage i ugen byttes maskine mellem CPH og ARN. Altså ind Beijing fra ARN og ud til CPH samt omvendt. Dermed deles den nye maskine mellem CPH og ARN uden "spild".

Som sagt det var i grove træk planen, og nogle af jer vil sikkert sige at det kan ikke passe fordi bla bla eller fordi bla bla. Ja måske har i så ret, men der er også mindre detaljer i planen som ikke er medtaget i ovenstående og som er nødvendige for at det hele hænger sammen. Men synes at jeg ville gøre forklaringen enkelt, fremfor alt for forvirrende. På den anden side det kan jo også være jeg tager helt fejl!?!?!
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 12:05   #15
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Det ryktes wetlease av en AY MD11..
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 12:22   #16
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,135
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Sporer litt av i diskusjonen her, men det gjelder fortsatt SAS Intercont. Har tatt spotsjekk av alle intercont avganger idag og torsdag for å se på hvilke fly som har ny og gammel config.

Jeg kan se at 5 av 7 stk. 340'er har ny config og 2 gammel. Av 4 stk. 330'er så kan jeg si med sikkerhet at 2 har gammel config og 1 ny, det siste flyet vet jeg ikke.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 16:05   #17
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Og når kommer OSL-ORD??
amatør is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 16:10   #18
LN-SEK
ScanFlyer Gold
 
LN-SEK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

De kan også trenge mer materiell, så de kan ha ett fly overnight i CPH slik at de fikk utført checks som de skal! Og vask!
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2007, 18:35   #19
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Re: Full ruteplan + 901/902 tilbake samt ARN-PEK i sommer..

Quote:
Originally posted by LN-SEK

De kan også trenge mer materiell, så de kan ha ett fly overnight i CPH slik at de fikk utført checks som de skal! Og vask!
Man køber ikke et helt ekstra fly når man har så få som SAS bare til alm. standby eller standby for check på andre maskiner. SAS får iøvrigt mindre check på A340 udført i BKK i forbindelse med det lange stop de dagligt gør derude. Ved større check aflyser SAS simpelhen nogle uger på forhånd en afgang eller to så maskinen kan komme på check. Det er økonomisk meget mere fornuftigt end at have en standby maskine.

Så medmindre at der kommer flere nyheder inden sommersæsonen så fastholder jeg at SAS skal have EN A340 ekstra. Derimod tror jeg at der er gode odds for at endnu en måske kommer til næste vintersæson og som indsættes på København-HongKong. Dette er absolut ikke noget jeg ved, men derimod en "feeling" jeg har
TheDane is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Icelandair - gode priser i sommer (samt litt hikke i prisene?) Discus Reiseforum 1 19-03-2013 21:34
Air China uppgraderar PEK-ARN från 31/3 L-1011 Flyforum 11 27-12-2012 01:24
Air China uppgraderar på PEK-ARN jikswoboB Flyforum 8 21-07-2008 19:38
Första SK994 PEK-ARN Savipix Flyforum 17 30-03-2007 15:44
SAS starter opp ARN-PEK i mars Farmer Flyforum 4 04-12-2006 16:21


All times are GMT +2. The time now is 13:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.