![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,939
|
![]()
Hei!
Hadde fri fra jobben idag, så tok meg en tur rundt på flyplassen med C172 som hadde vakt på toalettbilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,939
|
![]()
Masse brøytebiler!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,939
|
![]()
SK, AF & SN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,939
|
![]()
NB & DY
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,939
|
![]()
Travel kveld på SAS Teknisk. Mange fly i hangar også!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,939
|
![]()
Ganske rolig på flyplassen. Liker Braathens fargene, men forsvinner litt etter litt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,939
|
![]()
C172 tømmer flyet og fyller på ny blåvæske!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,939
|
![]()
BA, KL og denne SN som skal snike seg med hele tiden. :shake Forstår ikke hvorfor...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,312
|
![]()
Jaja! Synes dere fikk mye ut av den latrinetjenesten!
Hvem snakket om drittjobb?? ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Kjempefine bilder. Ser dere synder med å kjøre baggasjebåndet inn i flyet også, noe selskapene ikke liker..men noe alle stuere gjør for det er tragisk å ha disse kant i kant:wink
Heller ikke værst at du bruker fritiden din på flyplassen, ikke mange som gjør det gitt:-p |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Gode billeder Kan se at Brussels Airline er din absolutte favorit denne dag !!!! Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,403
|
![]()
Meget flotte bilder, håper du har flere fridager du kan bruke der. :clap
Airbus 330. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,622
|
![]() Quote:
Fine bilder! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,939
|
![]()
Lurest å plassere båndet forskriftmessig. Desverre skal folk finne på sine egne lettvinte løsninger.
Er det noen spesielle regler/lover på Gardermoen angående fotografering på flyplassen? En "kollega" i NP mente at det ikke var lov å ta bilder uten tillatelse for det hadde han hørt. Nå har jeg jobbet på flyplass i 4 år (BGO & OSL) og har ikke fått noen kommentarer på fotografering før nå. (alltid noen som skal legge seg opp i hva en gjør!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Tja, det finnes jo selskaper som forbyr at båndet skal være i lasterommet, men samtidig innser at de kan glemme 25 minutter turnaround om de håndhever det.... ...men med et forbud så har de sikret seg, hvisomatte dersomatte...
![]() Enten har vi båndet I lasterommet, ellers så bruker vi ikke båndet, med den lengre tiden det måtte ta... Båndet er et hjelpemiddel for oss, og om båndet står på utsiden under lasting så er det mer i veien enn til hjelp. Så enkelt er det faktisk... De uhellene vi har hatt i forbindelse med bruk av bånd på Torp har vært skader UNDER karmen, i forbindelse med kjøring til eller fra flyet (glatt, brukerfeil, feil gir, osv).. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,622
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,622
|
![]() Quote:
Hadde du fulgt 4.800.B.2 hadde ikke det skjedd heller ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
http://www.powerstow.com/
Slike har vi sett på, og de nye båndene vi får levert snart er klare for montering av slike... Mens dere trekker dere ut av belly, så går vi lengre inn... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
![]() På en A320 eller 757, så kan man jo nesten kjøre hele båndbilen under uten å treffe noe, men foran på en 737 så blir det et helt annet resultat... ![]() Kort sagt, så er minstehøyden på båndene rett under karmen på fremre hold på en 737-200, mens tilsvarende på en 737-800 er omtrent 10 cm høyere.. Mao. så vil man treffe flyet selv med båndet på laveste høyde... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2006
Posts: 540
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vinterbilder fra Skottland | RJon | Bilder & foto | 6 | 02-03-2016 12:25 |
Vinterbilder Gardermoen flystasjon | JanSev | Bilder & foto | 4 | 20-01-2010 17:49 |
Vinterbilder fra Tromsø | LN-MEH | Bilder & foto | 9 | 30-01-2008 19:13 |
Lite vinterbilder fråm Gardermoen | Andreas.E | Flyforum | 9 | 07-03-2006 19:53 |
Vinterbilder fra Sola | LN-ATC | Flyforum | 16 | 06-03-2006 14:24 |