![]() |
|
![]() |
#1 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Det er rart med de tingene man ser hver dag, og etterhvert tar for gitt. HS.748 LN-FOM var en slik gjenganger på Fornebu som til slutt ble skiftet ut med DHC-8 LN-ILS. Flyet gikk til West Air Sweden som SE-LEY, og ble relativt snart tatt i bruk som "donor" av deler til resten av West Airs 748-flåte.
I forbindelse med et annet prosjekt har jeg snust litt i ex-LN-FOMs skjebne, og jammen dukker det ikke opp et nokså trist bilde av flyet, tatt i fjor sommer (jeg antar at det ikke har skjedd noen forandringer siden da): http://www.airliners.net/open.file/644241/L/ Happier days: Fotografert i de tidlige fargene i Norge av Martinsen: http://www.airliners.net/open.file/681189/L/ Slik så vel de fleste denne maskinen. Bildet er tatt av Nils Mosberg: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=5826 FOM på slapseføre før jul 1994 (tatt av undertegnede): http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=41191 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]()
Forrige uke satt jeg og spekulerte på hvordan det går med FOM'en. Lurte på om jeg skulle spørre her i en tråd, men så kom denne....., spooky...
![]() Men okke som, det var et heller trist endelikt ser jeg. Antar at de fleste her på forumet, som er i sånn ca. "midt-på-treet"-alder med tilgang til en offentlig flyplass, har vokst opp med den der. Skulle vært på musèum nå..., den gamle arbeidshesten, om ikke annet så for nostalgiske grunner. Kunne fint ha stått sammen med Metropolitan på Sola, men som vi ser, gikk toget for lenge siden.
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Magic Nostalgic
Join Date: Oct 2004
Location: Göteborg
Posts: 113
|
![]()
Här är hon en dag på Säve, när hon fortfarande var vacker och välmående!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Prøvde å skrive til deg, Falcon, men det funket ikke. Kunne du skrevet noen ord om dette til Flynytt, og fått lov til å bruke noen av før/nå-bildene?
Vyrdsamt, RoL
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Jumper,
Jøss, det var rart. kristian<snabela>propelldesign.com skal være bankers, men spamfilteret kan være i overkant sinna av og til. fornebu<snabela>online.no er et brukbart alternativ. Skal se hva jeg kan produsere på kontrollflysaken. Vi snakkes! Kristian |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 113
|
![]()
Trist å se at det gikk slik med FOM'en.
Hadde deler av "arbeidsuken" min i 9.klasse ombord på denne i oktober 1993. Min første tur i en turbopropmaskin. Siden har det blitt mange flere. Husker bl.a. at FO hadde installert en GPS som sto på toppen av glareshield. brgds |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slik gikk turen med «verdens beste flyselskap». | BraathensSafe1985 | Småprat | 9 | 30-08-2014 12:01 |
Det gikk akkurat | grove | TripReports | 9 | 24-05-2014 23:29 |
Brussel, 25 min transfertid, det gikk jo ikke | SBT | Reiseforum | 10 | 03-11-2012 08:14 |
Det gikk bra... | EB | Bilder & foto | 3 | 11-12-2009 16:59 |
Ah, så det er slik det ser ut der fremme.. | Thomas | Flyforum | 9 | 08-04-2007 16:52 |