![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I ettermiddag og kveld har KLM med callsign "KLM tango hotel" B737 fløyet touch and goes på Torp. (27 touch and goes og et par go arounds hørte jeg akurrat på 118,65) For 2 uker siden drev de med det samme med F70. Etter det ryktene sier kommer de opp fra Holland med 10 talls crew for trening.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hadde vært topp om KLM hadde kommet med 737 istede for F70 til Torp.
F70`n er jo nesten alltid full...
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det kan vel være at de ikke har større fly å sette inn?
![]() |
#6 | |
N/A
|
![]() Quote:
Men ellers så er jeg helt enig, rett og slett fordi en 737 er rene barnematen mtp. handling, sammenlignet med Fokker 50/70/100... Den eneste fordelen med Fokker 70/100 er at de iser fort ned, og det er gode penger i is på et fly.... ![]() Skulle ikke protestert om de satte inn 737-300 på rutene istedet for Fokkere.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Drømmen er jo at de kommer med MD11 og trener på TRF. Da skal jeg line meg opp
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Enig. Det er virkelig stilige maskiner det der. Og jeg hadde stått forran deg, vær du sikker.
Men... det har vært meningen at Torp skulle ha A330 eller var det A340 der en gang, for Apollo tror jeg det var. Men i siste time sa luftfartsverket (tror jeg), NEI. Rullebanen var for smal sa de. Til tross for godkjenning av Sandefjord Lufthavn og flyselskapet (Novair). Folk satt i hauger og lass, med campingstoler og bord, og ventet på det store flyet, som aldri fikk lande.... En annen maskin som var ment å komme var en L1011 Tri Star. Den fikk også nei. Så det blir nok med drømmen om å få ned en MD11 også da.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | ||
N/A
|
![]() Quote:
A330-200 var det nok den gangen... Husker det godt, for jeg var en av mange som var satt på ekstravakt for det flyet... ...men det har vært flere widebodies som "nesten" har kommet til Torp da... 747SP var vel den mest spennende, men jeg ble også ringt etter en gang OSL hadde blitt skøytebane, og BLX hadde satt kurs for Torp med en 757 og en 767. Disse ble sendt videre til GOT da tårnet ikke var interessert i å holde åpent lenge nok til at flyene kunne gå igjen midt på natten... Noen widebodies har det jo vært her allikevel da. - Air Alfa - A300 - Samlecharter etter at et charter-selskap gikk konk. Ett besøk. - Tarom - A310 - Flere besøk med full turnaround. - SAS - B763 - Landingsrunder Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har Torp fått nytt dekke på rullebanen de siste årene? var der for noen år siden og da måtte de ha baneinspeksjon etter hver jetavgang fordi betongen (i nord tror jeg) var så dårlig?
Store fly på T/G er gøy, hadde NATO Awacs og 707 noen ganger på Flesland, artige saker.. selvom naboene blir litt gretne da..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Største på Torp som jeg kan huske er SAS 767 som fløy T/G for noen år siden. Har også hatt Awacs her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nattbilder fra OSL, med en touch av glykol. | ENGM 911 | Bilder & foto | 10 | 03-02-2015 16:02 |
Hvitt med en touch av FR | krølle | Bilder & foto | 0 | 03-02-2015 12:35 |
Velkommen til USA - og timesvis i kø | sirpjalle | Flyforum | 12 | 24-05-2007 20:23 |
Touch and go på sola?? | Roxman | Flyforum | 16 | 30-01-2007 06:10 |