![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fikk ny turnus på jobb fra 1. januar, og helt uventet har jeg langfri denne helga fra i ettermiddag!
Derfor lurer jeg på å ta med en kollega her på tur... Må være tilbake i Mosjøen på mandag (ettermiddag). Forslag til reisemål?? Ute etter: God mat og drikke, gjerne litt kultur og gode minner ![]() Bør ikke: Ligge alt for langt unna flyplass da jeg ikke orker å bruke for mye tid på reise... EDIT: Skriveleif... Egil
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
RIX! Fly MJF-TRD-OSL-RIX med WF/SK/BT. Billig mat og drikke, fin gamleby, rikt uteliv. Flyplassen er ikke langt unna byen, og de har et flott "SAS"-hotell til ekstremt lav pris. HEL er vel også spennende, har aldri vært der, men Ludde kan kanskje gi noen tips. London er jo alltid hyggelig og BRU er undervurdert som storbyopplevelse - mye god mat, godt øl, god sjokolade, god shopping, "hjertet av Europa"....
Det beste er nesten å sjekke flightene ut av MJF, hilke connections er gode, og hvor er det plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Du klarer deg med en flight, MJF-TRD ![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Egil, det er bare synd at enkle avganger bort til MAN før helgen enten er utsolgt eller er ikke helt enkle (via AMS eller STN/LHR) - og så er det vel litt sent for 10:04-avgangen i dag?
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men... TRD er uaktuell for denne helga!! Da frister både RIX, HEL, LON, DUB, BRU etc. mye mer. Men keep the good tips tikking inn ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Og desverre 10:04 er for tidlig! Reiser tidligst kl 1704 eller kl 1942. Overnatting i Oslo eller Køben går bra... Egil
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Tenkte vi kunne ta med noen gode tips denne gangen!! ![]() Egil
![]() |
![]() |
#9 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vadsø er jo også en fin plass å reise til da
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ta turen til BRU eller AMS, begge innenfor 2 timer fra OSL og flere daglige flights SK,KL,SN. Meget bra og svært sentrale Radisson SAS på begge steder... Og Brussel har fantastisk godt øl!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvorfor i alle dager har ikke Italia blitt foreslått? Roma er en sikker vinner, både mat & drikke og det mer kulturelle og historisk interessante er det få som slår Roma på.
Ellers kan Berlin anbefales på det varmeste, var der nå i høst selv. Spennende by (med vanvittig mye godt øl...) det absolutt frister å reise tilbake til.
![]() |
#12 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Praha! Kultur i massevis og helt greit å komme seg dit nå. Prøv CSA....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superflyer
|
![]()
Regner med vi får vite hvor helgeturen går/gikk......
![]() Nysgjerrig vettu ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banned
|
![]()
Støtter også forslag om RIX, jeg og Roger var der i fjor og hadde en fin tur!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvorfor er ikke Jessheim foreslått? Reiserute: MJF-TRD-OSL. Kort. Enkelt. Greit. Fra Jessheim kan man reise på dagsturer til Oslo, Vormsund, Eidsvoll, Årnes, Nannestad, Maura, og kanskje driste seg helt opp til Hurdal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ta deg en tur til Lisboa.Har alt ndu ønsker.Veldig bilig.Meget god mat og vin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Eller, reis sørover mot Kløfta og dens fasjonable Rådeo Draiv. Start ferden ved stasjonen og avslutt ved senteret.. en kjøretur du ikke bør gå glipp av. Men Huddar'n er fint!
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Først og fremst; tusen takk for alle innspill, forslag og kommentarer!
Noen av stedene har vi allerede krysset av på lista, andre derimot tar vi med oss til en senere anledning. Skal ikke skrive en lang avhandling her, men pga. dødsfall i familien til en som skulle være med kom vi oss desverre ikke avgårde før på fredag. Vi vurderte det da dithen at Europa fikk vente, så vi dro til Kløfta... ha ha, just kiddin' ![]() Men Oslo ble avlagt et aldri så lite nyttårsbesøk. Min gode venn Sten er veldig interessert i Volleyball, og da cupfinaler for damer og herrer ble arrangert i Oslo i helga, og Sten attpåtil kjente flere av spillerne på Tromsø (som desverre tapte herrefinalen) og vi ble invitert med på "festen" på lørdagskvelden... Vel, resten er historie. Forresten er jeg blitt en stor tilhenger av de tettsittende draktene som damene må bruke ![]() Og hadde vi kommet oss avgårde på torsdag og dratt til Manchester så ville vi fått se dobbelt nordisk fyrverkeri, sukk... PS: Nye håndbagasjeregler gjorde at jeg for første gang i mitt liv har forlatt alkohol på hotellrommet... Grrr... Egil
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Helgetur til Singapore | Sykkelthor | TripReports | 17 | 30-05-2013 10:00 |
Helgetur til øya | Discus | TripReports | 12 | 11-12-2012 10:31 |
Helgetur til Svalbard | Fredrik KH | Reiseforum | 11 | 18-08-2012 08:59 |
Forslag til merkelig helgetur alene fra DXB under Ramadan. | SudCaravelle | Reiseforum | 14 | 22-05-2012 11:04 |
OSL-HKG-TPE-OSL - ønsker forslag og tips | jcnorway | Reiseforum | 21 | 18-09-2008 12:17 |